Már meghallgatható a Portfolio Checklist szerdai adása. A műsor első részében az MNB Monetáris Tanácsának keddi kamatdöntését elemeztük, de szó volt az inflációról és a fogyasztásról is. Vendégünk volt Tardos Gergely, az OTP elemzési központjának vezetője. A második részben a Ferrari részvények szédületes teljesítményéről kérdeztük Nagy Viktort, a Portfolio vezető részvénypiaci elemzőjét.
Kilenc év alatt több mint kilencszeresére emelkedett a Ferrari részvényeinek árfolyama, nincs még egy autógyártó, amihez hasonlítani lehetne az olasz céget, de már a luxusiparban is kevés a viszonyítási pont. Kínában és a lojális vásárlói körben van a siker titka.
A Ferrari július végétől kiterjeszti kriptovaluta fizetési rendszerét európai kereskedői hálózatára - derült ki a vállalat közleményéből.
A Ferrari első elektromos autója legalább 500 000 euróba fog kerülni, és az új maranellói gyárban készül majd - írja a terveket ismerő forrásra hivatkozva a Reuters.
Az Amazon informatikai egysége, az AWS tárgyalásokat folytat Olaszországgal arról, hogy több milliárd eurót fektessen be adatközpont-üzletágának bővítésébe a mediterrán országban, tovább növelné ugyanis felhőszolgáltatásait Európában - közölte a Reutersszel négy forrás is.
Már meghallgatható a Portfolio luxusipari podcastje, a Hype legújabb adása. A mai műsorban fő témánk a Fiat-örökös Agnelli család sagája volt, ugyanis a dráma, ami az örökségen megy, nemrég új szakaszba lépett: a Fiat-alapító Giovanni Agnelli unokája, Margherita Agnelli a fiát jelentette fel az olasz hatóságoknál, mert a férfi – a nő szerint – segített adót csalni a saját nagyanyjának, tehát a vádló édesanyjának.
Minden a fantasztikus hetesnek nevezett részvényekről (Apple, Microsoft, Alphabet, Amazon, Nvidia, Meta Platforms, Tesla) szólt az elmúlt hónapokban, pedig van élet az amerikai részvénypiacon túl is. A Citi Európában nézett körül, és mutatott hét európai részvényt, amely sok szempontból nagyon hasonlít az amerikai behemótokra.
A Ferrari stabil bevétel- és eredménynövekedést vár az idei évre, köszönhetően az egészen 2025-ig terjedő rendelésállománynak. A befektetők kedvezően fogadták a pozitív előrejelzést, elszállt a Ferrari árfolyama.
Pénteken érkeztek a friss magyarországi autóértékesítési statisztikák, akkor megnéztük, hogy mi mozgatja a teljes piacot, mi áll amögött, hogy az EU-ban egyedül a magyar piacon adnak el kevesebb autót idén, mint tavaly. Abban a cikkben a Skoda Octavia, a Suzuki Vitara, a Dacia Duster vagy az MG ZS volt a nagy sztár, most azt néztük meg, hogy a prémium és luxusautó szegmensben, a Porschénél, a Ferrarinál vagy a Rolls-Royce-nál hogy alakulnak az eladások.
Már meghallgatható a Hype, Portfolio Checklist luxusipari sorozatának új adása, melyben állandó luxusipari szakértőnkkel, Orbók Ilonával, a BDO Magyarország ügyvezető igazgatójával beszéltünk Ivana Trump árengedménnyel hirdetett New York-i luxusingatlanáról, a kétéves mélyponton tanyázó Bloomberg Subdial Watch Indexről, és egy pécsi garázsból a NAV által előkerített, a képek alapján nem is annyira limitált szériás Ferrariról.
Tizenhét ingatlant, nyolc gépkocsit - köztük sportautó-ritkaságokat - és félmilliárd forint értékű készpénzt, továbbá céges számlapénzeket is zár alá vett a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egy adócsalásra szakosodott bűnszervezet felszámolásakor.
A Ferrari, a neves luxus sportautó-gyártó elkezdte elfogadni a kriptovalutát fizetőeszközként az Egyesült Államokban. A vállalat azt tervezi, hogy ezt a kezdeményezést Európára is kiterjeszti, reagálva a tehetős ügyfélkör igényeire - mondta Enrico Galliera, a Ferrari marketing és kereskedelmi igazgatója - írja a Reuters.
Kritikus időszaknak néz elébe Olaszország legismertebb üzleti dinasztiája, a Fiatot megalapító Agnelli család, hiszen egy torinói bíróság a tervek szerint a következő hetekben fog dönteni a családot érintő örökösödési vitában. Az ügy középpontjában a legendás vállalkozó, Gianni Agnelli hagyatékáról szóló paktumok állnak, amelyet Gianni lánya szerint fel kellene bontani, így a második házasságából született gyermekei is részedhetnének az örökségből. A másik oldalon viszont ott John Elkann, Gianni Agnelli választott utódja, aki jelenleg a Ferrari és a Stellantis igazgatóságának elnöke, valamint az Agnelli család befektetési holdingjának, az Exornak a vezérigazgatója.
Miközben a kormányok világszerte a belsőégésű motoros autók kivonására ösztönző szabályokat hoznak, vannak gyártók, amelyek ezzel szembe mennek, ilyen a Ferrari is, amely még a 2030-as évek végéig tervezi benzines autók gyártását, írja a BBC.
Egy ismeretlen hacker feltörte a Ferrari olasz luxusautó-gyártó rendszereit, és váltságdíjat követel bizonyos ügyfélkapcsolati adatokért cserébe. Az autógyártó azt nyilatkozta, nem tesz eleget a követelésnek - írja a Cybernews.
Az elmúlt egy évben látott tőzsdei esés után már sok befektetőnek viszket a tenyere és vételi szándékkal lőne a szárazon tartott puskaporból. Viszont a Wall Street-i profik egy része további piaci gyengeségre figyelmeztet, elsősorban a várhatóan hamarosan beköszöntő recesszióra hivatkozva. Ha ezt a forgatókönyvet vesszük, akkor érdemes megnézni az olyan cégeket, amelyeknek valójában nem fog fájni a gazdasági visszaesés. Különösen izgalmas ilyen szempontból a Ferrari, amely egy nagyon ciklikus ágazat szereplője, de láthatóan teljesen más dimenzióban is kezeli a piac a vállalatot, mint a szektortársakat. A Ferrari-részvények kifejezetten drágák - pont mint a vállalat autói - de ez látszólag egyáltalán nem érdekli a befektetőket, továbbra is zsákolják a részvényeket, és több elemző is kifejezetten optimista a vállalat papírjaira.
Miközben az ATACMS-rakétákből kifogyóban vannak az ukránok.
Érdekeltté válhat Amerika az Európába irányuló gázszállításokban.
Az orosz elnök a tűzszüneti javaslatról mondta el a véleményét.
Folytatódik a PMÁP-kamatok kifizetése.
Sci-fibe illő humanoid robot is éles bevetésre készül a baktalórántházai baromfitelepen.
Egyebek mellett erről is szó volt a szerdai Checklistben.