"Tapasztalataink szerint az élmény tréningek helyét a cégek oktatási programjában olyan módszertani képzések veszik át, amelyek célja a válság vállalatra gyakorolt hatásainak elemzése, és hozzásegítenek a kiutak megtalálásához." - hangsúlyozza Bene János, a Generatív Tanácsadó Iroda ügyvezetője.
A cégvezetők most elsősorban arra szeretnének választ kapni, hogy miként érinti a jelenlegi válság az adott
vállalkozás működését, a munkatársak hogyan élik meg a pénzügyi válságot, milyen félelmeik, tapasztalataik, információik vannak. "Amikor a vezetők szembesülnek a költségek visszafogásának kényszerével, nem csak az a feladat, hogy megtalálják a megkurtítható kiadásokat, de legalább olyan lényeges az is, hogy intézkedéseiket elfogadtassák az alkalmazottakkal, mert csak ekkor számíthatnak valós eredményekre." - hangsúlyozza Bene János. A munkatársakat fel kell készíteni arra, miként adják át a megszorító intézkedéseket, úgy hogy a kollégák együttműködési szintje, motiváltsága ne csökkenjen, és ne növekedjen a fluktuáció.
A költségkontroll és a költségracionalizálás mellett lényeges az áttörési stratégia megalkotása is, ami megalapozhatja a következő időszak stabil működését. "Ha munkatársak egy hatékony tréning segítségével felkészülnek a jövő évi - egyelőre talán teljesíthetetlennek tűnő - tervek megvalósítására, a tréning megtérülő költség, mert akár profitot is termelhet a vállalatnak." - érvel Bene János, több mint tíz éves piaci tapasztalata birtokában.
A hazai tréningpiacon mintegy 1000 cég van jelen, amelyek közül mindössze 25-30 rendelkezik a szükséges akkreditációval és referenciákkal ahhoz, hogy a piac megrendelések kétharmadát adó multinacionális cégek beszállítója legyen. A gazdasági válság hatására a kisebb cégek nagy része várhatóan eltűnik a piacról, és megindul egyfajta koncentráció, ami az eddigi osztódásos piaci folyamatokkal éppen ellentétes tendencia.
"Ez azért is kedvező a megbízók számára, mert a kisebb cégek rendszerint a kapacitáskorlát, a megrendelők számának limitáltsága és az erőforrások híján nem tudják alkalmazni a legfejlettebb technikákat." - teszi hozzá Bene János.
Az ügyfeleknek mindenekelőtt érdemes megnézniük a tréning cég akkreditációját, ami felsőfokú képesítést, minimum 10 éves felnőttoktatásban szerzett tapasztalatot, valamint saját oktatótermet takar. Az is fontos információ, hogy mióta működik a cég azonos néven, amiből a stabil és transzparens működésre lehet következtetni. A megalapozott szaktudás záloga, ha a vezető trénerek nemzetközi tanácsadó cégnél szereztek képesítést.
"A referenciákkal is óvatosan kell bánni, mivel a multinacionális cégek többsége szinte valamennyi nagyobb tréningcég referencialistáján szerepel." - figyelmeztet a szakértő és hozzáteszi. "Az sem mindegy, hogy szervezeti megoldásokat, vagy egyéni készségfejlesztő tréninget szállítottak és az is számít, hogy a multik egy-egy megrendelést, vagy folyamatos megbízást adtak az adott cégnek."
Háttérinformáció :
A Generatív Tanácsadó Iroda több mint 10 éve meghatározó szereplője a tréning-tanácsadó piacnak. Olyan tanácsadók hozták létre, akik ezt megelőzően világszerte elismert nemzetközi tanácsadó cégek munkatársai voltak.
Bővebb információ :
Zempléni Dóra
GWC Pénzügyi PR Kommunikáció
T: 70 933 9794
(x)