A csepeli terminálok vasúti megközelíthetőségét biztosító híd felújítása körüli vita már évek óta tart. A tervek szerint egy 145 méter fesztávolságú acél ívhíd épülne, amely a meglévő vágánytengelytől 15 méterre északra helyezkedne el. Az új nyomvonal a jobb és bal parti 22 méteres fesztávolságú csatlakozó hidakból, valamint a mederhídból állna.
A pálya geometriája lehetővé tenné a 40 km/órás maximális sebességet.
Amíg az új híd megépítése várat magára, a vasúttársaságok igyekeznek saját megoldásokkal hozzájárulni a biztonságos közlekedéshez. A MÁV-REC például GPS-alapú sebességmérőket telepített mozdonyaira, és felajánlotta az infrastruktúrát kezelő államvasútnak, hogy elhelyezzék a MÁV mobil sebességellenőrző berendezéseit is a járműveken.
A közelmúltban újabb fejlesztésként a hídszerkezet déli és északi oldalára sebességmérő berendezéseket szereltek fel.
Ezek vizuális visszajelzést nyújtanak a mozdonyvezetőknek, miközben a vonatok áthaladását térfigyelő kamerák segítségével ellenőrzik a kontrollközpontban. A sebességmérő rendszer nem csak a vasúti forgalmat felügyeli, hanem a környező közlekedési ágakra is kiterjed.
Ez az átfogó megoldás jelentősen hozzájárul a Gubacsi híd biztonságos üzemeltetéséhez, amíg a régóta tervezett felújítás és az új hídszerkezet megépítése meg nem valósul.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images