A napokban megszületett az a kormánydöntés, amely szerint 16 milliárd forintnyi EU-s pénzhez 10 milliárd forintnyi magyar állami önrészt ad a kormány és így a Budapest-Hegyeshalom-Bécs vonalon 15 perccel gyorsabban érhetünk majd célt több jelentős infrastruktúra-fejlesztés nyomán.
A jelenlegi uniós költségvetési időszak egyik utolsó Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) kiírásából öt magyar érdekeltségű projekt nyert támogatást, így az új pénzügyi alap terhére valósulhat meg többek között a Budapest-Bécs vasúti kapcsolat magyarországi szakaszának fejlesztése közel 19 milliárd forintból.
Összesen 140 közlekedésfejlesztési projekt támogatását hagyta jóvá ma az Európai Bizottság az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből (CEF) és egyetlen projektként a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal fejlesztését is rajta találjuk a listán. A többek között a menetidő rövidítését célzó fejlesztési munkákra 47,1 millió eurónyi, mai árfolyamon kb. 17 milliárd forintnyi támogatást hagyott jóvá a testület a most kiosztott összesen 2,2 milliárdos kereten belül.
Összesen 75,5 milliárd forintnyi uniós támogatás brüsszeli elnyerését célozza meg a kormány abban a friss kormányhatározatban, amely 11 vasút-, kikötő- és autópályák melletti kamionparkoló fejlesztést tartalmaz és amelyekből az első öt projektre 60,5 milliárdos EU-forrást kér.
Közel 50%-kal 42,3 milliárd euróra javasolja megemelni az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz keretösszegét a mostani ciklusról 2021-2027 közöttre az Európai Bizottság és a szerkezetét is jelentősen átalakítja majd - derült ki a mai bejelentésekből. Három fő cél mentén írják majd ki közvetlenül Brüsszelben ezeket a pályázatokat: európai közlekedési, energetikai és digitális infrastrukturális hálózatok fejlesztésére lehet majd pénzt szerezni. Ezzel párhuzamosan a Bizottság ma egy másik, 9,2 milliárd eurós keretösszegű Digitális Európa programra is javaslatot tett a 2021-2027-es költségvetésben.
Mindezeken felül a testület ma 15,2 milliárd eurós kerettel az InvestEU program létrehozását is bejelentette, amely "egy fedél alá hozza" majd az uniós költségvetésből hitelek és garanciák formájában nyújtott finanszírozást és egybefogja a jelenleg elérhető finanszírozási programok sokaságát, valamint kibővíti az európai beruházási terv modelljét is. A Bizottság 16 milliárd eurós keretösszeggel egy új űrprogramot is bejelentett, hogy az EU vezető szerepét meg lehessen erősíteni.
Csaknem 250 millió euró (mintegy 78 milliárd forint) összegű finanszírozást biztosít az Európai Unió a kohéziós forrásokból a Szajol és Debrecen közötti észak-alföldi vasútvonal fejlesztésére - jelentették be csütörtökön Brüsszelben. Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint az EU által társfinanszírozott projekt egészen pontosan a Püspökladány-Ebes szakasz felújítását érinti.
A kormány döntött az M15 autóút M1 autópálya és Rajka országhatár közötti szakaszának autópályává bővítéséhez szükséges forrásokról - derül ki a Magyar Közlönyben hétfőn közzétett kormányhatározatból.
Csaknem 30 millió euró támogatást kapnak a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) és a kormány támogatásával benyújtott közlekedésfejlesztési projektek az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretéből, a forrásokból gáztöltőállomások épülnek - közölte az MGKKE szerdán az MTI-vel.
Aláírták ma Budapesten a bolgár-román-magyar-osztrák gázfolyosó 179 millió eurós uniós támogatási szerződését a közép- és délkelet-európai földgáz összeköttetések megteremtését és az energiabiztonság megerősítését célzó CESEC munkacsoport miniszteri ülésén. A rangos eseményen részt vett két uniós biztos is, közülük Miguel Arias Cañete éghajlat- és energiapolitikáért felelős európai biztossal erre az eseményre időzítve exkluzív interjút készített a Portfolio ma délelőtt:
Bár az Európai Bizottság múlt pénteki javaslatában 16 magyarországi nagy közlekedésfejlesztési projektet javasolt támogatásra, de a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mai közleménye azt tartalmazza, hogy várhatóan 19 projektünk kaphat zöld utat a július eleji végső döntéskor. Ha ez valóban így lesz, akkor ezzel már most kitölthetjük a teljes, 7 évre járó 1,08 milliárd eurós tagállami keretünket az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközben, azaz a CEF-ben.
A Magyarországról benyújtott 1,2 milliárd euró értékű, 23 közlekedési projektet tartalmazó pályázatból az Európai Bizottság 16 projektet támogat 809,6 millió euró értékben, amelyek mintegy 287 milliárd forintot jelentenek - derül ki a brüsszeli testület mai bejelentéséből. A Bizottság pénteken hozta nyilvánosságra 195 közlekedési infrastruktúraprojekt listáját, amelyeket az európai hálózatfinanszírozási eszköz (CEF) keretében 6,7 milliárd euróval, közel 2100 milliárd forint támogat.
A napokban megjelent kormányhatározatok alapján több száz milliárd forintot kér a kormány az EU-tól közlekedésfejlesztési nagyprojektekre - írja a napi.hu. Hazánk 22 fejlesztéshez közel nettó 300 milliárd forintos támogatást igényel. A projektek megvalósításának összköltsége meghaladja a bruttó 430 milliárd forintot. Többek között megvalósul a Liszt Ferenc repülőtérre vezető gyorsvasút, melyhez az EU 96 milliárdos támogatást ad. Közel 103 milliárdot kaphatunk a Budapest-Hatvan vasúti szakasz korszerűsítésére.
Az Európai Bizottság az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretében több mint 100 millió eurós (mintegy 30 milliárd forint) támogatást hagyott jóvá az új Duna-híd megépítésére a két Komárom összekötésére.
Magyarország a második körben huszonhat közlekedésfejlesztési beruházással pályázik az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaira, és mivel ezek összesített elszámolható költsége hozzávetőleg 450 milliárd forint, így jó eséllyel kimerül a Magyarország számára rendelkezésre álló keret - derül ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményéből. Az Európai Bizottság 2016 nyarán dönt a tagállami tervek támogatásáról, majd ezt követően az ősszel megjelenő harmadik pályázati felhívásban már a más országok által fel nem használt forrásokért is harcba lehet szállni állami vagy magán projektjavaslatokkal. A tárca ígérete szerint erre a harmadik körre is részletesen kidolgozott fejlesztési tervekkel készül majd.
Az Európai Bizottság javaslatára a tagállamok kedden 217 millió eurós beruházást szavaztak meg alapvető fontosságú transzeurópai energia infrastruktúra-fejlesztésekre elsősorban Közép- és Délkelet-Európában. Az FGSZ Földgázszállító Zrt. lehet az egyike annak a 15 nyertesnek, amelyeknek a beruházásaihoz uniós támogatást kap.
A Magyarország által az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaira első körben benyújtott 17 közlekedésfejlesztési beruházás közül tizenkettőt javasol támogatásra az Európai Bizottság. A végleges projektlistáról júliusban hoz majd döntést a tagállamok küldöttjeiből álló bizottság - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden az MTI-vel.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Visszakapják az önkormányzatok a területeket.
Az ukrajnai háborúról, az EU-val ápolt viszonyról és a magyar gazdaságról is beszélt a kormányfő.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?