![](http://gdehu.hit.gemius.pl/_[TIMESTAMP]/redot.gif?id=.KtA3XiLB65DHr5KHiZi1eTSLaCRoELr9ssSzmYUqa7.w7/fastid=afxdtqnhwfznyqgefgmgfgxyoome/stparam=pkoghmkpep)
![Nem fújunk lufikat](http://www.portfolio.hu/img/upload/2013/10/szabados_richard.jpg)
Az egyik fő célkitűzésünk tehát az volt, visszatérve az elmúlt évekre, hogy az ügyfelek megtapasztalják: a CIB KKV Üzletág munkatársai jelen vannak, igyekeznek a legjobban megérteni és feltárni az igényeiket és arra valódi válaszokat adni. A másik célkitűzésünk pedig kezdettől fogva nem más, mint hogy egyenesek legyünk az ügyfelekkel és egy tiszta, világos kommunikációs mederben tartsuk a kapcsolatot: nem ígérünk mást, mint amit teljesíteni is tudunk. Ha azt látjuk, az ügyfélnek más típusú pénzügyi megoldásra van szüksége, mert stratégiailag az szolgálja a céljait és az felel meg jobban a vállalat életciklusának, akkor nemet is tudunk mondani. Ez azért elsőrendű kérdés, mert nekünk egy hosszú távú bizalmi kapcsolatot kell fenntartani, és nem learatni a csak látszólagos, rövid távú "sikereket".
Kapnak kézzelfogható visszajelzéseket az ügyfelektől? Beépítik azokat az üzletág gondolkodásába, és a további fejlesztésekbe?
A rendszeres ügyfél-elégedettségi kutatásaink megerősítik: a cégek értékelik, hogy nyílt lapokkal játszunk és nem fújunk lufikat. Olyan tanácsokat adunk, amire nyugodtan támaszkodhatnak. Egy friss, CIB által készíttetett reprezentatív GfK kutatás a kis- és középvállalatok körében pedig rámutat: a minőség és a tudatosság ugyanolyan fontos a vállalatok döntéshozóinak, mint számunkra. Ami pedig a fejlesztéseket illeti, egyre jobban kihasználjuk a különböző banki területek közötti szinergiákat. Amikor két éve előre láttuk, hogy a faktorálásnak megnő a szerepe a vállalatok életében, reagáltunk erre. Az ügyfelek is elégedettek, és a CIB Faktor pedig már a második szereplővé nőtte ki magát a piacon. Ugyanezt várjuk a jövőben a banki és lízing területek még intenzívebb együttműködésétől is.
(x)