Hosszú hónapokat kellett rá várni, de májusban végre több autót értékesítettek az Európai Unióban, mint egy évvel korábban. A növekedésben meghatározó szerepe volt Németországnak, az EU legnagyobb autópiacán ugyanis érdemben nőttek az értékesítések, miután a vásárlók ismét elkezdték venni a dízelautókat. Fordulatról ugyanakkor korai lenne még beszélni.
A Seat új elektromos stratégiájának részeként hat, tisztán elektromos és plug-in hibrid változatot dob piacra 2021 elejéig - jelentette be a vállalat szerdán.
A Puls német piackutató társaság a tavalyi új- és használtautó vásárlásokat vizsgálva arra a megállapításra jutott, hogy az újautók vásárlói közül Németországban az Audi vevői a legfiatalabbak, míg a használtautót vásárlók közül a Seat vásárlói a legfiatalabbak.
Jól sikerült 2018 a Volkswagen csoportnak, pedig kihívás volt bőven: dízelbotrány, perek, WLTP-átállás, kereskedelmi háború, hogy csak néhányat említsünk. Az eladások új csúcsra mentek, rekordot ért el a Volkswagen, a Seat, a Skoda, a Porsche és a Lamborghini is. Nagyot mentek a városi terepjárók is, tavaly a konszern minden negyedik eladott autója egy SUV volt.
Több mint 10 százalékkal nőttek a Seat eladásai tavaly, a cég 68 éves történetében soha nem adtak még el annyi autót egy évben, mint tavaly.
Új, önálló márka alakult a SEAT motorsport részlegéből CUPRA néven, mely a SEAT modelljeire fókuszálva változatos termékkínálattal jelentkezik. Ehhez igénybe veszi a meglévő SEAT infrastruktúrát is, mert egy külön ennek a márkának kialakított bemutató téren lehet jelen az Európa-szerte létrejövő 277 CUPRA márkakereskedésben - tájékoztatta az autógyártó a Portfolio-t.
Sok pénzre lesz szüksége a következő években a Volkswagennek, ezért is vinné tőzsdére teherautógyártóit Traton név alatt. A tranzakció sokak fantáziáját megmozgatta, mivel őrült érték van a konszern cégeiben, egyik-másik gyártó tőzsdei bevezetésével sokat kereshetne a Volkswagen. A Commerzbank összerakott egy modellt arról, melyik cég mennyit ér a konszernen belül.
A sokgyerekes családmodell Magyarországon csak javaslat, máshol azok körében is sokkal gyakrabban fordul elő, akik új, valóban családi autót is megengedhetnek maguknak. Nekik készül a SEAT Alhambra, melyre kereslet itthon is van, de a kipróbált változat 13 millió körüli ára sokakat visszatart.
Az elmúlt időszak a Volkswagen konszern - elsősorban - dízelmotorjait érintő botrányától volt hangos, pedig a gyártó történetében talán nagyobb jelentőséggel bír az a stratégia, miszerint egy közösnek tekinthető alapra - padlólemez - a lehető legtöbb karosszériát, formát és funkciók építi fel, ezzel racionalizálva a fejlesztési költségeket. Ennek egyik eredménye a SEAT Ibiza is, mely a VW Polo, az Audi A1 és a Skoda Fabia spanyol megfelelője. A 2015-ben történt enyhe módosítását követően az 1,2-es turbós benzinmotorral járt a Portfoliónál.
A Volkswagen konszern közzétette azon autói listáját, melyek nem csak a NOx-ok, hanem a CO2 kibocsátás szempontjából is kritikusak lehetnek.
A Volkswagen október 22-én megerősítette, hogy az Európai Unión belül forgalmazott, EA 288 típusú dízelmotorral hajtott, Euro 5 és Euro 6 környezetvédelmi besorolású gépkocsik nem érintettek a jelenlegi, dízelmotorok károsanyag-kibocsátásával kapcsolatos ügyben.
A Volkswagen Csoporthoz tartozó autósok tulajdonosai már a magyar oldalakon is ellenőrizhetik gépjárművük érintettségét. Közben a német Szövetségi Közlekedési Hivatal hivatalosan is bejelentette, hogy az érintett EA 189 dízelmotoros járművek visszahívása mellett döntött.
A dízelbotrányban érintett autómárkák vevői számára már elérhetőek az alvázszámkereső programok, illetve az aktuális szerviz-információk az Audi, a Volkswagen, a SEAT és a Skoda magyar nyelvű internetes oldalain - tájékoztatta a Volkswagen konszern járműveit Magyarországon forgalmazó Porsche Hungaria az MTI-t.
Autóipari szakértők szerint szoftvercserére és valószínűleg mechanikai beavatkozásra is szükség lesz a Volkswagen AG amerikai dízelbotrányában érintett modelljeivel megegyező mintegy 11 - a legfrissebb adatok szerint "mindössze" 5 - millió motornál, ami feltehetőleg a teljesítmény és az hajtóanyag-felhasználás hatékonyságának rovására megy majd.
A dízel halott, mondja több elemző, mert egyszerűen nem, vagy csak elképesztő költségekkel tehető tisztává, emiatt egyértelmű, hogy az USA-ból rövid időn belül, előbb-utóbb viszont mindenhonnan eltűnnek a dízeles autók. A dolog szerintünk nem ennyire egyszerű, már csak azért sem, mert jelentős tőkét kötöttek le a gyártók a dízelmotorok előállítására, és gyorsan, nagy tömegben nehezen válthatók ki a dízeles autók, főként, ha a flottaszintű szén-dioxid-kibocsátást is szem előtt tartjuk. Megnéztük, melyik autógyártóknak kell aggódniuk, ha mégis hamarosan véget érne a dízel-korszak.
Nekiment az amerikai elnök Zelenszkijnek, élesen reagáltak a piacok.
Idehaza a 4iG szolgáltatta a legnagyobb izgalmakat.
Nagyobb ellenőrzést akarnak gyakorolni.
A döntés jelentős hatással lehet az amerikai hadsereg nemzetközi szerepvállalására is.
Ilyen közel még sosem merészkedtek.
Rossz hírek jöttek az iparból.
Tényleg csak az a kérdés, hogy amerikai vagy orosz gyarmattá válnak?
Nyomasztó kérdésre nincs válasz Ukrajnában.