A koronavírus-válság miatti gazdasági bizonytalanságban a piaci szereplők többsége igyekszik minden beruházást elnapolni, de az árut akkor is el kel vinni A-ból B-be – mondta a Portfolio-nak a bérautópiacon vezető magyar Viarent Kft.-t alapító, és a tehergépjárművek piacán is meghatározó Delta-Truck Kft-t ügyvezetőként képviselő Stefkó Péter. Az idén 30 éves cégcsoport vezetőjét az online kereskedelem előretörése miatt megnövekedett kisteherautó-igényről, az elektromos kamionokról, a tőzsdére lépésről és a vállalat nemzetközi terjeszkedési terveiről kérdeztük.
2015-ben is az exportbevétel, a külföldi ügyfelek aktív magyarországi utazásai és bérletei tartják mozgásban a hazai autókölcsönzőket. Augusztus végével több mint 12% volt az utasforgalom bővülés a repülőtéren. Várhatóan a 2014-ben elért 28%-os export árbevétel növekedést is meghaladják 2015-ben az autókölcsönzők - tájékoztat Haraszti Géza, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) elnöke.
Ma már alapkövetelmény a HD felbontás, a térhatású hang, és lassan a 3D megjelenítés is bekerül az "alapfelszereltségek" közé. Ugyanez az autókról is elmondható, léteznek a "full-extrás, nagy-navis, bőrös" álomkivitelek, és léteznek a ha nem is fapados, de sokkal szerényebb felszereltségű "valóságautók".
A napokban álltak forgalomba a Sixt első BMW i3 elektromos bérautói, de az elektromos autózás kedvelőinek nem kell egymásra várniuk a kevés autó miatt, ugyanis az AVIS kínálatában is megjelent az elektromos hajtás 4 db Nissan LEAF jóvoltából.
Még a nyári főszezonban is előfordul, hogy egy-egy desztinációba olcsóbb eljutni repülővel, mint saját, vagy itthon bérelt autóval, főleg ha a kinézett célpont szigeten, vagy több ezer kilométerre található Magyarországtól. Az autókölcsönzés viszont nem kockázatmentes vállalkozás - sem a bérbevevő, sem a bérbeadó részére -, de megfelelő felkészüléssel jelentősen mérsékelni lehet ezeket. A nyaralási szezon előtt a Portfolio az Avis segítségével állította össze a legfontosabb tudnivalókat.
2014-ben egyre többször hangzott el a címben szereplő felkiáltás, ami pozitív irányba mozdította el az autókölcsönző piacot; mind a céges, mind a magán oldalról nagyobb kereslet mutatkozott a bérautók iránt. Elsősorban azok a kölcsönzők realizáltak nagyobb forgalmat, akik a minőségi szolgáltatásnyújtásra kiemelt hangsúlyt fektetnek, mivel az igény főleg a komplexebb szolgáltatások iránt nőtt. Az Avis 2015-ben 4-5%-os árbevétel növekedéssel számol, a piac változásaira reagálva pedig négy új irodával bővítette hálózatát februárban - tájékoztatta a Portfoliót is Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző magyarországi vezetője.
Több mint száz autóból álló bérflottára váltja le saját tulajdonú járműveit a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH). A flotta kibővítése az új feladatok - köztük az e-útdíj-szolgáltatók ellenőrzése - miatt is szükséges - adta hírül a Napi.hu.
Akár havi 150 ezer forintnál is többe kerülhet egy új, alsóközép-kategóriás autó fenntartása annak, aki parkolóhelyet bérel, casco-biztosítással rendelkezik, és éves szinten csak 10 ezer kilométernyit autózik - derül ki Magyarország piacvezető közösségiautó-szolgáltatója legfrissebb elemzéséből. A cég szerint közösségi autóhasználattal szinte azonos felhasználási feltételek mellett - nem számolva a gyakran rosszul megválasztott devizahiteles finanszírozás extra díját - legalább 20%-kal csökkenthetőek ezek a költségek.
Autókölcsönzés során a legtöbb esetben olyan járművek kínálatából lehet választani, melyek biztosítják az A pontból B pontba történő eljutást, de ennél többet nem nyújtanak. Ez akkor is igaz, ha felső-középkategóriás, netán nagyautóra esik a választás, közlekedési szempontból azok sem többek, maximum jobban illenek bizonyos szituációkhoz, környezethez. Magyarországra ez különösen igaz, eddig itthon - a napi több százezer forintos tarifával bérelhető, de leginkább instruktorral együtt vezethető szuper sportautókat leszámítva - csak "kommersz" autók álltak a bérlők rendelkezésére. Ezen változtatott az Avis autókölcsönző.
Jól kezdte az évet a hazai autókölcsönző piac, a pár éve még csak előre jelzett minőségi szolgáltatásnyújtás irányába történő elmozdulás mára határozottan érzékelhető.
Az autó sokak számára a második - de bérelt lakás esetén az első - legértékesebb vagyontárgyuk. A bérautót viszont mindenki máshogy kezeli, az csak egy kölcsönvett tárgy, aminek az értéke nem is mindig tudatosul az emberben. Ugyanakkor közlekedési eszköz is, így rengeteg követelménynek kell megfelelnie. Ezek a tényezők azt jelentik, hogy az autókölcsönzés minden, benne részt vevő fél számára bizalmi kérdés is.
Az újautó értékesítések során jól teljesítő márkák eredményeit jelentős mértékben befolyásolják az autókölcsönzők beszerzései is. Magyarországon elsősorban továbbra is a céges használat jellemző az autókölcsönzésben, az ügyfelek az ár-érték arányt, a kényelmi funkciókat, valamint a használati célt mérlegelik a döntéskor. Magánszegmensben a turisztikai célú autóhasználat dominál, főként az alsó- és középkategóriás járművek iránt van kereslet. Nagyobb társaságok foglalásai esetén népszerűek az egyterű járművek és kisbuszok - derül ki a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) piaci körképéből.
A magyarok jellemzően utazásaik előtt az utolsó pillanatban foglalnak bérautót, általában az alacsonyabb árkategóriából. Kínában európai jogosítvánnyal nem lehet vezetni, Kubában még nem történt meg a kölcsönzői piacnyitás, Európában, Ausztráliában, Észak-Amerikában és Dél-Afrikában viszont minden nehézség nélkül bérelhető autó - fogalmaz Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző magyarországi vezetője.
Az exit pollok alapján.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Emellett kiemelte, hogy országa nem a fegyverek tesztpályája.
Izrael még októberben hajtott végre széleskörű támadást az ország ellen.
A stájerországi tartományi választásokon.
Megérkeztek a 2025-ös extraprofitadó részletei.
Megérkezett a Préda, a Portfolio kiberbűnügyi podcastjének második epizódja.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.