Ezek tényleg mind megőrültek?! Európa vesztésre áll

Ezek tényleg mind megőrültek?! Európa vesztésre áll

A Kínából importált elektromos autókra kivetett uniós védővámok heves vitákat váltottak ki az európai autóipar jövőjéről. Míg a vámok ellenzői áremelkedéstől és a zöld átállás lassulásától tartanak, addig a támogatók szerint ezek szükségesek az európai gyártók védelmében a kínai állami támogatásokkal szemben. A vita középpontjában a német autógyárak Kínához fűződő szoros kapcsolata és hosszú távú stratégiája áll. A kérdés pedig az, hogy a német gyárigazgatók megőrültek-e vagy racionális érvek alapján hoznak döntéseket.

Kínai cég veheti meg az Audi belga gyárát

Kínai cég veheti meg az Audi belga gyárát

Az Audi azt tervezi, hogy bezárja a belgiumi üzemét, ennek az alternatívája az lehet, hogy egy másik vállalatnak adják el a gyárat. Egy holland üzleti lap, a De Tijd úgy tudja, hogy több érdeklődő is van az üzemre, az egyik a kínai Nio.

Még soha nem gyártottak ennyi autót Csehországban

Még soha nem gyártottak ennyi autót Csehországban

Csehországban az idei első fél évben 774 310 személyautót gyártottak, ami éves szinten 4,9 százalékos növekedés, és az ország megalakulása óta a legmagasabb félévi szám - közölte a cseh autóipari szövetség csütörtökön Prágában.

Újabb kínai autógyár jöhet Magyarországra?

Újabb kínai autógyár jöhet Magyarországra?

A kínai médiában megjelenő hírek szerint a kínai autógyártó, a SAIC tárgyalásokat folytat a spanyol koránnyal gyár építéséről az országban, de versenyben van még Magyarország és Csehország is a gyárért. Az ügyhöz közel álló források szerint a SAIC szeptember végéig hozhatja meg döntését.

2023-ra ért csak vissza a cseh autóipar a járvány előtti szintre

2023-ra ért csak vissza a cseh autóipar a járvány előtti szintre

Tavaly éves szinten 17,7 százalékkal, 1478 milliárd koronára emelkedtek a cseh autógyárak és beszállítóik bevételei. A kivitel értéke 23 százalékkal 1266 milliárd koronára nőtt - közölte a cseh autóipari szövetség csütörtökön Prágában.

Napokon belül lezárhatnak egy budapesti Duna-hidat, ha nem születik megfelelő döntés

Napokon belül lezárhatnak egy budapesti Duna-hidat, ha nem születik megfelelő döntés

Június 30-án lejár az egyre rosszabb állapotban lévő Gubacsi Dunaág hídjának az üzemengedélye, ami a fővárosi lakosság nagy részének mindennapjait nem érinti közvetlenül, de a hazai ipari termelésre nézve súlyos következményekkel járhat. Ez a mindössze 145 méter hosszú híd biztosítja a vasúti összeköttetést a Csepeli Szabadkikötő és több nagy, Magyarországon működő autó- és akkumulátorgyár között, melyeknek számos beszállítója ezen keresztül juttatja el a gyártáshoz szükséges alkatrészeit a gyárakhoz. Mivel a felújítás időpontja kérdéses, jelenleg egy terheléses vizsgálat zajlik, aminek eredménye döntheti el azt, hogy a már most is fennálló korlátozások mellett üzemeltethető-e továbbra is a híd.

Orbán Viktor a Suzuki vezérével tárgyalt

Orbán Viktor a Suzuki vezérével tárgyalt

Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn a Karmelita kolostorban tárgyalt Toshihiro Suzukival, a japán Suzuki Motor Corporation cég elnök-vezérigazgatójával - közölte az MTI-vel Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke.

Nagyobb repülők közlekednek majd Debrecen és München között

Nagyobb repülők közlekednek majd Debrecen és München között

A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal, ennek értelmében nagyobb befogadóképességű repülőket közlekedtetnek Debrecen és München között hétfői és pénteki napokon - jelentették be az első gép megérkezése után pénteken sajtótájékoztatón Hajdú-Bihar vármegye székhelyén.

Vendégmunkások százai dolgoznak az esztergomi Suzukinál, jön az új Vitara

Vendégmunkások százai dolgoznak az esztergomi Suzukinál, jön az új Vitara

Jelentősen csökkentek a Suzuki Japánon és Indián kívüli üzemeinek gyártási számai a vállalat közlése szerint. Az érintett egységek februárban összességében majdnem 30 százalékkal kevesebb autót gyártottak, mint egy évvel korábban. A Pénzcentrum ennek oka mellett a vállalattól azt is megtudta, hány vendégmunkás dolgozik az esztergomi gyárban, és kiderült, mikor fog gyártásba kerülni az új Vitara itthon.

Forradalom az autóiparban - Hol tart Magyarország?

Forradalom az autóiparban - Hol tart Magyarország?

A járműipar számos országban a meghatározó ágazatok közé tartozik, amely nagyban hozzájárul a foglalkoztatottsághoz, az exporthoz és végső soron az emberek jóllétéhez is. Az utóbbi években azonban az ágazatban egy drasztikus folyamat kezdődött el, amit elsősorban a fenntarthatóság és a környezetvédelem váltott ki. A hagyományos meghajtás (benzin és dízelmotor) helyett egyre több a hibrid és az elektromos meghajtással bíró jármű. Azok az országok, akik nem reagálnak időben ezekre a folyamatokra, a technológiai váltásban lemaradnak, ami a járműiparuk hanyatlásához és lassabb gazdasági fejlődéshez vezethet. Ezek fényében ebben a cikkben a kereskedelmi adatok segítségével bemutatom, hogyan teljesítenek a legfőbb országok a járműiparban zajló átmenetet tekintve, és kik állnak nyerésre ebben a folyamatban.

Elképesztő alaptőkével jegyezték be a szegedi BYD autógyár cégét

Elképesztő alaptőkével jegyezték be a szegedi BYD autógyár cégét

Január 8-án elképesztően magas, 191,855 milliárd forintos, alaptőkével jegyezték be a Szegedre tervezett BYD autógyár mögötti BYD Auto Hungary Kft.-t – írja a hvg360. Az éppen félmilliárd eurós alaptőkét „nagy valószínűséggel” a magyar állam fizette be a lap szerint, ez következik ugyanis az 5 milliárd eurósra becsült beruházásból, illetve a magyar állam elmúlt évekbeli támogatási politikájából, amely jellemzően a beruházás 10%-át adta oda támogatásként. A Telex vasárnap arról írt, hogy már tervek is érkeztek az építésügyi hatósághoz a szegedi beruházásról. Közben a Financial Times arról ír, hogy a BYD kínai anyacége egy brazil lítiumtermelővel tervez szállítási szerződést kötni, vagy közös céget alapítani, vagy akár magának a cégnek a felvásárlását is megtenné az új brazil BYD-autógyár támogatása érdekében, hiszen az elektromos autók akkumulátorgyártásához is kulcsfontosságú alapanyag.

Nagyot ment a cseh autóipar

Nagyot ment a cseh autóipar

Éves összehasonlításban 16,2 százalékkal nőtt a személyautógyártás az idei első tíz hónapban Csehországban – közölte a cseh autóipari szövetség szerdán Prágában.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hatalmas partraszállásra készültek, pillanatok alatt totális kudarc lett az akció vége – Nyilvánosságra hozták Ukrajna legtitokzatosabb akciójának részleteit
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.