Éppen aznap, amikor az uniós tagállamok elfogadták az európai félvezető-ökoszisztéma megerősítését célzó rendeletet, közismertebb nevén a "chipekről szóló jogszabályt", bejelentette a saját chip stratégiáját a német kormány is. A gazdasági tárca anyagából kiderült, hogy Németország a következő években 20 milliárd eurót (7560 milliárd forint) tervez befektetni a chipgyártásba.
A chiphiánynak már híre sincs, dugig vannak a raktárak és a kétszámjegyű infláció ellenére olcsóbban lehet notebookot vásárolni ma, mint két éve. Ennek ellenére a kereslet 20 százalékos mínuszban van az év első négy hónapjában. Farkas Andrást, a Notebook.hu ügyvezető igazgatóját kérdezte a Portfolio, hogyan sikerült a kedvezőtlen körülmények ellenére is növelni a forgalmat, milyen újdonságokkal készül a cég, és átlagosan mennyiért lehet ma megkapni egy notebookot.
A hazai új autó eladások még nem heverték ki az elmúlt évek gazdasági nehézségeit, Európa azonban látványosan elhúzott mellettünk. A külső körülményekkel szemben ellenállóbb luxustermékek piacán azonban látványos bővülés látható Magyarországon is, a Mercedes eladási számai is folyamatosan nőnek. Az elektromobilitás a cég stratégiájának alapköve, 2030-ra már csak elektromos autókat gyártanának, de csak akkor, ha a piaci és infrastrukturális feltételek lehetővé teszik. A kecskeméti gyár megépülésével megváltozott a márkáról kialakult kép, egy elérhetetlen luxusautóból egy sokkal elérhetőbb választássá vált. Vajon hány modell fér bele 80 millió forintba, és milyen irányban fejlesztenek a luxusmárkák? A Mercedes is a futurisztikus formákat választja vagy a digitális luxusban látja a jövőt? A Portfolio Business Podcast legújabb adásában Hesz Tamás, a Mercedes-Benz személygépjárművek értékesítési igazgatója és Horváth Bence, a márka marketingvezetője voltak a vendégeink.
Csaknem teljesen helyreállt az alkatrészellátás a Citroen gyártó helyszínein, a chiphiány már nem nehezíti az importőrök készletezését és a megrendelések teljesítését - mondta el Marton András, a C Automobil Import Kft. Citroën márkaigazgatója az MTI-nek.
Tavaly közel 207 ezer Peugeot 208-ast adtak el Európában, ezzel a francia kisautó lett a legnagyobb darabszámban eladott autó a kontinensen. A listán a második a Dacia Sandero, a harmadik pedig a Volkswagen T-Roc.
Októberben a félvezetők globális értékesítése 2019 decembere óta a legnagyobb mértékben, 4,6 százalékkal, 46,9 milliárd dollárra csökkent a tavaly októberi 49,1 milliárd dollárról - közölte a világ vezető nemzetközi gyártóit tömörítő szervezet, a SIA.
Bevásárolt Warren Buffett a tajvani chipgyártó, a TSMC részvényeiből, annak ellenére, hogy a múltban a milliárdos befektető legendásan igyekezett magát távol tartani a technológia szektortól. A hírre a TSMC részvényei nagyot emelkedtek a ma reggeli kereskedésben a tajvani tőzsdén.
Augusztusban a félvezetők globális értékesítése minimálisan, 0,1 százalékkal, 47,4 milliárd dollárra nőtt a tavaly augusztusi 47,3 milliárd dollárhoz képest - közölte a világ vezető nemzetközi gyártóit tömörítő szervezet, a SIA.
A Volkswagen nem zárja ki az akkumulátor üzletágának tőzsdei bevezetését, most, hogy a Porsche tőzsdei bevezetése befejeződött - jelentette ki Arno Antlitz pénzügyi igazgató a Reutersnek csütörtökön.
Az elmúlt egy év sikeres felvásárlásainak köszönhetően a nehéz világgazdasági helyzet dacára is gyorsabban növekszik a Gloster a tervezettnél, a cég igazgatótanácsának elnöke szerint év végéig is kitart majd a lendület. Ennek oka, hogy a világgazdaságot sújtó jelenlegi kockázatok – mint az energiaválság – nem igazán érintik a vállalatot, nagyobb kihívásnak látják a szakembergárda utánpótlását, ezért vidéki egyetemekkel karöltve fejlesztőközpontok létrehozásába kezdtek, amihez állami támogatást is igényeltek. Szekeres Viktort arról kérdeztük, hogy a jelenlegi, szorosra húzott állami költségvetés mellet is bízik-e támogatásban, reálisnak tartja-e a még korábban meghatározott 2025-ös célszámokat, és miért tartja még nagyobb kockázatnak a Kína-Tajvan konfliktus elmérgesedését az ukrán-orosz háborúnál is.
Az Intel csütörtökön csökkentette éves értékesítési és profit előrejelzését, miután a második negyedéves eredményekre vonatkozó becslések nem teljesültek, ennek okában főként a számítógépekben használt chipek iránti kereslet gyengülése áll. A vállalat a folyó – harmadik - negyedévre is a várakozásoktól jóval elmaradó eredményeket prognosztizál, a gazdasági aktivitás hirtelen és gyors visszaesését és végrehajtási problémákat okolva.
A félvezetőkből az elmúlt két év nagy részében hiány volt a globális ellátási láncok problémái miatt. A Volvo, Európa egyik vezető autómárkája szerint a vállalat már túl van a chiphiány okozta rendkívüli helyzet nehezén, amely óriási nyomás alá helyezte többek között az autógyártókat is.
A félvezetőellátás globális szűkössége miatt a Stellantis idén akár 220 000 járművet is elveszíthet Olaszországban - közölte a FIM CISL szakszervezet, hozzátéve, hogy ez már az ötödik egymást követő év lenne, amikor az országban csökken a termelés.
A világ nagy autógyártói és ipari beszállítók szerdán sürgették a kongresszust, hogy gyorsan lépjen fel az amerikai félvezetőgyártás 52 milliárd dolláros támogatásának elfogadása érdekében, írja a Reuters.
A chiphiány miatti ellátási lánc problémák még mindig hátráltatják az informatikai beszerzéseket, ugyanakkor a fejlődés nem állt le: a banki informatika lelkét adó szerverek folyamatosan fejlődnek. A modernizált IT-architektúra pedig rengeteg előnnyel járhat az üzemeltetés területén és az üzleti célok elérésében. Sebestény Viktorral, Financial IT konferenciánk előadójával, az Inter-Computer-Informatika rendszermérnökével beszélgettünk a témáról.
A súlyos globális chiphiány enyhülésének jeleit érzékeli a világ legnagyobb teherautó-gyártója, a Daimler Truck Holding – mondta el a Bloombergnek a cég vezetője.
Itthon a Gránit Bank tőzsdére lépése szolgáltatja a legnagyobb izgalmakat.
Folyamatosan mennek előre az oroszok.
A karácsonyi készülődésben jelentős gyengülést és erősödést is láttunk már.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
235-re nőtt a sérültek száma.
Terrorizmussal is vádolják.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?