Új szolgáltatással, a Vállalati MobilBankkal teszi vállalati ügyfelei számára még egyszerűbbé és kényelmesebbé a banki ügyintézést az Erste Bank Hungary Nyrt. A zsebre vágható kényelmet és valós idejű hozzáférést nyújtó szolgáltatással az ügyfelek mobiltelefonjaik segítségével intézhetik bankügyeiket. A szolgáltatásról Kovács Zoltánt, a bank vállalati termék- és értékesítés fejlesztési igazgatóját kérdeztük.
Mit érdemes tudni az Erste Vállalati MobilBankról, mi ennek az új szolgáltatásnak a lényege?
Mivel ügyfeleink egyre mobilabbak, úgy gondoltuk, hogy nagy segítség lenne számukra, hogy bárhol legyenek is, az egyébként is mindig maguknál tartott mobiltelefonjaik segítségével lehetőségük legyen a banki ügyeiket intézni. A Vállalati MobilBank az Erste Vállalati NetBank teljes funkcionalitását elérhetővé teszi mobil eszközökön, vagyis valós idejű tranzakcionálást tesz lehetővé. Így a nap 24 órájában real-time információt kaphatnak számlájukról, megbízásokat indíthatnak, vagy hagyhatnak jóvá.
Kik adják a célcsoportját a szolgáltatásnak?
A legnagyobb célcsoportot kis- és középvállalatok tulajdonosai, cégvezetői és gazdasági vezetői. Úgy gondoljuk, hogy ezek az emberek valóban a napi munkájukhoz használják az okostelefonokat, illetve a PDA-kat.
Mobiltelefonról utalni vagy lekötéseket intézni? Mennyire kényelmes, és ami talán még fontosabb, mennyire biztonságos ez a megoldás?
Minden alapvető pénzügyi műveletre alkalmas: lehet vele — többek között —egyenleget, jóváírásokat, számlatörténetet vagy a beküldött megbízások státuszait is lekérdezni, a rendszerbe rögzített partnereknek átutalni, betétet lekötni, feltörni. Akár az is megoldható, hogy az ügyfél telephelyén rögzítik a megbízásokat, majd a megbeszélésen ülő cégvezető a Vállalati MobilBankon
megnézi, módosítja és aláírja a megbízásokat. A szolgáltatási paletta a későbbiekben az igények alapján bővíthető. Ami a biztonságot illeti: teljesen biztonságos ez a módszer, ebben a tekintetben nincs különbség egy Vállalati NetBankban végzett illetve egy mobilos művelet között, azaz ugyanúgy működnek a kontrollok, mint a Vállalati NetBanknál, tehát belépéskor és aláíráskor a felhasználó természetesen egy egyszer használatos jelszót kap SMS-ben.
Milyen készülék kell ahhoz, hogy működjön az Erste Vállalati MobilBank?
Mindössze egy mobilinternetezésre is alkalmas eszközre van szükség. Ez lehet egyszerű mobiltelefon, PDA vagy úgynevezett okostelefon is. A szolgáltatást úgy terveztük meg, hogy mind az érintőképernyős, mind az ötirányú navigációs gombbal rendelkező készülékekkel könnyen el lehessen érni a funkciókat. A felületet pedig úgy alakítottuk ki, hogy optimálisan illeszkedjen a mobileszközök méretéhez és képességeihez, a sablonok és a legördülő menük segítségével pedig a lehető legkevesebb adatot kell begépelni, így tényleg pár kattintással be lehet küldeni például egy megbízást. A Vállalati MobilBank egyébként helyet kapott az nemzetközi Erste Csoport tíz nyelven elérhető új iPhone alkalmazásában, amely az App Storban már elérhető. Ennek a nemzetközi applikációnak év végére pedig elkészül az Windows-os és az Android-os verziója is.
Vannak-e különleges feltételei annak, hogy valaki használja a Vállalati MobilBankot?
Igazából nincsenek. Kell hozzá egy internetezésre is használható eszköz, és élő internet kapcsolat. A szolgáltatást akár meglévő Erste Electra vagy Erste Vállalati NetBank mellé, akár önálló termékként is igénybe vehetik az ügyfelek. Az Electra rendszer felépítésének köszönhetően a felhasználónak nem kell új azonosítókat és jelszavakat igényelniük, hanem ugyanazokat tudják használni, mint az Erste Electra vagy Erste Vállalati NetBank esetében.
További információért kattintson ide!
(x)