A GS limuzin fontos modellnek számít, hiszen ezzel az autóval váltott arculatot a Lexus: immár ez a végletekig letisztult stílus jellemzi az évről évre újabb vevőelégedettségi felméréseken diadalmaskodó márka termékeit. A megszokottnál mélyebbre, a fényszórók vonala alá helyezett hűtőmaszk, vagy az oldalablak hosszú íve már az új korszakot hirdeti, amelyben a felesleges formai játszadozások helyett organikus elemek és funkcionális megoldások teremtenek esztétikumot.
Egyéb tradícióival szerencsére nem szakított a Lexus.
Az összeszerelési és anyagminőség első osztályú, bár a panelek precíz illesztései, az egyetlen lemezből megformált krómívek, a tökéletes minőségű fényezés ennél a márkánál magától értetődik, és az ergonómián is legfeljebb a gyár mindig elégedetlen mérnökei találnának javítani valót. A kijelzők - köztük az egyszerűségükben zseniális, csiszolt fém műszerlapok - elhelyezése, az ülés állíthatósága, és minden további kezelőszerv a vezetés örömét szolgálja, akár kényelmes suhanásról, akár feszített tempóról van szó. A hangszigetelés szokás szerint tökéletes: 120 km/órás tempónál teljes a csend az utastérben, ám elég rálépni a gázra, és a motor életre kel.
Tolakodó üvöltést persze ekkor sem várhatunk tőle, ahhoz túl jó munkát végeztek a hangtechnikusok, akik nem pusztán szigetelték, hanem hangolták a karosszériát. Miközben padlógáznál a vezetőhöz pont annyi morgás jut el, amitől széles mosolyra húzza száját, utasai szinte semmit nem hallanak a motorból - csak annyi tűnik fel nekik, hogy a tágas, kényelmes limuzin hirtelen meglódul, és lenyűgöző stabilitással tör előre, akár egyenesben, akár kanyar előtt kapta a parancsot. A luxusautóktól megszoktuk már, hogy motorjuk igényes és nagy teljesítményű, izgalmasnak azonban ritkán nevezhető. A GS esetében egészen más a helyzet: mind a háromliteres V6-os, mind pedig a 4,3 literes V8-as kifejezetten izgalmas és élvezetes darab, ám az igazi kuriózum a kategóriában elsőként kínált hibrid hajtáslánc. A hathengeres benzines erőforrás és a nagy teljesítményű villanymotor kombinációja nemcsak azért érdekes, mert a mai technológia csúcsának számít, hanem mert olyan erőt produkál, mint a magabiztos V8-as blokk - csak éppen egy kétliteres családi autó fogyasztása és károsanyag-kibocsátása mellett, ami a mind inkább környezettudatos világban egyáltalán nem mellékes szempont, még egy luxusautó esetében sem. Mindhárom motort tökéletesen egészíti ki a GS elképesztően igényes futóműve, amely a változó áttételű kormányművel és az adaptív, állítható lengéscsillapítókkal együtt félelmetesen magabiztos sportkocsivá alakítja át a komfortos luxuslimuzint, a lenyűgöző menetteljesítményekhez méltó fékerővel.
A biztonságot sem hanyagolta el a gyár; erről tanúskodik a nemzetközi szinten elismert EuroNCAP törésteszt, amelyen kategóriája legjobb saját és gyalogosvédelmi eredményét könyvelhette el a GS, négycsillagos gyermekbiztonság mellett. Ugyanakkor ez csak a történet egyik fele, hiszen a törésteszten nem értékelik a megelőző rendszereket: a Lexus menetstabilizáló elektronikája akár a kormányzásba is képes beleavatkozni, ha az autó letérni készül a kijelölt ívről, az adaptív sebességtartó automatika önállóan tartja a követési távolságot, a Pre-Crash balesetmegelőző rendszer pedig az elkerülhetetlen ütközések hatását hivatott enyhíteni. Széria a két térdlégzsák, a kanyarkövető fényszóró és a keréknyomás-mérő, az első ajtók pedig vízlepergető ablaküveget kaptak.
Ami az eladásokat illeti, Európában a mennyiség helyett a minőségre helyezi a hangsúlyt a Lexus: kifejezetten kevés értékesítési ponton (a 2010-es tervekben mindössze 350 európai kereskedő szerepel), ám minden elképzelhetőnél tökéletesebb kiszolgálással árulják a GS-t és márkatársait. A siker ebben a szegmensben kevésbé függ az ártól, ám mindenképpen jó jel, hogy a japán limuzin ára tökéletesen versenyképes az európai konkurensekével, felszereltsége pedig hiánytalan.
(X)