A nyereségesség és az életképesség veszélyben van, és munkahelyek forognak kockán
- figyelmeztetett Mike Hawes, a Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) vezérigazgatója egy nyilatkozatban.
Keir Starmer miniszterelnök szóvivője közölte, hogy a munkáspárti kormány konzultációt indít Nagy-Britannia nulla kibocsátású járművekre vonatkozó mandátumának módosításáról, de ragaszkodik az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítésének fokozatos megszüntetésére vonatkozó 2030-as határidőhöz.
Az előző konzervatív kormányzat azt írta elő, hogy 2024-re a teljesen elektromos autóknak az eladások 22 százalékát kell kitenniük.
Az autógyártók minden egyes nem megfelelő autó után 15 000 fontos bírsággal számolhatnak, vagy krediteket vásárolhatnak a célt túllépő autógyártóktól.
A Nissan, amelynek van egy autógyára Észak-Angliában, sürgette a kormányt, hogy enyhítsen a mandátumon, míg a Stellantis júniusban azzal fenyegetőzött, hogy további elektromos autóösztönzők nélkül bezárja mindkét brit gyárát.
A Stellantis kedden külön közölte, hogy bezárja dél-angliai Vauxhallban lévő gyárát.
A Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) közölte, hogy a mandátum teljesítése érdekében az autógyártók idén 4 milliárd fontnyi kedvezményt kínálnak.
Az előírt célok miatt a gyártóknak nem maradt más lehetőségük, mint az eladások támogatása. Ennek ellenére az iparág valószínűleg elmarad az elvárt 22%-os EV-piaci részesedéstől.
- közölte az SMMT.
Ennek eredményeként az autógyártóknak mintegy 1,8 milliárd font compliance költséggel kell szembenézniük - közölte az SMMT.
Címlapkép forrása: Christopher Furlong/Getty Images