2013-ban Budapest Főváros Önkormányzata és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara életre hívta a "Rögtön Jövök!" mintaprojektet, melynek célja az üresen álló üzletek kiadásának és hasznosításának elősegítése volt. A mintaprojekt továbbfejlesztett folytatásaként megkezdte működését a kiberelem.hu weboldal.
Hogyan találjunk rá a megfelelő (üres) üzlethelyiségre?
Idén tavasszal kezdte meg működését a minden funkciójában ingyenesen működő weboldal, a kiberelem.hu.
Az oldal célja, hogy
- Egy adatbázisban;
- Bárki számára hozzáférhető módon;
- Térképes kereső segítségével kiadó vagy eladó önkormányzati és magán tulajdonban lévő üzlethelyiségeket foglaljon össze.
- Az alapadatokon túl naprakész, megbízható demográfiai és piaci adatokat biztosítson az ingatlanok lokális környezetéről.
- Az új üzlethelyiséghez vagy új vállalkozáshoz szakembereket ajánljon.
- A "közösség hangjával" megnyissa az utat a lakosság számára, akik javaslatot tehetnek az üzlethelyiségek hasznosítási formájára.
A fejlesztési tervek szerint teljes körűen felmérik Budapest üzleteit, az ingatlanok üzletkörnyezetének, valamint az adott lokáció, közlekedési, elérési és egyéb releváns címpontjainak bemutatása mellett. Ezen túl a vállalkozások számára olyan hasznos és személyre szabott információcsomagot nyújtanak, mely segít a tudatos helyszínválasztásban.
Az oldal egyik különlegessége, hogy naprakész, megbízható demográfiai és piaci adatokat biztosít a lokális környezetről. Ez azt jelenti, hogy a hirdetett üzlethelyiségek címadata alapján a rendszeren belül lehívható a GFK Hungária által szolgáltatott adathalmaz, mely a hirdetett üzlethelyiség 300, 500 és 800 méteres zónáiban megadja a lokalizációk lakosságszámának, háztartásszámának, teljes vásárlóerejének értékeit.
A kiberelem.hu az ingatlanhirdetéseken kívül szakembereket is ajánl az üzletek nyitásához, berendezéséhez, átalakításához, sőt, az üzletben folytatott tevékenység végzéséhez is.
A Közösség hangja elnevezésű menüpont lényege, hogy a kiberelem.hu program keretében bárkinek lehetősége adódik egy interaktív térképes felületen megjelölni, hogy számára milyen üzlet, vagy szolgáltatás hiányzik az adott környéken, illetve regisztrálhatja az ott nem szereplő üres üzlethelyiségeket.
A projekt célja a fent leírtakon túl a már létező kiskereskedelmi zónák (pl. piac) továbbfejlesztése, vonzóbbá tétele, valamint egyes kiskereskedelmi utcák kapcsolódásainak megerősítése. Ide tartozik a bevásárló utcák, terek kialakítása és fejlesztése, a helyi tematikus piacok létrejöttének támogatása, valamint e piacok közötti koordináció erősítése. A fejlesztések a KKV-k üzleti lehetőségeit szélesítik, közös megjelenéssel hatékonyabbá válik a marketing, és egyben a közöttük lévő minőségi verseny megerősödését és az együttműködések kialakulását segítik.
(x)