A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk flottaszintű kibocsátásukat, különben súlyos bírságokat kapnak – ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésével. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault van a legnagyobb bajban.
Sokak meglepetésére tavaly a német kormány hirtelen megszüntette az elektromos autók vásárlását ösztönző állami támogatásokat, most azonban - újabb nagy meglepetésre - jön az új állami program.
Nagyon nem úgy alakulnak az elektromos autó eladások, ahogy arra a gyártók számítottak, a cégek egymás után jelentik be, hogy visszavágják korábbi terveiket, most a Volvo jelentette be, hogy eláll korábbi céljától.
A Volvo kedd este gyártotta le az utolsó dízeles autóját, mostantól csak benzines és elektromos autókat gyárt, 2030-tól pedig csak tisztán elektromos modelleket értékesít a cég, írja a Bloomberg.
A Volvo leállítja a Polestar finanszírozását, és a luxusautó-márkáért való felelősséget a kínai Geely Holdingra ruházza át, amely egyben a Volvo legfőbb tulajdonosa is, írja a Reuters. Hasonló témákról szó lesz a Portfolio Investment Day 2024 rendezvényünkön, amire itt lehet regisztrálni.
A Volvo rekordszintű globális autóeladást ér el 2023-ban, amelyben fontos szerepe volt az elektromos autók töretlen népszerűségének - számolt be a vállalat saját oldalán.
A Volvo Cars részvényei ma reggel 14 százalékot zuhantak, miután a cég anyavállalata, a Zhejiang Geely Holding megkezdte a svéd autógyártó mintegy 100 millió részvényének piacra dobását.
A Volvo Cars bejelentette, hogy 2024 elejéig leállítja az összes megmaradt dízelüzemű modell gyártását, ezzel jelentős lépést tesz a teljesen elektromos autógyártóvá válás felé. A kínai Geely többségi tulajdonában lévő svéd vállalat célja, hogy 2030-ra teljesen elektromos legyen. Ez a döntés a dízelmodellek európai eladásainak rohamos csökkenése közepette született - írja a Reuters.
Átvette hatezredik Volvo FH típusú tehergépjárművét a Waberer’s, mely egybeesett a két vállalat 25 éves együttműködésének évfordulójával. Az eseményen a felek szándéknyilatkozatban erősítették meg, hogy összehangolják jövőbeli stratégiáikat a fenntarthatósági megoldások terén, a most átadott kamion egy újabb elektromos modell.
A svéd Volvo megkezdi az elektromos teherautók sorozatgyártását a belgiumi Gentben található üzemében, ami a vállalat harmadik európai létesítménye lesz, ahol elektromos teherautókat gyártanak - írja a Reuters.
A kínai tulajdonú svéd Volvo Cars júniusban 66 379 járművet értékesített, 33 százalékkal többet, mint egy évvel korábban; a bővüléshez lényegesen hozzájárult a teljesen elektromos autók növekvő értékesítése.
Közel 1300 irodai dolgozójától válik meg a Volvo Svédországban, írja a Reuters.
Elköszönnek a budapesti utaktól a Volvo-Alfa Civis 12 autóbuszok, a városi forgalomra gyártott, alacsonypadlós járművek április 30-án közlekednek utoljára a fővárosban - adta hírük a BKV.
A Volvo Cars svéd autógyártó 162 ezer 938 autót értékesített az idei első negyedévben, 10 százalékkal többet az előző év azonos időszakához képest. Az eladások növekedéséhez elsősorban a cég teljesen elektromos autói járultak hozzá - áll a cég honlapjára szerdán felkerült közleményben.
Budapest útjairól kivont, de tovább üzemeltethető autóbuszokat adományozott a BKV Ukrajnának.
Az egyik legnagyobb kínai autógyártó, a Geely és az izraeli érdekeltségű Grand Automotive Central Europe november 4-én írják alá Budapesten a közös disztribúciós megállapodásukat – írja a hvg.hu.
A következő két hétben újabb egyeztetés jöhet a háború lezárásáról.
Biztosította Nagy-Britannia támogatásáról az ukránokat.
Mutatjuk, ki hol vásárolna befektetési céllal.
Szavai szerint semminek nem szabad megzavarnia az orosz és az amerikai elnök rendezési szándékát.
Többfelé kell csapadékra is készülni.
Az orosz invázió harmadik évfordulója kapcsán Takácsy Dorka Oroszország-szakértő volt a Checklist vendége.
A magyar bankoknak lépniük kell!
Attól függ, mit nézünk.