Sokkal több töltőpontra van szükség az uniós klímacélok eléréshez

Sokkal több töltőpontra van szükség az uniós klímacélok eléréshez

Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát kell telepíteni 2030-ig az uniós klímasemlegességi célok eléréséhez - olvasható Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) hétfőn közzétett jelentésében.

Belső égésű motorok betiltása: erős EU-s intelem érkezett

Belső égésű motorok betiltása: erős EU-s intelem érkezett

Thierry Breton, az EU egységes piacért felelős vezetője figyelmeztette az európai autóipari cégeket és a tagállami kormányokat, hogy még jelentős változásokra van szükség ahhoz, hogy az EU 2035-ig teljesíteni tudja a zöld megállapodással és az elektromos járművekkel kapcsolatos célkitűzéseket. A „szükséges kiigazítások” szükségességét hangsúlyozva Breton arra figyelmeztetett, hogy a Green Deal céljainak elérése több mint végrehajtási utasítás, azzal kell foglalkozni, hogy segítsék, támogassák a projektek megvalósulását.

Energiaforradalom zajlik a világban - Itt az idő csatlakozni hozzá

Energiaforradalom zajlik a világban - Itt az idő csatlakozni hozzá

Az elmúlt időszak eseményei, az egyre növekvő energiaárak a zöld és megújuló energiára való átállás felgyorsítását hozzák magukkal. Minden ország szuverenitásának alapja, hogy a lehető legtöbb energiát belföldön állítsa elő, az importot pedig minél több forrásból szerezze be. Ez pedig rengeteg forrást fog megmozgatni a következő években, ezért a pénzért pedig számtalan ötlet, innováció és fejlesztés fog versenyezni. Ennek a versenynek az egyik leglátványosabb területe pedig a mobilitás, hiszen nagyon gyors az ezen a területen zajló műszaki fejlődés, különböző járműtechnológiák és azok piaci elérhetősége jelenik meg hétről hétre - mutat rá közleményében a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség.

Így válik szoftvercéggé a világ egyik legnagyobb autógyártója

2030-ra alapvetően átalakul a mobilitás világa, az elektromos meghajtású, hálózatba kötött és vezető nélkül működő közlekedési eszköz lesz a meghatározó – vélik a Volkswagen Csoportnál, ezért az autógyártó cég az évtized végére 50 százalékra emeli az elektromos meghajtású járművek arányát az eladott új gyártmányok között, és egy sor intézkedést vezetnek be, hogy 2030-ra a világpiac első számú szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatójává váljanak. Az első féléves eladási adatok reménykeltőek a cégcsoport számára, ahogy a stratégia átalakítások is grandiózusnak ígérkeznek – utóbbiakat vettük számba.

Történelmi elektromos autóbusz-beszerzésre készül Magyarország

Történelmi elektromos autóbusz-beszerzésre készül Magyarország

Megszületett a döntés a Zöld Busz Program első, elektromos meghajtású buszok beszerzésére és a kapcsolódó infrastruktúra kiépítésére benyújtott pályázatairól, így hamarosan az eddigi legnagyobb elektromos autóbusz-beszerzés valósulhat meg Magyarországon – jelentette be Steiner Attila körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár. Ezzel hazánkban új korszak nyílik a zöld közlekedésben, hiszen több nagyváros buszállományának összetétele alakul át. A városi buszflották megújítása a klíma- és természetvédelmi célok elérése mellett a szolgáltatási színvonal növelésével és a légszennyezés nagyarányú mérséklésével a városi életminőség javításához is hozzájárul.

Megdöbbentő előrejelzés látott napvilágot: érdekel, mikor veszik át az elektromos autók az uralmat?

Megdöbbentő előrejelzés látott napvilágot: érdekel, mikor veszik át az elektromos autók az uralmat?

A Boston Consulting Group úgy döntött, frissíti modelljét annak érdekében, hogy pontosabb képet kapjon az elektromos autók várható elterjedésével kapcsolatban. Az eredmény több szempontból is megdöbbentő volt: a 2020 eleji előrejelzésükhöz képest négy évvel korábban, vagyis már 2026-ban bekövetkezhet az, hogy több elektromos autót adnak el a világban, mint belsőégésű motorral szereltet. A tisztán elektromos meghajtású autók pedig 15 éven belül átvehetik az uralmat a világ legnagyobb autópiacain.

Ezer sebből verzik az európai elektromosautó-töltés

Ezer sebből verzik az európai elektromosautó-töltés

Ahhoz, hogy az Európai Unió elősegítse az áttörést az elektromos közlekedés területén, fel kell gyorsítania a töltőinfrastruktúra kiépítését - közölte az Európai Számvevőszék kedden közzétett jelentésében.  Az Európai Unió luxemburgi székhelyű számvevőszékének új jelentése szerint az unió messze van attól a céljától, hogy 2025-ig egymillió töltőpontot alakítson ki, és nem rendelkezik az elektromobilitásra vonatkozó átfogó stratégiai ütemtervvel sem.

Kilenc ország fogott össze, hogy kicsikarják azt a dátumot, amelyet követően betiltják a benzines és dízel autókat Európában

Kilenc ország fogott össze, hogy kicsikarják azt a dátumot, amelyet követően betiltják a benzines és dízel autókat Európában

Régóta téma az Európai Unióban, hogy a kitűzött távlati klímacélok teljesítése érdekében sokkal szigorúbb követelményeket kellene támasztani az autóiparral szemben. Dánia és Hollandia vezetésével kilenc ország most újra megpróbálja Brüsszelt rávenni arra, hogy határozzon meg egy konkrét céldátumot, amelyet követően betiltják a belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítését.

