A magyar piac viszonylag jó pozíciói ellenére ugyanakkor - állapítja meg a felmérés - komoly a nyomás a vállalatokon az IT-biztonság és rendszerfelügyelet területén: főként az egyre összetettebb fenyegetések, a növekvő IT-biztonsági tudatosság, az új technológiák (elsősorban a mobil eszközök) okozta kihívások, illetve az adminisztratív-, és megfelelési kötelezettségek miatt.
Az IT-biztonsághoz való viszonyulást ugyanakkor a felmérés szerint az is nagyban befolyásolja, hogy az adott vállalat milyen területen működik. A pénzügyi területen például kiemelten fontos szerepet kap az IT-biztonság az üzleti tevékenység szempontjából: az ezen a területen működő vállalatok számára elsődleges prioritás rendszereik védelme, többek között az üzletmenet folytonosságának biztosítása miatt. Ezeknek a szervezeteknek már többnyire az IT csapatuk is jelentős, s minden esetben dedikált szakértő, illetve szakértői csapat foglalkozik a biztonsági kérdésekkel, illetve evidencia, hogy a felső menedzsmentben IT szakember képviseli a biztonsági kérdéseket. A gyártás és az ipar területén viszont leginkább ott tekintenek kiemelt fontossággal az IT-biztonságra, ahol a termelési folyamatokat is IT megoldások vezérlik, de náluk az információvédelem szerepe is felértékelődik. A közműszolgáltatóknál pedig alapvetően a szolgáltatások biztonsága miatt kap egyre hangsúlyosabb szerepet az IT.
A vállalatoknak egy jelentős része ugyanakkor nem tekinti az IT-biztonságot az üzlet szempontjából kritikus pontnak, illetve az IT és az üzlet nem minden biztonsági kockázatról értesül, vagy ha igen, azokat nem tekinti a vállalat szempontjából releváns kockázatnak. Ezt az attitűdöt viszont módosítja, ha adott cég egy nemzetközi nagyvállalat magyarországi leányvállalataként működik, mert a nemzetközi előírások erősödő nyomásként, és kötelező feladatként jelentkeznek.
Ami pedig a jövőbeli fejlesztéseket illeti, az informatika működésével kapcsolatos elvárások két alapvető irányba mutatnak. Egyfelől és elsődlegesen nő a megbízható, biztonságos üzemeltetés a belső informatikával szembeni elvárás, másfelől, mivel a technológia és az üzlet oda-vissza hat egymásra, az üzleti oldal számára fontos, hogy az IT is hozzon innovatív megoldásokat. A jövőben tehát elsősorban azok az informatikai szolgáltatók lehetnek sikeresek az IT-biztonság területén, amelyek az üzleti innováció támogatására is alkalmas megoldásokat tudnak nyújtani - állapítja meg a felmérés.
A felmérés tanulságait is beépíti a T-Systems Magyarország "Felügyelt és biztonságos üzleti rendszerek" stratégiájába, amely alapján igyekszik ügyfelei üzleti igényeihez illeszkedő, a folyamatos üzemvitelt lehetővé tevő IT-biztonsági, rendszer- és szolgáltatásfelügyeleti megoldásokat biztosítani.
A T-Systems Magyarországról:
A T-Systems Magyarország Zrt. a Magyar Telekom 100%-os tulajdonú leányvállalataként nagyvállalati ügyfeleknek, a közigazgatásnak és intézményeknek nyújt a mindennapi működéshez elengedhetetlen, teljes körű távközlési és IT infrastruktúra-, alkalmazásfejlesztési és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Több mint 1600 munkavállalójával és 1700 beszállító partnerével Magyarország piacvezető infokommunikációs szolgáltató vállalata, a cégben felhalmozott szaktudás és tapasztalat több évtizedes múltra tekint vissza.
További információk elérhetők a cég hivatalos oldalán:www.t-systems.hu
(x)