Megszűnik az Ügyfélkapu - Mutatjuk, mire kell most nagyon figyelni

Megszűnik az Ügyfélkapu - Mutatjuk, mire kell most nagyon figyelni

Hatalmas kockázatot vállal, aki egyetlen azonosító és egy jelszó kombinációjával veszi igénybe az állami szolgáltatásokat. Ennek a gyakorlatnak vet véget 2025. január 16-tól a kormány azzal, hogy megszűnik az Ügyfélkapu, helyette az Ügyfélkapu+-t és a Digitális Állampolgárság appot (DÁP) használhatjuk az azonosításra, amikor digitális állami ügyeinket intézzük. Lépésről lépésre mutatjuk, mit kell most tennünk, hogy továbbra is használhassuk a digitális állami ügyintézési szolgáltatásokat.

Tényleg megszűnik az Ügyfélkapu? Itt a válasz!

Tényleg megszűnik az Ügyfélkapu? Itt a válasz!

Az elmúlt hetekben számos hír jelent meg arról, hogy megszűnik az Ügyfélkapu, sok esetben félreértéseket és félinformációkat közvetítve. Az új Digitális Állampolgárság Program miatt valóban változások jönnek, de az online ügyintézés nem tűnik el - írja a Telex.

Hasonló témákról is szó lesz a Portfolio november 14-ei Digital Transformation rendezvényén. Részletek és regisztráció itt!

Ekkor válthatja fel a papíralapú rendszert az elektronikus ingatlan-nyilvántartás

Ekkor válthatja fel a papíralapú rendszert az elektronikus ingatlan-nyilvántartás

Készen áll a bevezetésre az elektronikus ügyinézést biztosító ingatlan-nyilvántartás, a papíralapú rendszert 2024 decemberére teljes mértékben fölválthatja a digitális nyilvántartás - közölte a miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára szerdán Budapesten, az E-ingatlan nyilvántartás projekt záró rendezvényén.

Ha ez így megy tovább, az összes hivatali ügyet rábízhatjuk a mesterséges intelligenciára

Ha ez így megy tovább, az összes hivatali ügyet rábízhatjuk a mesterséges intelligenciára

A digitalizációs folyamatok az elmúlt tíz évben Magyarországon is jelentős fejlődésen mentek keresztül és az állami szektorban is megjelentek a mesterséges intelligenciára (MI) épülő technológiai megoldások. Ezek közé tartozik a MIA chatrobot is, amely 2021 májusa óta sikeresen nyújt támogatást az ügyintézőknek a 1818 Közigazgatási Ügyfélvonalnál. A szolgáltatás bevezetése óta a chatrobothoz beérkező kérdések száma közel 1 000 000 db volt, ezek megválaszolása során az MI-vel támogatott válaszok aránya már elérte a 95%-ot. További előrelépés, hogy a tavaly beérkezett megkeresések 38%-át a chatrobot már automatikusan, emberi beavatkozás nélkül kezelte.

Megjelent a rendelet az új digitális kormányzati szervezetről

Megjelent a rendelet az új digitális kormányzati szervezetről

Megjelent az a kormányrendelet, amely a Digitális Magyarország Ügynökség működését szabályozza - olvasható az ügynökség közleményében. A DMÜ működését a Miniszterelnöki Kabinetiroda felügyeli, a vezérigazgatói feladatokat dr. Guller Zoltán miniszteri biztos látja el.

Akár a GDP 2%-át is megtakaríthatná Magyarország a digitalizációval?

Akár a GDP 2%-át is megtakaríthatná Magyarország a digitalizációval?

Észtország a GDP 2%-át spórolta meg azzal, hogy a papíron zajló közigazgatási folyamotok többségét átterelte a digitális térbe. A megvalósítás alapeleme a digitális hitelesítés, azaz, hogy minden észt állampolgár képes elektronikusan hitelesíteni okiratokat.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Lengyelország olyan dolgot tesz az EU-ban, amire még nem volt példa
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.