Az ügyet ismerő források szerint a Stellantis-Leapmotor közös vállalat elvetette azt az elképzelést, hogy a lengyelországi Tychy üzemben készítse el a B10 nevű elektromos crossover modellt.
Ehelyett azonban alternatív helyszínként máris felmerült a németországi Eisenachban található Opel-gyár, illetve a szlovákiai Trnava üzem is.
A gyártási tervek módosítása azt követően történt, hogy a kínai kormány állítólag arra kérte az autógyártókat, hogy
állítsák le nagyobb beruházásaikat azokban az európai országokban, amelyek támogatták a kínai gyártású elektromos autókra kivetendő extra vámokat.
Lengyelország azon 10 EU-tagállam közé tartozik, amelyek támogatták az Unió döntését a kínai elektromos autók importjára kivetendő akár vámokról. Ezzel szemben öt uniós tagállam, köztük Németország, Szlovákia, illetve Magyarország is ellenezte a vámokat, míg 12 ország tartózkodott a szavazáson.
A Stellantis és a Leapmotor október 14-én, a Párizsi Autószalonon mutatta be a készülő B10 EV-t, amelyet mindkét autógyártó a partnerségük mérföldköveként üdvözölt. A Stellantis lengyelországi Tychy üzemében jelenleg a T03 kompakt elektromos járművet gyártják Kínából szállított alkatrészekből.
Egyelőre nem világos, hogy a T03 lengyelországi összeszerelését is felülvizsgálják-e, és hogy a tervek milyen hatással vannak a lengyel munkahelyekre.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Nathan Laine/Bloomberg via Getty Images