A járműiparban lassan a válság az új normalitás. Az elszálló energiaárak és új ellátásbiztonsági szempontok alapjaiban forgatták fel a vállalati energiabeszerzést ebben az energiaintenzív szektorban is. Mindenki keresi a megoldást a kitettség csökkentésére, legyen szó a szerződések újratárgyalásáról, az egyre bonyolultabb kereskedelmi konstrukciók kezeléséről, vagy akár új energiahatékonysági technológiák bevezetéséről. Ki mi alapján dönt, és hogyan működik együtt az energia fogyasztói és kereskedői oldala? Melyek a reális lehetőségek az energiafüggőség csökkentésére és a tiszta energiák felhasználásának fokozására? Milyen technológiai és digitalizációs fejlesztésekkel, HR eszközökkel kereshetünk kiutat a válságból és honnan lesz rá forrás?
Égető kérdésekre gyakorlati megoldások kellenek
- Az energiabeszerzés és felhasználás gyakorlati szempontjai válság idején: újratervezési tapasztalatok, együttműködés, rugalmasság
- Termelési stratégiák a válságkezelés szolgálatában
- Előremenekülés és költségcsökkentés fejlesztésekkel – digitalizáció és gyártászöldítés best practice-ek, finanszírozási megoldások
- Technológiaváltás, körforgásos gazdaság, zöldgazdaságra való átállás - kinek mit jelent a gyakorlatban és milyen források érhetőek el a beruházásokhoz?
- HR menedzsment és felelősség válság idején - hogyan tudja támogatni a megváltozott
vállalati működést?
Az idei szakmai program az Ipar Napjai és az Automotive Hungary szakkiállítás keretein belül érkezik! Teljes program és részletek a konferencia oldalán itt.
„Válságkezelés mesterfokon”
- 2023 sem lesz egyszerű év a járműipar számára – a csökkenő kereslet, dráguló finanszírozás, az ellátási láncok problémái, az energia árának kiszámíthatatlan alakulása és az energiaellátással kapcsolatos kockázatok évről évre új kihívásokat jelentenek.
- Mit gondolnak a hazai járműipar meghatározó szereplői energiaválságról, gazdasági trendekről, válságkezelésről, finanszírozásról, versenyképességről és fejlesztési irányokról?
- Milyen megoldások látszanak a helyzet stratégiai szintű kezelésére közép és nagyvállalati szinten?
„Körforgásos gazdaság, energetikai fejlesztések és költségcsökkentés – ki, mit, mikor és miből?”
- Még mindig hatalmas bizonytalanság uralkodik az uniós gáz- és árampiacon, és emiatt sok magyarországi vállalkozás a korábbiaktól gyökeresen eltérő árszintek és szerződéses feltételek mentén kényszerül energiához jutni.
- A járműipar kitettsége különösen nagy ezen a téren – hogyan tudnak ezekre időben, tudatosan felkészülni a döntéshozók és milyen energiahatékonysági megoldásokon keresztül csökkenthetik gáz- és áramfelhasználásukat, energiaköltségeiket?
- Jelentős változások lépnek életbe hamarosan a hulladékgazdálkodási és hulladékbegyűjtési rendszerben is. Mi lesz ezek hatása a járműiparra? Hogyan tudnak felkészülni a gyártók a változások következményeire?
„Amibe még mindig érdemes befektetni: elektromobilitás és HR menedzsment”
- A jelenlegi nehézségek ellenére 2023 várhatóan az óvatos fellendülés éve lesz a járműiparban - a globális termelés felfutása várható, az elektormobilitás pedig szilárdan beépült a döntéshozók elképzeléseibe a közlekedés zöldebb jövőjére vonatkozóan.
- A HR menedzsment jelentősége válság idején különösen felértékelődik - hogyan tudja támogatni a megváltozott vállalati működést? Jól képzett munkaerőre továbbra is égető szükség lesz, ezen a területen mindig érdemes tehát előre nézni.
30 előadó: meghatározó gazdasági szereplők, vállalati döntéshozók és a legnagyobb szakértők jönnek:
- Balasa Levente, a Siemens Zrt. Smart Infrastructure divíziójának vezetője, Siemens
- Bán Zoltán, vezérigazgató, Net Média Zrt. (Portfolio Csoport)
- Berdó-Németh Katalin, HR Manager – Hungary, Jaguar Land Rover Hungary
- Bodnár Viktória, ügyvezető partner, IFUA Horváth
- Dobos Péter, műszaki gyárigazgató, Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. (S.E.G.A. Hungary Kft.)
- Fejesné Gyurján Ildikó, Operatív igazgató, Magyar Suzuki Zrt.
- Gadóczy Gábor, Energetikai mérnök - Létesítmény fenntartás, BPW-Hungária Kft.
- Galántai Ambrus, Region Lead - Central and Eastern Europe, Strive by STX
- Gergen Péter, a Bosch hajtásrendszer megoldásokért felelős alelnöke Magyarországon, Robert Bosch Kft., Budapesti Fejlesztési Központ
- Győri Imre, ügyvezető igazgató, Magyarmet Finomöntöde Kft.
- Hanó Pál, STA Manager, Jaguar Land Rover
- Patrick Heinecke, Igazgatósági tag Pénzügy, IT, Beszerzés és Compliance, AUDI HUNGARIA Zrt.
- Karikó Zsolt, ügyvezető igazgató, Hanon Systems Hungary Kft.
- Keszte Róbert, országigazgató, Continental Csoport Magyarország
- Kilián Csaba, ügyvezető főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület
- Kis István, ügyvezető igazgató, Harman Becker Gépkocsirendszer Gyártó Kft.
- Kiss Viola, HR vezető, KIRCHHOFF Automotive Hungary
- Krisztián Róbert, operatív igazgató, Magyar Suzuki Zrt.
- Lambert Zoltán, ügyvezető partner, WTS Klient
- Nagy Julianna, szenior menedzser ESG és fenntarthatósági szolgáltatások, KPMG Tanácsadó Kft.
- Nagy Gábor, Termelési vezető, Simon Plastics Kft.
- Opra-Szabó Gergely, Regionális pénzügyi igazgató, Kelet-Európa és Németország, SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt.
- Pata Ildikó, tulajdonos ügyvezető, Pata József Gépipari Kft.
- Reményi Zsuzsanna, Nemzetközi ügyfélkapcsolati igazgató, Prohuman
- Sabján László, ügyvezető igazgató, AGC Glass Hungary Kft.
- Szilágyi Balázs, Közügyekért felelős vezető, Contemporary Amperex Technology Hungary Kft
- Tisza-Kiss László, Gyárigazgató, Dana Hungary Kft.
- Tóth András István, Megoldásértékesítési igazgató, E.ON Hungária Csoport
- Tóth Edina, személyügyi igazgató, Opel Szentgotthárd Kft, Stellantis cégcsoport
Idén már 65 cég képviselője biztosan ott lesz május 17-én a Hungexpon, még most érdemes az érdeklődőknek biztosítani a helyüket. A regisztráció itt érhető el a konferencia oldalán: jegyek.