Robert Lighthizert – aki az Egyesült Államok kereskedelmi képviselője volt, amikor Donald Trump előző elnöksége alatt elindította kereskedelmi háborúját Kínával – felkérték, hogy vállalja el újra a munkát – írja a Financial Times. A megválasztott elnök megkezdi kabinetjének összeállítását.
Az olasz jegybank vezetője figyelmeztetett a protekcionizmus veszélyeire, különösen Donald Trump megválasztása után, amely felerősítette a kereskedelmi háborúktól való félelmeket. A nemzetközi közösséget együttműködésre szólította fel a globális kihívások kezelése érdekében.
Ördögi körhöz vezethet, ha az Egyesült Államok leendő elnöke, Donald Trump belekezd a vámháborúba az Európai Unióval, és Kínával, mert az adok-kapok inflációhoz, és borúsabb kereskedelmi, illetve gazdasági növekedési pályának a veszélyével járnak - fogalmazta meg figyelmeztetését egy szerdai londoni konferencián Luis de Guindos, az Európai Központi Bank alelnöke.
Protekcionizmust és magasabb vámokat hozhat Donald Trump újabb elnöksége, ami nem egyformán hat minden iparára. A Bloomberg nagyvállalatok vezetőinek kommentjeit gyűjtötte össze, hogy mit várnak Trump elnökségétől.
Nemzetközi gazdaságpolitikai célként a hiperglobalizáció nagyrészt azon bukott meg, hogy támogatói arra törekedtek, hogy túlszabályozzák a határokon átnyúló hatásokkal járó nemzeti intézkedéseket. Sokkal jobb megközelítés lenne, ha csak azokra az intézkedésekre összpontosítanának, amelyek egy adott ország számára úgy biztosítanak előnyöket, hogy az teljes mértékben más országok kárára valósul meg.
Az Európai Unió szerdán jelentősen megemelte a kínai elektromos járművekre kivetett vámokat, ami feszültséget okozott a két gazdasági nagyhatalom között. Kína határozottan elutasította az intézkedést, és jogi lépéseket helyezett kilátásba - írja a CNBC.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
Az Európai Unió jelentős lépésre szánta magát a kínai elektromos járművek importjával kapcsolatban. A döntés értelmében akár 45,3%-ra is emelkedhetnek a vámok, ami komoly hatással lehet az európai autópiacra és a nemzetközi kereskedelmi kapcsolatokra egyaránt - írja a Reuters.
A kínai acélexport várhatóan nyolcéves csúcsra emelkedik az idei évben, mielőtt a 2025-ben bevezetésre kerülő vámok visszavetnék az iparágat - írta a CNBC.
Brüsszeli háttérbeszélgetéseink sora alapján vegyes kép rajzolódott ki arról, hogy mit is várnak az uniós döntéshozók Donald Trump esetleges újraválasztásától. Az Európai Bizottság már külön stábot állított fel, amely a két elnökjelölt győzelmének uniós hatásait méri fel. Az első jelentések és feljegyzések alapján rövid távon biztosan Kamala Harris hatalomátvétele jelentene kisebb kockázatot az EU-nak, de egyre többen játszanak el a gondolattal, hogy valójában éppen Donald Trump visszatérése az igazi európai érdek. Az amerikai-uniós kapcsolatok megszakadása egy erősebb, szorosabb EU-n belüli együttműködést hozhat magával, ami nagyhatalommá teheti az Európai Uniót a globális színtéren. Ez pont ellentétes hatás lehet, mint amit a magyar kormány remél.
Az IMF vezetője szerint a magas adósság és az alacsony növekedés továbbra is a világgazdaság fő kihívásai. Kristalina Georgieva figyelmeztetett a nemzetközi kereskedelem korlátozásának veszélyeire, és aggodalmát fejezte ki a geopolitikai feszültségek miatt. Az IMF és a Világbank közelgő éves ülésén a globális gazdasági kilátások, a szegénység felszámolása és a zöld átállás lesznek a fő témák - írja a CNBC.
Az Xpeng kínai elektromos autógyártó hosszú távon elkötelezett marad az európai piac mellett, annak ellenére, hogy az Európai Unió által bevezetett magasabb vámtarifák jelentős nyomást gyakorolnak a vállalat üzleti modellejére - számolt be a CNBC.
A kínai kormány fellebbezést nyújtott be a Kereskedelmi Világszervezethez (WTO) a Kanada által nemrégiben bevezetett vámok ügyében. A kanadai intézkedés 100%-os importvámot vet ki a Kínában gyártott elektromos járművekre és fémtermékekre - közölte a Cnbc.
Az EU jelentős kihívásokkal néz szembe versenyképességének fenntartásával a tiszta technológiáknál, főként Kína és az Egyesült Államok nemzetközi szabályokra fittyet hányó lépései miatt. Mario Draghi, korábbi EKB-elnök új versenyképességi jelentésében új intézkedéseket javasol, hogy az EU egyenlőbb versenyfeltételeket teremtsen magának, így csökkentheti a kritikus nyersanyagimporttól való függőségét, fokozhatja innovációs és gyártási képességeit, ami hosszabb távon ellenállóbbá teszi az unió gazdaságát és belső piacát. Új elemként egy protekcionistább, harcosabb EU megalkotását szorgalmazza.
A kínai kereskedelmi minisztérium, valamint a külügyminisztérium kifogásolta és élesen bírálta az Európai Uniónak a kínai elektromos autógyártókra vonatkozó büntetővám-tervezetét, egyben ellenintézkedéseket ígért.
Több német autógyártó bírálta az Európai Bizottságnak azt a szerdán közölt tervét, hogy ideiglenes kiegyenlítő vámokat vezetnének be a kínai elektromos járművekre.
A globalizáció haszna és hátrányai éles viták tárgya manapság. Nem csak a járvány, de a politikai konfliktusok és a szegényebb országok és társadalmi csoportok kiábrándulása is visszafordították a folyamatot. A kölcsönös függőségek miatt a kereskedelmi és pénzügyi kapcsolatok megszakadása az egyszerűsített bírálatok és alternatívajavaslatok által előre nem látott zavarokat okozhat. Ezeket a kérdéseket vitatták meg az Európai Stabilitási Mechanizmus (ESM) kutatási szemináriumán Luxembourgban, regionális intézmények, az IMF és kutatók részvételével.
A háború eszkalációjáról szóló tudósításunk folyamatosan frissül.
Hosszú tárgyalások után lett alku.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?
Bindulhat a trükközés?