Nemzetközi retail felmérések szerint a vásárlók több mint 50 %-a a hosszú kasszazónában töltött várakozást nevezi meg a legnagyobb problémának. A hazai helyzetet tovább súlyosbítja a munkaerőhiány miatt nem üzemelő kasszasorok jelenléte.
Az üzemeltetők és a vásárlók problémájára az önkiszolgáló kasszamegoldások jelenthetnek komplex és gyors megoldást, melyet hazánkban a Szintézis ZRt., mint magyar tulajdonú IT cég terjeszthet el széles körben. Az NCR önkiszolgáló kasszák gyorsítják a kasszazónát, felszabadítják/kiváltják az emberi munkaerőt (akik a magasabb szintű kiszolgálással foglalkozhatnak) és növelik a vevői lojalitást (do it yourself elv), valamint a készpénz és/vagy bankkártyás választható fizetési móddal nem zárnak ki az automata kassza sorból sem vevői szegmenseket.
A lassú kiszolgálás mellett a termékek hiányos vagy nehezen azonosítható árjelölése, valamint félrecímkézés jelenti a legnagyobb bosszúságot a vevők számára. Az árcímkézés különösen érzékeny terület, hiszen a hagyományos papír alapú címkézés rengeteg humánerőforrást igényel és nagy az emberi hibázás lehetősége. A hibák pedig nem csupán hatósági bírságokat vonnak maguk után, de a vásárlói lojalitást is csökkentik.
Erre a problémára ad választ a Pricer elektronikus polccímke rendszer, amely világviszonylatban is piacvezető, köszönhetően stabilitásának és innovatív plusz szolgáltatásainak. Az elektronikus polccímkével egy kattintással frissítheti az üzlet (vagy üzletek) összes árcímkéjét a hibázás lehetőségét kizárva. Nincs nehezen látható/beazonosítható címke, ráadásul a Pricer rendszere remek marketing eszköz is. Bolton belüli "GPS-ként" segíti a vásárlókat megtalálni a kívánt termékeket, vagy 10 méterről is látható villogással hívja fel magára a figyelmet, így plusz hangsúlyt biztosítva az akcióknak. Hazánkban több mint 12 éve üzemelnek Pricer polccímkék (sok közülük az eredeti elemgarnitúrával). Az átadott polccímkék száma meghaladja az 1 milliót, melyek megtalálhatók például az Euronics, Praktiker, CBA, Príma, Reál üzleteiben is. Megbízhatóságát hűen tükrözi, hogy már ipari gyártósorokon is megjelent, mint ipari kijelző.
Egyértelműen látszik, hogy a kereskedelem jövője az automatizálásban és a modernizálásban rejlik.
(x)