A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk flottaszintű kibocsátásukat, különben súlyos bírságokat kapnak – ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésével. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault van a legnagyobb bajban.
Sokak meglepetésére tavaly a német kormány hirtelen megszüntette az elektromos autók vásárlását ösztönző állami támogatásokat, most azonban - újabb nagy meglepetésre - jön az új állami program.
Nagyon nem úgy alakulnak az elektromos autó eladások, ahogy arra a gyártók számítottak, a cégek egymás után jelentik be, hogy visszavágják korábbi terveiket, most a Volvo jelentette be, hogy eláll korábbi céljától.
A Volvo kedd este gyártotta le az utolsó dízeles autóját, mostantól csak benzines és elektromos autókat gyárt, 2030-tól pedig csak tisztán elektromos modelleket értékesít a cég, írja a Bloomberg.
A Volvo leállítja a Polestar finanszírozását, és a luxusautó-márkáért való felelősséget a kínai Geely Holdingra ruházza át, amely egyben a Volvo legfőbb tulajdonosa is, írja a Reuters. Hasonló témákról szó lesz a Portfolio Investment Day 2024 rendezvényünkön, amire itt lehet regisztrálni.
A Volvo rekordszintű globális autóeladást ér el 2023-ban, amelyben fontos szerepe volt az elektromos autók töretlen népszerűségének - számolt be a vállalat saját oldalán.
A Volvo Cars részvényei ma reggel 14 százalékot zuhantak, miután a cég anyavállalata, a Zhejiang Geely Holding megkezdte a svéd autógyártó mintegy 100 millió részvényének piacra dobását.
A Volvo Cars bejelentette, hogy 2024 elejéig leállítja az összes megmaradt dízelüzemű modell gyártását, ezzel jelentős lépést tesz a teljesen elektromos autógyártóvá válás felé. A kínai Geely többségi tulajdonában lévő svéd vállalat célja, hogy 2030-ra teljesen elektromos legyen. Ez a döntés a dízelmodellek európai eladásainak rohamos csökkenése közepette született - írja a Reuters.
Átvette hatezredik Volvo FH típusú tehergépjárművét a Waberer’s, mely egybeesett a két vállalat 25 éves együttműködésének évfordulójával. Az eseményen a felek szándéknyilatkozatban erősítették meg, hogy összehangolják jövőbeli stratégiáikat a fenntarthatósági megoldások terén, a most átadott kamion egy újabb elektromos modell.
A svéd Volvo megkezdi az elektromos teherautók sorozatgyártását a belgiumi Gentben található üzemében, ami a vállalat harmadik európai létesítménye lesz, ahol elektromos teherautókat gyártanak - írja a Reuters.
A kínai tulajdonú svéd Volvo Cars júniusban 66 379 járművet értékesített, 33 százalékkal többet, mint egy évvel korábban; a bővüléshez lényegesen hozzájárult a teljesen elektromos autók növekvő értékesítése.
Közel 1300 irodai dolgozójától válik meg a Volvo Svédországban, írja a Reuters.
Elköszönnek a budapesti utaktól a Volvo-Alfa Civis 12 autóbuszok, a városi forgalomra gyártott, alacsonypadlós járművek április 30-án közlekednek utoljára a fővárosban - adta hírük a BKV.
A Volvo Cars svéd autógyártó 162 ezer 938 autót értékesített az idei első negyedévben, 10 százalékkal többet az előző év azonos időszakához képest. Az eladások növekedéséhez elsősorban a cég teljesen elektromos autói járultak hozzá - áll a cég honlapjára szerdán felkerült közleményben.
Budapest útjairól kivont, de tovább üzemeltethető autóbuszokat adományozott a BKV Ukrajnának.
Az egyik legnagyobb kínai autógyártó, a Geely és az izraeli érdekeltségű Grand Automotive Central Europe november 4-én írják alá Budapesten a közös disztribúciós megállapodásukat – írja a hvg.hu.
A hatóságok hatástalanították.
Erőset lépett a fogyasztóvédelem.
150-200 milliárd forintnyi plusz forrást húzhat így be az állam.
Eddig 26 főt kapcsoltak le.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?