Portfolio.hu Tudna beszélni egy kicsit a cég megalapításáról és céljairól? Mivel foglalkozik, és honnan indult az Active Office Kft.?
Mózes Károly: 2010 márciusában alakult a cég, a profilunk teljes körű irodaellátás. A cégnek két magyar tulajdonosa van, előtte tizenhat évig a szakmában dolgoztunk mindketten. Úgy éreztük, hogy az irodaellátásban van lehetőség a sikeres működésre annak ellenére, hogy a piac meglehetősen telített. 2010-ben három fővel alakult a vállalkozás, éves 40 milliós árbevétellel zártuk az évet, árbevételünk 2011-ben 120, 2012-ben 260, tavaly pedig már 650 millióra emelkedett. Induláskor a kapcsolati tőkénk két cégre korlátozódott, előtte a szakmai pályafutásunk nem a végfelhasználói kiszolgálás volt, hanem a kereskedői kiszolgálásban dolgoztunk. Mára 950 aktív ügyfelünk van, akiket országosan látunk el mindennel, ami az irodai munkához szükséges. Jelenleg 17 fő az alkalmazotti létszámunk, Budapesten van a központunk , valamint Kecskeméten működik egy kereskedelmi kirendeltségünk.
P.: Ebben a gyors növekedésben mekkora szerepe volt a finanszírozásnak?
M. K.: Az induláskor az volt a terv, hogy az első öt év a befektetés időszaka lesz: egyrészt a fejlesztésben akár humán-, akár technikai- és eszközoldalról, másrészt az érétkesítés területén, ahol folyamatosan bővültünk. Az értékesítési csapat bővülése minden évben dinamikus, mely továbbra is cél, hiszen jól tudjuk, hogy aktív jelenlét nélkül nagyon nehéz lenne fejlődni. Egyrészt saját forrásokból oldottuk meg a finanszírozást, másrészt olyan pénzügyi partnert kerestünk, akivel hosszútávon tudunk együttműködni közösen gondolkodni. Ezt a partnert találtuk meg a CIB Bank Zrt-ben. Ennek köszönhetően is tudtunk megtenni olyan fejlesztéseket is, amelyekkel ezt a dinamikus növekedést el tudtuk érni.
P.: A Növekedési Hitelprogram elindulásával mennyire változtak meg a forrásszerzési lehetőségek?
M. K.: A program első szakaszából mi kimaradtunk, aminek egyszerű oka volt: nagyon rövid idő állt a bankok rendelkezésére, hogy levezényeljék a programot. A második szakasz azonban jelenleg is nyitott téma a bankunkkal, mivel vannak olyan beruházásaink, fejlesztéseink, amelyeket erre az évre terveztünk, és ezeket szeretnénk egy kedvező hitelkonstrukcióval megoldani. Azt látjuk, hogy nekünk kkv-knak ez a kedvező kamatozású hitel nagyon előnyös lehetőség, melynél legfeljebb csak egy pályázati forrás lehet előnyösebb adott esetben.
P.: Mit gondol, a kkv-k számára kihívásokkal teli évek jönnek, vagy kedvezőbb gazdasági környezetre lehet számítani?
M. K.: A cég eleve a válság közepén indult, úgyhogy mi optimisták vagyunk. Úgy látjuk, legalábbis ebben bízunk, hogy felfelé ívelő időszak következik. Minden vállalkozásnak, különösen egy kkv-nak, a legfontosabb a kiszámíthatóság, tervezhető környezet ami nemcsak az árfolyam stabilitását jelenti. Minél kiszámíthatóbb a környezet, annál jobban tud tervezni a kkv szektor is.
P.: Mik a legfontosabb sikertényezők a hazai kkv szektorban?
M. K.: A mi esetünkben a legfontosabb, hogy egy nagyon erős stratégiai tervezéssel dolgozunk, ami minden esetben 3-5 éves időszakra szól, melyen belül éves terveket készítünk.
Egy másik fontos tényező, hogy mindenféleképpen a fejlesztés irányában gondolkodunk és gondolkodtunk, tesszük mindezt azért, mert hiszünk abban, hogy a folyamatos fejlesztéssel tudunk a versenytársak előtt járni.
Kiemelten fontosnak tarjuk a kapcsolatépítést és annak szervezett formáit, mert tudjuk, hogy a magyar KKV-k is képesek egymást támogatva, egymás kapcsolati tőkéjét kiaknázva segíteni egymást. Ebben Magyarország piacvezető, angolos kifejezéssel élve Networking hálózatának a BNI-nak vagyunk tagjai. Egy olyan lehetőség ez számunkra, melynek keretén belül KKV vezetők egymás kapcsolati tőkéjét kiaknázva támogatják egymást, teszik mindezt jutalékmentesen megerősítve azt a tényt, hogy igenis a magyar cégek is tudnak sikeresen együttműködni.
A hazai vállalkozások szakértő partnere a CIB Bank Zrt.
(x)