A Déli pályaudvaron a fenti projekt ellenére megmarad a személyforgalom, a beruházás az üzemi területeket érinti, melyen részben a Testnevelési Egyetem számára létesülnek a közcélokat szolgáló épületek. A létesítmények egy része ugyan a Testnevelési Egyetem számára készül, de ezeket a lakosság is használhatja majd. A vasúttól nyert terület másik részén pedig eleve a nagyközönség kap létesítményeket. Összességében olyan új épületekkel gazdagodhat a terület, mint , például jégcsarnok, tenisz-, squash- és streetball-pálya, golfgyakorlópálya, gyermeksípálya, falmászószikla és extrémsportpálya. A tavalyi kormányhatározat TE esetében 2018 és 2022 közé teszi ezeket a beruházásokat, a TE fejlesztésének ez a második fázisa lesz, a nem vasúti területeken már ez előtt bővül az egyetem.
A Déli pályaudvar sorsával már mi is többször foglalkoztunk. A most bemutatott jövőbeli fejlesztés a MÁV korábbi üzemi területein valósulhat meg, mivel azokat a vasúttársaság elköltözteti a pályaudvar mellől. A személyforgalmat azonban egy tavaly szeptemberi kormányhatározat értelmében mégsem szűntetik meg, így a teljes bezárás helyett egy hibrid megoldás valósul meg. A kieső üzemi területek pótlása komoly fejlesztést igényel, részben a Kelenföldi pályaudvarnak, részben a vonatok vidéki végállomásainak kell átvenniük ezeket a funkciókat. A tervek szerint négy vágány marad meg az alagút és a pályaudvar között, az Avar utca mellett.
A címlapkép forrása: MTVA/Jászai Csaba