Leon Cooperman, az Omega Advisers befektetési alap 77 éves milliárdos cégvezére szerint manapság három részvénypiac létezik, amik közül válogathatnak a befektetők. A FAANG részvényekkel az élen van a technológiai piac, ami bár jól teljesített eddig, a guru jó esélyt lát a visszaesésre. A második piacot „Robinhood-piacként” emlegeti Cooperman, a szektor vállalatainak nem jósol nagy jövőt a guru, míg végül van a „maradék”, ahol megfelelő kockázatkezeléssel lehet még sikereket elérni.
30%-os pluszban van idén Adam Sender hedge fundja, aki szinte csak azzal tradelt, hogy a Robinhoodon kereskedő amatőr befektetők által kedvelt részvényeket longolta vagy éppen shortolta.
Jelentősen, 26 százalékkal nőtt a vállalati csődvédelmi kérelmek száma az Egyesült Államokban az első fél évben a koronavírus-járvány hatásaként.
Csődbe ment vagy csődközeli cégek részvényeivel, centes papírokkal, opciós pozíciókkal zsonglőrködnek a tőzsdéken egyre nagyobb tömegekben olyan befektetők, akiknek korábban eszükbe sem jutott, hogy a tőkepiacokon fialtassák a pénzüket. A koronavírus azonban ezen a területen is nagy változást hozott, tömegesen nyílnak a számlák a brókercégeknél, a kisbefektetők mindenre rávetik magukat, ami sztori. Sokszor már az sem számít, mivel foglalkozik a cég, amelyiknek a részvényeiből vásárolnak, a lényeg, hogy mozogjon az árfolyam. Budapest vagy Bukarest? FANGDD vagy FAANG? Nem számít.
Az amerikai tőzsdefelügyelet, az SEC elnöke, Jay Calyton jelezte: problémái vannak a felügyeletnek a csődvédelembe menekült Hertz autókölcsönző részvénykibocsátási tervével.
Nem szokványos lépésre szánta el magát a Hertz, hiszen részvénykibocsátással kíván tőkét bevonni, mint egy utolsó mentsvárként a teljes csőd elkerülésére. A cég azonban figyelmeztette a hamarosan esedékes részvénykibocsátásának potenciális vevőit, hogy értéktelenné válhatnak a részvények.
A koronavírus válság miatt rengeteg cég került nehéz helyzetbe, több vállat a csőd szélére került, azonban ez nem tántorítja el a kisbefektetőket attól, hogy valósággal széttépjék ezeknek a cégeknek a papírjait, annak ellenére, hogy a cégek fundamentumai ezt nem feltétlenül idokolják. Az egyik legfelkapottabb név most kisbefektetői körökben a Hertz, amelynek piaci kapitalizációja már megközelítette az egymilliárd dollárt, pedig nem is olyan rég még kevesbb, mint 100 millió dollárt ért a vállalat.
Szedi az áldozatait a válság, nemrégiben a Hertz, amely a világ egyik legnagyobb és legrégebbi autókölcsönzője csődvédelmet kért, azonban ez nem tántorította el a befektetőket, sőt egyenesen rávetették magukat a cég részvényeire szerdán.
Carl Icahn milliárdos hedge fundos milliárdokat veszthetett a Hertzben lévő befektetésén, miután a cég csődvédelembe menekült – számol be a hírről a Reuters.
16,2 millió dollár bónuszt kaptak a Hertz vezetői, a dolog azért pikáns, mert azután fizették ki őket, miután csődvédelembe menekült az autókölcsönző cég.
A vállalat, amelyik túlélte az 1930-as évek nagy gazdasági válságát, a második világháborút, több olajársokkot és a 2008-as pénzügyi válságot is, most történetének legnehezebb időszakát éli. A Hertz, a világ egyik legnagyobb és legrégebbi autókölcsönző cége hatalmas adósságállománnyal és hajszálvékony marzsokkal érkezett meg a mostani válságba, most pedig csődvédelembe menekült, miután nem tudta kifizetni hitelezőit. Bár a General Motors példájából kiindulva meg van az esély arra, hogy a vállalat az adósságának az átstrukturálása és a működésének az újragondolása után megerősödve kerüljön ki a mostani krízisből, ez korántsem egyértelmű. Kicsit távolabbról nézve az autókölcsönzők szenvedése másokat is magával ránthat, az autógyártók is megszenvedhetik a flottavásárlók működési zavarait. Sok vállalat menekült csődvédelembe a mostani válságban, de nem volt még példa arra, hogy egy iparág annyira fontos szereplője kerülne nehéz helyzetbe, mint most a Hertz.
Csődvédelembe menekült pénteken a világ egyik legnagyobb, egyszersmind egyik legismertebb autókölcsönzője, az amerikai Hertz Global Holdings, nemzetközi tevékenységeit azonban közlése szerint nem érinti a döntés.
Világszerte egyre nagyobb üzlet az autókölcsönzés - az egyes régiók között azonban jelentős különbségek vannak. Míg Amerikában teljesen természetes, hogy magánszemélyek bérautóval közlekednek - például a repülőtér és a belváros között-, addig Magyarországon a legtöbb autót céges ügyfelek kölcsönzik. Az autóbérlések történelme is izgalmas - és természetesen egy magyarnak is fontos szerep jutott benne.
A nyári rendezvények az idén is megdobták az autókölcsönzők forgalmát - derül ki a keddi Világgazdaság összeállításából.
A Hertz árfolyama több mint 30 százalékot zuhant, miután a várakozásoknál sokkal gyengébb harmadik negyedéves számokat tett közzé és a menedzsment durván visszavágta a teljes évre vonatkozó eredményvárakozásait is.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
Több probléma is felmerült.
Jellemzően 30-60 km/h-s lökésekre számíthatunk.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?