Ma már hatékonyabb, mint egy tévéreklám
A sportesemények szponzorlásása az egyik legfontosabb eszközzé nőtte ki magát a 100 milliárd dolláros globális hirdetési piacon. Sokáig emberek százezreit érhette el egy-egy márka a tévén keresztül, de mivel mára jelentősen megtöbbszöröződött a tévécsatornák száma, a még mindig borsos árú tévés hirdetések kevésbé hatékonyak - olvasható a McKinsey nemzetközi tanácsadó cég blogján.
Szakértők szerint ma a szponzorációnak lehet hasonló eredménye, nem véletlen hogy vállalatok százai állnak sorba és készek vagyonokat költeni azért, hogy a logójuk ott szerepeljen olyan jelentős eseményeknél, mint az Olimpia vagy a Super Bowl. A sportsponzoráció legfontosabb előnye, hogy nemcsak időszakosan növeli az eladásokat, hanem hosszú távon is erősítheti a brandet, 60- 80 százalékkal növelve az eladásokat.
Egy hazai pályán megrendezett világverseny, ahol a magyar indulókért is szurkolhat a közönség azonban jóval több, mint reklámérték: egy vállalat alapértékeit, mint például a tudatos, sportos életmód iránti elkötelezettség is bemutathatja.
Fontos sportesemények Budapesten is vannak
Nem csak olyan sporteseményekben érdemes gondolkodni, mint az Olimpia vagy a Super Bowl: a vállalatoknak érdemes rendszeresen utánajárni, hogy milyen régiós vagy helyi események várhatóak a közeljövőben, amelyek mellé szívesen odatennék a brandjüket.
Így tett a sport iránt globális szinten is elkötelezettséget vállaló Ricoh hazai leányvállalata, a Ricoh Hungary Kft., amely ma bejelentette: hosszú távú, stratégiai jelentőségű szponzori együttműködésre lépett a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetséggel (MOKSZ). Ennek első mérföldköve a 2016 áprilisában Budapesten megrendezett ISU Szinkronkorcsolya Világbajnokság támogatása lesz. A főváros már második alkalommal ad otthont e sportág világversenyének, ahol magyar indulókért is izgulhat a közönség.
"A Ricoh közismert globális elkötelezettségéről a sport és a sportos életmód iránt, ennek égisze alatt bízunk abban, hogy elősegíthetjük e látványos és igazi csapatmunkát igénylő sportág népszerűsítését is" - mondta Kustos Ferenc, a Ricoh Hungary Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója a szerdai sajtótájékoztatón, ahol ünnepélyes keretek között írta alá a támogatói szerződést a MOKSZ-szal.
(x)