Hatalmas kockázatot vállal, aki egyetlen azonosító és egy jelszó kombinációjával veszi igénybe az állami szolgáltatásokat. Ennek a gyakorlatnak vet véget 2025. január 16-tól a kormány azzal, hogy megszűnik az Ügyfélkapu, helyette az Ügyfélkapu+-t és a Digitális Állampolgárság appot (DÁP) használhatjuk az azonosításra, amikor digitális állami ügyeinket intézzük. Lépésről lépésre mutatjuk, mit kell most tennünk, hogy továbbra is használhassuk a digitális állami ügyintézési szolgáltatásokat.
Az elmúlt hetekben számos hír jelent meg arról, hogy megszűnik az Ügyfélkapu, sok esetben félreértéseket és félinformációkat közvetítve. Az új Digitális Állampolgárság Program miatt valóban változások jönnek, de az online ügyintézés nem tűnik el - írja a Telex.
Hasonló témákról is szó lesz a Portfolio november 14-ei Digital Transformation rendezvényén. Részletek és regisztráció itt!
Készen áll a bevezetésre az elektronikus ügyinézést biztosító ingatlan-nyilvántartás, a papíralapú rendszert 2024 decemberére teljes mértékben fölválthatja a digitális nyilvántartás - közölte a miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára szerdán Budapesten, az E-ingatlan nyilvántartás projekt záró rendezvényén.
A digitalizációs folyamatok az elmúlt tíz évben Magyarországon is jelentős fejlődésen mentek keresztül és az állami szektorban is megjelentek a mesterséges intelligenciára (MI) épülő technológiai megoldások. Ezek közé tartozik a MIA chatrobot is, amely 2021 májusa óta sikeresen nyújt támogatást az ügyintézőknek a 1818 Közigazgatási Ügyfélvonalnál. A szolgáltatás bevezetése óta a chatrobothoz beérkező kérdések száma közel 1 000 000 db volt, ezek megválaszolása során az MI-vel támogatott válaszok aránya már elérte a 95%-ot. További előrelépés, hogy a tavaly beérkezett megkeresések 38%-át a chatrobot már automatikusan, emberi beavatkozás nélkül kezelte.
Megjelent az a kormányrendelet, amely a Digitális Magyarország Ügynökség működését szabályozza - olvasható az ügynökség közleményében. A DMÜ működését a Miniszterelnöki Kabinetiroda felügyeli, a vezérigazgatói feladatokat dr. Guller Zoltán miniszteri biztos látja el.
A Belügyminisztérium fejlesztésének eredményeképpen keddtől elektronikus úton bárki lekérdezheti saját közúti közlekedési előéleti pontjait a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen - közölte a tárca az MTI-vel kedden.
Észtország a GDP 2%-át spórolta meg azzal, hogy a papíron zajló közigazgatási folyamotok többségét átterelte a digitális térbe. A megvalósítás alapeleme a digitális hitelesítés, azaz, hogy minden észt állampolgár képes elektronikusan hitelesíteni okiratokat.
Az új elektronikus hitelesítésről és az ingatlannyilvántartás digitalizálásáról is határozott szerdai ülésén az Országgyűlés.
Korábban csak félmillió ember és könyvelő használta az Ügyfélkaput, de amióta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal készíti az állampolgárok adóbevallását, csaknem nyolcszorosára, 3,95 millióra nőtt a regisztráltak száma - derült ki a Belügyminisztérium május 22-i adataiból a Világgazdaság cikke szerint.
Amit a tőzsdéről mindeknek tudnia kell.
Nem csak az orosz gáz van a célkeresztben.
Eközben a nemzetközi piacokon fordulat kezdődött.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború aktualitásaival.
Ijesztően gyorsan melegszik a klíma.
Nem úgy sikerült a bankok extraprofitadó csökkentése, ahogyan azzal Nagy Mártonék számoltak.
Milyen politikus lesz a Tesla első embere?