![Hollandiából diktálja a tempót az online brókerek új csillaga](http://www.portfolio.hu/img/upload/2015/03/degiro.png)
De hogyan képesek ennyivel a versenytársaik előtt járni és ilyen kedvező árakat biztosítani?
A kérdés inkább az, hogy mások miért a jelenlegi áron nyújtják a szolgáltatásaikat? A DEGIRO 2008-ban alakult és eleinte kizárólag vállalati ügyfelek számára biztosított kereskedési felületet. 2013-ban nem tettünk mást, mint hogy megnyitottuk ezt a felületet a kisbefektetők számára is, megtartva nagykereskedelmi árainkat. Amellett, hogy ügyfeleink magas színvonalú szolgáltatásban részesülnek, költségeinket alacsonyan tudjuk tartani. Saját fejlesztésű informatikai rendszerünk, ehhez nagy mértékben hozzájárul: nem csak költséghatékony, de ügyfeleink számára automatikusan garantálja az úgynevezett best execution (legjobb kivitelezés) szolgáltatást a rendszerünkbe bevezetett tőzsdék egyikén.
Hogy látják, folytatódik ez a trend amit elindítottak?
Már most látható, hogy mások is elkezdtek csökkenteni az áraikon, ennek ellenére még mindig jóval elmaradnak azoktól az áraktól, amit a nagykereskedelmi befektetők fizetnek. Ami a trendet illeti, véleményünk szerint tovább fognak csökkenni az árak, amit a szolgáltatók az ügyfeleikre hárítanak - öt éven belül akár a nullát is elérhetik!
Milyen célokat tűztek ki maguk elé, amikor magánbefektetők előtt is megnyitották felületüket?
Amikor 2013-ban elindult a szolgáltatásunk, a DEGIRO célul tűzte ki, hogy 2015-ig Európa-szerte mindenki számára elérhetővé tegye a világ meghatározó tőzsdéin a kereskedést, nagykereskedelmi árszínvonalon. Jelenleg 14 országban vagyunk jelen, amihez rövidesen újabb 4 társul. Hosszabb távú céljaink közt szerepel, hogy Európa legnagyobb online brókerévé válunk.
Mi a véleményük a Magyarországon egyre nagyobb méreteket öltő brókerbotrányról?
A magyar eseményeket nem szeretnénk kommentálni. Természetesen tudjuk, hogy az ügyfelek ilyenkor bizalomvesztetté válnak, ugyanis nem tudhatják, hogy befektetéseiket és megtakarításaikat milyen arányban és mikor kaphatják vissza. Mint holland cég, ránk a holland törvények és a holland felügyeleti szervek (Holland Központi Bank (DNB) és a holland Pénzügyi Piaci Hatóság (AMF)) feltételei vonatkoznak. A DEGIRO ügyfeleinek pénzét és értékpapírjait egy tőlünk teljesen független, úgynevezett letétkezelő, illetve elszámolóház, valamint bankok kezelik és így azok mindenkor, a mi számlánktól elkülönítve, felső összeghatár nélkül, biztonságban vannak. Meggyőződésünk, hogy pár év múlva nem az áraink fognak minket a többi piaci szereplőtől megkülönböztetni, hanem az, hogy mennyire hatásosan elkülönítve, biztonságosan kezeljük ügyfeleink vagyonát. Szomorú, hogy ez még mindig nem mindenkinél van így.
Önöknél, mint holland cég, ügyfélként szükséges a holland, vagy angol nyelvtudás?
Természetesen nem. Minden dokumentumunk és szolgáltatásunk elérhető magyar nyelven is. Sőt, ügyfeleink kényelme érdekében telefonos ügyfélszolgálatunk belföldi számon, magyar nyelven elérhető.
Akkor holland bankszámlára sincs szükség?
Nincs. Ha valaki DEGIRO ügyfél szeretne lenni, elég online regisztrálnia az oldalunkon, megadnia személyes adatait és átutalnia egy összeget, egy a nevén vezetett bankszámláról - ez lehet akár Magyarországon vezetett számla is. Az utalásra azért van szükség, mert a bankszámla adatai alapján azonosítjuk ügyfeleinket, ezzel is megspórolva a papírmunka és a személyazonosító dokumentumok beküldésével kapcsolatos kellemetlenségeket ügyfeleinknek.
(x)