Prémium

Suttogó luxus (x)

Portfolio
Ahhoz, hogy megértsük a Lexus szellemiségét, tökéletességre törekvését, talán elég egyetlen tényt megemlíteni: a GS fejlesztési programjának főmérnöke már tíz éves korában eldöntötte, hogy ha felnő, futómű-mérnökként fog dolgozni a Toyotánál. Csakis a Japánban képzelhető el ilyen fokú elhivatottság, személyes indíttatás - és ez a Lexus GS minden porcikáján érződik.

' title='
A GS limuzin fontos modellnek számít, hiszen ezzel az autóval váltott arculatot a Lexus: immár ez a végletekig letisztult stílus jellemzi az évről évre újabb vevőelégedettségi felméréseken diadalmaskodó márka termékeit. A megszokottnál mélyebbre, a fényszórók vonala alá helyezett hűtőmaszk, vagy az oldalablak hosszú íve már az új korszakot hirdeti, amelyben a felesleges formai játszadozások helyett organikus elemek és funkcionális megoldások teremtenek esztétikumot.
Egyéb tradícióival szerencsére nem szakított a Lexus.

' title='
Az összeszerelési és anyagminőség első osztályú, bár a panelek precíz illesztései, az egyetlen lemezből megformált krómívek, a tökéletes minőségű fényezés ennél a márkánál magától értetődik, és az ergonómián is legfeljebb a gyár mindig elégedetlen mérnökei találnának javítani valót. A kijelzők - köztük az egyszerűségükben zseniális, csiszolt fém műszerlapok - elhelyezése, az ülés állíthatósága, és minden további kezelőszerv a vezetés örömét szolgálja, akár kényelmes suhanásról, akár feszített tempóról van szó. A hangszigetelés szokás szerint tökéletes: 120 km/órás tempónál teljes a csend az utastérben, ám elég rálépni a gázra, és a motor életre kel.

' title='
Tolakodó üvöltést persze ekkor sem várhatunk tőle, ahhoz túl jó munkát végeztek a hangtechnikusok, akik nem pusztán szigetelték, hanem hangolták a karosszériát. Miközben padlógáznál a vezetőhöz pont annyi morgás jut el, amitől széles mosolyra húzza száját, utasai szinte semmit nem hallanak a motorból - csak annyi tűnik fel nekik, hogy a tágas, kényelmes limuzin hirtelen meglódul, és lenyűgöző stabilitással tör előre, akár egyenesben, akár kanyar előtt kapta a parancsot. A luxusautóktól megszoktuk már, hogy motorjuk igényes és nagy teljesítményű, izgalmasnak azonban ritkán nevezhető. A GS esetében egészen más a helyzet: mind a háromliteres V6-os, mind pedig a 4,3 literes V8-as kifejezetten izgalmas és élvezetes darab, ám az igazi kuriózum a kategóriában elsőként kínált hibrid hajtáslánc. A hathengeres benzines erőforrás és a nagy teljesítményű villanymotor kombinációja nemcsak azért érdekes, mert a mai technológia csúcsának számít, hanem mert olyan erőt produkál, mint a magabiztos V8-as blokk - csak éppen egy kétliteres családi autó fogyasztása és károsanyag-kibocsátása mellett, ami a mind inkább környezettudatos világban egyáltalán nem mellékes szempont, még egy luxusautó esetében sem. Mindhárom motort tökéletesen egészíti ki a GS elképesztően igényes futóműve, amely a változó áttételű kormányművel és az adaptív, állítható lengéscsillapítókkal együtt félelmetesen magabiztos sportkocsivá alakítja át a komfortos luxuslimuzint, a lenyűgöző menetteljesítményekhez méltó fékerővel.

' title='

A biztonságot sem hanyagolta el a gyár; erről tanúskodik a nemzetközi szinten elismert EuroNCAP törésteszt, amelyen kategóriája legjobb saját és gyalogosvédelmi eredményét könyvelhette el a GS, négycsillagos gyermekbiztonság mellett. Ugyanakkor ez csak a történet egyik fele, hiszen a törésteszten nem értékelik a megelőző rendszereket: a Lexus menetstabilizáló elektronikája akár a kormányzásba is képes beleavatkozni, ha az autó letérni készül a kijelölt ívről, az adaptív sebességtartó automatika önállóan tartja a követési távolságot, a Pre-Crash balesetmegelőző rendszer pedig az elkerülhetetlen ütközések hatását hivatott enyhíteni. Széria a két térdlégzsák, a kanyarkövető fényszóró és a keréknyomás-mérő, az első ajtók pedig vízlepergető ablaküveget kaptak.


' title='
Ami az eladásokat illeti, Európában a mennyiség helyett a minőségre helyezi a hangsúlyt a Lexus: kifejezetten kevés értékesítési ponton (a 2010-es tervekben mindössze 350 európai kereskedő szerepel), ám minden elképzelhetőnél tökéletesebb kiszolgálással árulják a GS-t és márkatársait. A siker ebben a szegmensben kevésbé függ az ártól, ám mindenképpen jó jel, hogy a japán limuzin ára tökéletesen versenyképes az európai konkurensekével, felszereltsége pedig hiánytalan.
(X)
Holdblog

New Yorkban nyafogunk

Óceánon innen és túl, podcastünk így is dúl. Jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD...

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megvan a nagy bérmegállapodás! Itt van, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet
szenmonoxid riaszto gáz fűtés-biztonság-egészség-élet-karbantartás-lakás-megelőzés-otthon-szén-monoxid