Leon Cooperman, az Omega Advisers befektetési alap 77 éves milliárdos cégvezére szerint manapság három részvénypiac létezik, amik közül válogathatnak a befektetők. A FAANG részvényekkel az élen van a technológiai piac, ami bár jól teljesített eddig, a guru jó esélyt lát a visszaesésre. A második piacot „Robinhood-piacként” emlegeti Cooperman, a szektor vállalatainak nem jósol nagy jövőt a guru, míg végül van a „maradék”, ahol megfelelő kockázatkezeléssel lehet még sikereket elérni.
30%-os pluszban van idén Adam Sender hedge fundja, aki szinte csak azzal tradelt, hogy a Robinhoodon kereskedő amatőr befektetők által kedvelt részvényeket longolta vagy éppen shortolta.
Jelentősen, 26 százalékkal nőtt a vállalati csődvédelmi kérelmek száma az Egyesült Államokban az első fél évben a koronavírus-járvány hatásaként.
Csődbe ment vagy csődközeli cégek részvényeivel, centes papírokkal, opciós pozíciókkal zsonglőrködnek a tőzsdéken egyre nagyobb tömegekben olyan befektetők, akiknek korábban eszükbe sem jutott, hogy a tőkepiacokon fialtassák a pénzüket. A koronavírus azonban ezen a területen is nagy változást hozott, tömegesen nyílnak a számlák a brókercégeknél, a kisbefektetők mindenre rávetik magukat, ami sztori. Sokszor már az sem számít, mivel foglalkozik a cég, amelyiknek a részvényeiből vásárolnak, a lényeg, hogy mozogjon az árfolyam. Budapest vagy Bukarest? FANGDD vagy FAANG? Nem számít.
Az amerikai tőzsdefelügyelet, az SEC elnöke, Jay Calyton jelezte: problémái vannak a felügyeletnek a csődvédelembe menekült Hertz autókölcsönző részvénykibocsátási tervével.
Nem szokványos lépésre szánta el magát a Hertz, hiszen részvénykibocsátással kíván tőkét bevonni, mint egy utolsó mentsvárként a teljes csőd elkerülésére. A cég azonban figyelmeztette a hamarosan esedékes részvénykibocsátásának potenciális vevőit, hogy értéktelenné válhatnak a részvények.
A koronavírus válság miatt rengeteg cég került nehéz helyzetbe, több vállat a csőd szélére került, azonban ez nem tántorítja el a kisbefektetőket attól, hogy valósággal széttépjék ezeknek a cégeknek a papírjait, annak ellenére, hogy a cégek fundamentumai ezt nem feltétlenül idokolják. Az egyik legfelkapottabb név most kisbefektetői körökben a Hertz, amelynek piaci kapitalizációja már megközelítette az egymilliárd dollárt, pedig nem is olyan rég még kevesbb, mint 100 millió dollárt ért a vállalat.
Szedi az áldozatait a válság, nemrégiben a Hertz, amely a világ egyik legnagyobb és legrégebbi autókölcsönzője csődvédelmet kért, azonban ez nem tántorította el a befektetőket, sőt egyenesen rávetették magukat a cég részvényeire szerdán.
Carl Icahn milliárdos hedge fundos milliárdokat veszthetett a Hertzben lévő befektetésén, miután a cég csődvédelembe menekült – számol be a hírről a Reuters.
16,2 millió dollár bónuszt kaptak a Hertz vezetői, a dolog azért pikáns, mert azután fizették ki őket, miután csődvédelembe menekült az autókölcsönző cég.
A vállalat, amelyik túlélte az 1930-as évek nagy gazdasági válságát, a második világháborút, több olajársokkot és a 2008-as pénzügyi válságot is, most történetének legnehezebb időszakát éli. A Hertz, a világ egyik legnagyobb és legrégebbi autókölcsönző cége hatalmas adósságállománnyal és hajszálvékony marzsokkal érkezett meg a mostani válságba, most pedig csődvédelembe menekült, miután nem tudta kifizetni hitelezőit. Bár a General Motors példájából kiindulva meg van az esély arra, hogy a vállalat az adósságának az átstrukturálása és a működésének az újragondolása után megerősödve kerüljön ki a mostani krízisből, ez korántsem egyértelmű. Kicsit távolabbról nézve az autókölcsönzők szenvedése másokat is magával ránthat, az autógyártók is megszenvedhetik a flottavásárlók működési zavarait. Sok vállalat menekült csődvédelembe a mostani válságban, de nem volt még példa arra, hogy egy iparág annyira fontos szereplője kerülne nehéz helyzetbe, mint most a Hertz.
Csődvédelembe menekült pénteken a világ egyik legnagyobb, egyszersmind egyik legismertebb autókölcsönzője, az amerikai Hertz Global Holdings, nemzetközi tevékenységeit azonban közlése szerint nem érinti a döntés.
Világszerte egyre nagyobb üzlet az autókölcsönzés - az egyes régiók között azonban jelentős különbségek vannak. Míg Amerikában teljesen természetes, hogy magánszemélyek bérautóval közlekednek - például a repülőtér és a belváros között-, addig Magyarországon a legtöbb autót céges ügyfelek kölcsönzik. Az autóbérlések történelme is izgalmas - és természetesen egy magyarnak is fontos szerep jutott benne.
A nyári rendezvények az idén is megdobták az autókölcsönzők forgalmát - derül ki a keddi Világgazdaság összeállításából.
A Hertz árfolyama több mint 30 százalékot zuhant, miután a várakozásoknál sokkal gyengébb harmadik negyedéves számokat tett közzé és a menedzsment durván visszavágta a teljes évre vonatkozó eredményvárakozásait is.
A termeléscsökkentés feloldása megnövekedett kínálathoz vezethet.
Az új védelmi miniszter személye is megvan.
Hírfolyamunk az orosz–ukrán háborúról.
Jack Teixerát 15 év börtönre ítélték.
Milyen hatása lehet ha Donald Trump betartja ígéreteit?
Mit tehet a kormány?
Hallgasd meg az előzetest már most!