Kiss Zoltán: Tartalmazza a bankszámlavezetést forintban és a jelentősebb devizanemekben - de lehetőség van akár kínai jüan alapú számlavezetésre is - valamint a ma már elengedhetetlen elektronikus banki csatornákat: a legtöbb belső integrációs rendszerrel kompatibilis Raiffeisen Expressz szoftvert, valamint a MultiCash rendszert biztosítjuk.
Az említett alapszolgáltatások felett áll a Cash Management legszofisztikáltabb része: a csoportos számlavezetési szolgáltatás közepes- és nagyvállalatok részére. Ez a szolgáltatáscsomag, amely az automatikus egyenlegrendezést, az összevont kamatszámítást és a csoportos fedezetvizsgálatot is magába foglalja, a legtöbb banknál valamilyen formában igénybe vehető, de mi - a nemzetközi hálózatunkra építve - további konkrét előnyöket nyújtunk ügyfeleinknek.
Milyen előnyökre gondol?
K.Z.: Közép-Kelet Európa egyik legnagyobb bankcsoportjaként ott vagyunk jelen, ahol az ügyfeleink (a magyar multicégek) is. Ha például egy cégcsoportnak több országban vannak érdekeltségei, csoportos banki rendszert, úgynevezett Cross Border Zero vagy Target Balancing rendszert tudunk kiépíteni. A vállalat számláit összevezetjük, így hiába mutat az egyik leányvállalat számlája negatív egyenleget, ha máshol pozitív a számla, a cégcsoport saját magát lesz képes finanszírozni. Van lehetőség forrás biztosítására is: minden ügyfelünk - az éves árbevételétől és kockázati megítélésétől függő - folyószámla és beruházási hitelt is kaphat, ha igényli. Ügyfeleink továbbá 20 százalékos kedvezményt kapnak az euróátutalások díjából, ha az IntraGroup Payments szolgáltatásunkat veszik igénybe.
A likviditásmenedzselésben a Treasury szolgáltatás is segít?
Liener Gábor: Igen. Minden olyan cégnek, amelynek rendszeresen van devizában bevétele vagy kiadása, javasoljuk, hogy vegye igénybe a Treasury szolgáltatást, amellyel kezelhetik az árfolyam-ingadozásból eredő kockázatokat. A megfelelő fedezeti stratégiával a cégek elkerülhetik, hogy az alaptevékenységből származó eredményüket egy kedvezőtlen árfolyammozgás nullázza, vagy összességében veszteségbe fordítsa.
Minden vállalatnak különböző igényei vannak. Hogyan kezelik ezt?
K.Z.: Vállalati ügyfeleink igényeit igyekszünk maximálisan feltérképezni, hogy leginkább az adott ügyfél speciális igényeinek megfelelő pénzügyi megoldást tudjuk kínálni. Minden ügyfelünknek saját banki ügyfélmenedzsere van, aki szinte bármikor elérhető és azonnal képes segítséget nyújtani bármilyen akut probléma megoldásában.
L.G.: Csak olyan ügyfeleknek nyújtunk Treasury szolgáltatást, akiket személyesen is ismerünk. Bár minden ügyfél más, a felmerülő igények, problémák sokszor hasonlóak, így a bankban felhalmozódott olyan tudás, amely megoldást nyújthat bármelyik ügyfél problémájára.
Ez szoros, bizalmi kapcsolatot feltételez a bank és az ügyfelek között.
L.G.: A Raiffeisen Bank éppen ebben nyújt többet másoknál: mi nem terméket, hanem személyre szabott megoldásokat kínálunk. A Treasury-ben a megszokottnál kétszer több, több mint húsz üzletkötő várja az ügyfelek hívását, így az egy ügyfélre jutó idő és figyelem az átlagosnál magasabb. Üzletkötőink reggel 8-tól este 20 óráig állnak rendelkezésre. Ez ritkaság: a legtöbb bank 17 óra után már nem elérhető, pedig vannak olyan (deviza)piaci helyzetek, amikor ez a három óra nagyon sokat számít: évente akár több tízmillió forintot is jelenthet, hiszen a piacok az európai zárást követően is gyakran mozognak. A díjazás átlátható, az ügyfél minden tranzakció előtt tudja, mennyit fizet.
A személyre szabott szolgáltatás magasabb árakat is jelent?
K.Z.: Mi abban hiszünk, hogy pusztán jó árakkal ma már nem lehet sikeresnek lenni. Ezért nyújtunk kedvező árak mellett személyre szabott szolgáltatást, és figyelünk kiemelten a kiszolgálás minőségére. Ezek együtt vezetnek a sikeres üzlethez.
További információ
(x)