Kétségbeesetten figyelmeztetik Brüsszelt - Komoly gátja lehet az elektromos autók terjedésének

Kétségbeesetten figyelmeztetik Brüsszelt - Komoly gátja lehet az elektromos autók terjedésének

Iparági szereplők és környezetvédők közös levélben kérik az Európai Unió érintett biztosait, hogy ezt az évet szánják arra, hogy felülvizsgálják az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájáról szóló törvényt. Szeretnék ugyanis elérni, hogy Brüsszel a korábbiaknál sokkal határozottabb lépéseket tegyen annak érdekében, hogy a következő években valóban kiépüljön a szükséges méretű nyilvános töltőinfrastruktúra, amely biztosítja az elektromos autók kívánt mértékű elterjedését.

Úgy vásárolták az elektromos autókat, mint a cukrot - Az őrület garantáltan folytatódik 2021-ben is

Úgy vásárolták az elektromos autókat, mint a cukrot - Az őrület garantáltan folytatódik 2021-ben is

Bár a teljes évre vonatkozó adatok még nem állnak rendelkezésre, az első háromnegyed év statisztikái alapján is bátran kijelenthető, korábban soha nem látott darabszámban vásárolták az elektromos autókat Európában. A nagyvonalú állami támogatásoknak, a látványosan bővülő modellkínálatnak, a fejlődő töltőinfrastruktúrának és hajtástechnológiának köszönhetően az eladások dinamikusan nőhetnek 2021-ben is. Az európai döntéshozók ambiciózus céljainak hála, az elektromobilitás térnyerése ráadásul hosszú távon is borítékolható.

Összefogott a Tesla a riválisaival - Itt a mesterterv, amivel száműznék a benzines és dízel autókat

Összefogott a Tesla a riválisaival - Itt a mesterterv, amivel száműznék a benzines és dízel autókat

A Tesla összefogott riválisaival és az autóipar számos szereplőjével annak érdekében, hogy felgyorsítsák azt az átmeneti időszakot, amelynek végén az elektromos járművek kiszorítják a belsőégésű motorral szerelt társaikat az utakról. Ennek az összefogásnak az eredményeként létrejött a Zero Emission Transportation Association (ZETA), a lobbiszervezet öt fontos célt tűzött zászlajára, köztük azt, hogy 2030-tól kizárólag elektromos autók kerüljenek forgalomba az Egyesült Államokban.

Itt az európai ország, amely a tervezettnél tíz évvel korábban száműzi a benzines és dízel autókat

Itt az európai ország, amely a tervezettnél tíz évvel korábban száműzi a benzines és dízel autókat

Boris Johnson szerda hajnalban zöld ipari forradalom címmel nagyszabású gazdaságátalakítási csomagot hirdetett. A brit miniszterelnök tíz kiemelt pontot ismertetett, elsőként azt, hogy az Egyesült Királyság a korábban tervezettnél tíz évvel korábban, 2030-tól betiltja a kizárólag belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítését. Egyértelművé vált az is, hogy a klímaváltozás ellen folytatott harcban a különböző hibrid hajtástechnológiák évei is meg vannak számlálva, ezeket a járműveket 2035-től nem lehet majd forgalomba helyezni a szigetországban.

Gyászolhat a magyar elektromos autós társadalom: örökre leszerelik Siófok legendás villámtöltőjét

Gyászolhat a magyar elektromos autós társadalom: örökre leszerelik Siófok legendás villámtöltőjét

Néhány nap és örökre elhallgat Magyarország egyik legendás töltőoszlopának, a siófoki Városház téren álló, CHAdeMO rendszerű villámtöltőnek a diszkrét zúgása. Az önkormányzat, amely hosszú éveken át biztosította a gyors és ingyenes töltés lehetőségét az elektromos autósoknak, ugyanis úgy döntött, hogy május 10-ig üzemelteti a berendezést.

Országos töltőhálózatot épít az E.On az Aldi parkolóiba

Nyíregyházán adták át csütörtökön az első olyan elektromos töltőállomást, amelyből több mint százat tervez üzembe helyzeni az E.On az Aldi parkolóiban. Az ingyenes töltőpontokon egy átlagos teljesítményű elektromos autót egy órás vásárlás ideje alatt 100 százalékosan fel lehet majd tölteni.

Erre kevesen gondolnak, akik elektromos autóra vágynak

A közúti közlekedés fejlesztése részben az elektromos autóktól hangos, és mi magunk is egyre több zöld rendszámos autót látunk a városi utakon. A legtöbbször arról beszélünk, mennyibe is kerül egy elektromos autót megvásárolni, vagy hogy van-e elég nyilvánosan használható töltőállomás egy országban vagy egy-egy városban. Mindkettő fontos kérdés. Van azonban még egy terület, ami nagyban elősegítheti vagy hátráltathatja az elektromos autók terjedését, ez pedig az otthonunk (házunk, lakásunk, bérleményünk) elektromos állapota.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Mit művel a magyar lakosság? - Valami eltörött a megtakarításoknál
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.