Érdemes picit visszanézni a kezdetekre, hogy jobban megérthessük a jelenlegi helyzetet. A CIB Bank esetében 2009 vége óta beszélhetünk önálló KKV Üzletágról. Ebben az időszakban erősödött fel egy jól beazonosítható igény a kis- és középvállalatok oldaláról, hogy pénzügyeikben banki oldalról személyes kapcsolattartó támogassa őket a személyre szabott megoldások megtalálásában. Ez korábban csak a nagyvállalatokra volt jellemző, aminek hátterét a vállalati vonalon hagyományosan erős CIB már biztosította, ez viszont egy új helyzet volt. Erre volt a CIB Bank üzleti válasza az önálló KKV Üzletág megalakulása, személyes kapcsolattartókkal az ország egész területén. A finanaszírozási kérdésekre így személyre szabottabb megoldások születhettek, amit érezhetően megháláltak az ügyfelek: évről-évre az ügyfeleink egyre többet forgalmaznak nálunk, és egyre több terméket vesznek igénybe. Ennek a tudatos, átgondolt építkezésnek köszönhetően jelenleg egy igen stabil kapcsolattartói hálózat és kezelt vállalati portfolió áll mögöttünk: több, mint 9 ezer ügyfél, és 180 milliárd Ft kihelyezés. Rengeteg munkát fektetünk a személyes kapcsolatok építésébe: fontos az ügyfélnél tárgyalni, és minél jobban megismerni őket. Beszédes, hogy három év alatt közel 40 ezer ügyféltárgyalás áll a hátunk mögött.
Az egyik fő célkitűzésünk tehát az volt, visszatérve az elmúlt évekre, hogy az ügyfelek megtapasztalják: a CIB KKV Üzletág munkatársai jelen vannak, igyekeznek a legjobban megérteni és feltárni az igényeiket és arra valódi válaszokat adni. A másik célkitűzésünk pedig kezdettől fogva nem más, mint hogy egyenesek legyünk az ügyfelekkel és egy tiszta, világos kommunikációs mederben tartsuk a kapcsolatot: nem ígérünk mást, mint amit teljesíteni is tudunk. Ha azt látjuk, az ügyfélnek más típusú pénzügyi megoldásra van szüksége, mert stratégiailag az szolgálja a céljait és az felel meg jobban a vállalat életciklusának, akkor nemet is tudunk mondani. Ez azért elsőrendű kérdés, mert nekünk egy hosszú távú bizalmi kapcsolatot kell fenntartani, és nem learatni a csak látszólagos, rövid távú "sikereket".
Kapnak kézzelfogható visszajelzéseket az ügyfelektől? Beépítik azokat az üzletág gondolkodásába, és a további fejlesztésekbe?
A rendszeres ügyfél-elégedettségi kutatásaink megerősítik: a cégek értékelik, hogy nyílt lapokkal játszunk és nem fújunk lufikat. Olyan tanácsokat adunk, amire nyugodtan támaszkodhatnak. Egy friss, CIB által készíttetett reprezentatív GfK kutatás a kis- és középvállalatok körében pedig rámutat: a minőség és a tudatosság ugyanolyan fontos a vállalatok döntéshozóinak, mint számunkra. Ami pedig a fejlesztéseket illeti, egyre jobban kihasználjuk a különböző banki területek közötti szinergiákat. Amikor két éve előre láttuk, hogy a faktorálásnak megnő a szerepe a vállalatok életében, reagáltunk erre. Az ügyfelek is elégedettek, és a CIB Faktor pedig már a második szereplővé nőtte ki magát a piacon. Ugyanezt várjuk a jövőben a banki és lízing területek még intenzívebb együttműködésétől is.
(x)