A KPMG Global Tech Report 2024 alapján készült elemzés a közigazgatás digitális átalakulásának öt kulcsterületét vizsgálja. A felmérés 118 kormányzati technológiai vezető és döntéshozó válaszain alapul, többségében európai (60%), ázsiai és csendes-óceáni (21%), valamint észak-, közép- és dél-amerikai (19%) résztvevőkkel.
Az öt kulcsterület a következő:
1. Állampolgár-központúság
A felmérés szerint a kormányzati válaszadók 69%-a figyelembe veszi az állampolgárok, alkalmazottak és érdekelt felek igényeit a döntéshozatal során. 74%-uk egyetért azzal, hogy az ügyfelek véleménye befolyásolja a technológiai beruházási döntéseiket.
"Az állampolgárok elvárása, hogy irányíthassák, ki és milyen célból láthatja adataikat. Viszont a modernizáció nem minden ügyfél számára vonzó, sokan még mindig szívesebben beszélnének egy ügyintézővel, vagy éppen kényelmesebb számukra egy plasztik igazolvány a tárcájukban, mint egy app a telefonban" - emeli ki Németh Marcell, a KPMG szenior menedzsere.
2. Modernizált módszerek
A megkérdezett vezetők 85%-a szerint az új technológiák bevezetése elsőbbséget élvez a régi technológiák fenntartásával szemben. 84%-uk szerint a modern megvalósítási módszerek már értéket teremtettek szervezetük számára, 41% pedig 10%-ot meghaladó hatékonyságjavulást tapasztalt.
3. Tehetségek vonzása és megtartása
A kormányzati vezetők kétharmada állítja, hogy nagyszerű ötletei lennének a közigazgatás digitális átalakításával kapcsolatban, de nincsenek megfelelő emberei a tervek megvalósításához. A vezetők majdnem háromnegyede prioritásként kezeli az alkalmazottak és a vezetők digitális készségekkel kapcsolatos továbbképzését.
4. Felhőalapú technológiák
A kormányzati vezetők 82%-a szerint digitális átalakulási útjuk legfőbb prioritása az alkalmazások áthelyezése a felhőbe. Ugyanakkor 59%-uk elismerte, hogy a kiberbiztonságot csak egy egyszerű feladatnak tekinti, amely nem ágyazódik be a szervezeti kultúrákba és folyamatokba.
5. Mesterséges intelligencia alkalmazása
A kormányzati technológiai vezetők kétharmada állítja, hogy szervezetük a következő egy éven belül várhatóan befektet a mesterséges intelligenciába és az automatizálásba. A válaszadók 45%-a szerint ez először ellenőrzött csoportokban történik.
A KPMG Trust in Artificial Intelligence című tanulmánya szerint a polgárok mindössze harmada bízik abban, hogy az állam képes a mesterséges intelligencia fejlesztésére és a köz érdekében történő felhasználására.
A felmérés rámutat, hogy a közigazgatás digitális átalakulása során kulcsfontosságú az állampolgárok igényeinek figyelembevétele, a modern technológiák alkalmazása, a megfelelő szakemberek bevonása, a felhőalapú megoldások bevezetése és a mesterséges intelligencia felelős használata.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images