A Volkswagen jelentős költségcsökkentést tervez, amely akár a bérek csökkentését is magában foglalhatja. A német autógyártó óriás 4 milliárd eurós megtakarítást célzott meg, miközben a dolgozók és a vezetőség között feszültség tapasztalható a vállalat jövőbeli stratégiájával kapcsolatban.
Egy 114 szobás, retro hangulatú szállodát épít a ’60-as és ’70-es évek életérzésével a debreceni Dryvit Profi Kft. a BMW-gyár mellé. A Kassai úton található, 1950-es években épült Gördülőcsapágy gyár egyik régi épületét alakítják át hotellé - írja a Dehir.hu.
Átadta az önkormányzat a kínai BYD szegedi elektromos autóüzemének építéséhez szükséges terület második részét a kivitelezéshez – jelentette be Botka László polgármester a közgyűlés pénteki ülésén.
A Kínából importált elektromos autókra kivetett uniós védővámok heves vitákat váltottak ki az európai autóipar jövőjéről. Míg a vámok ellenzői áremelkedéstől és a zöld átállás lassulásától tartanak, addig a támogatók szerint ezek szükségesek az európai gyártók védelmében a kínai állami támogatásokkal szemben. A vita középpontjában a német autógyárak Kínához fűződő szoros kapcsolata és hosszú távú stratégiája áll. A kérdés pedig az, hogy a német gyárigazgatók megőrültek-e vagy racionális érvek alapján hoznak döntéseket.
Az Audi azt tervezi, hogy bezárja a belgiumi üzemét, ennek az alternatívája az lehet, hogy egy másik vállalatnak adják el a gyárat. Egy holland üzleti lap, a De Tijd úgy tudja, hogy több érdeklődő is van az üzemre, az egyik a kínai Nio.
Csehországban az idei első fél évben 774 310 személyautót gyártottak, ami éves szinten 4,9 százalékos növekedés, és az ország megalakulása óta a legmagasabb félévi szám - közölte a cseh autóipari szövetség csütörtökön Prágában.
A kínai médiában megjelenő hírek szerint a kínai autógyártó, a SAIC tárgyalásokat folytat a spanyol koránnyal gyár építéséről az országban, de versenyben van még Magyarország és Csehország is a gyárért. Az ügyhöz közel álló források szerint a SAIC szeptember végéig hozhatja meg döntését.
Tavaly éves szinten 17,7 százalékkal, 1478 milliárd koronára emelkedtek a cseh autógyárak és beszállítóik bevételei. A kivitel értéke 23 százalékkal 1266 milliárd koronára nőtt - közölte a cseh autóipari szövetség csütörtökön Prágában.
Június 30-án lejár az egyre rosszabb állapotban lévő Gubacsi Dunaág hídjának az üzemengedélye, ami a fővárosi lakosság nagy részének mindennapjait nem érinti közvetlenül, de a hazai ipari termelésre nézve súlyos következményekkel járhat. Ez a mindössze 145 méter hosszú híd biztosítja a vasúti összeköttetést a Csepeli Szabadkikötő és több nagy, Magyarországon működő autó- és akkumulátorgyár között, melyeknek számos beszállítója ezen keresztül juttatja el a gyártáshoz szükséges alkatrészeit a gyárakhoz. Mivel a felújítás időpontja kérdéses, jelenleg egy terheléses vizsgálat zajlik, aminek eredménye döntheti el azt, hogy a már most is fennálló korlátozások mellett üzemeltethető-e továbbra is a híd.
Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn a Karmelita kolostorban tárgyalt Toshihiro Suzukival, a japán Suzuki Motor Corporation cég elnök-vezérigazgatójával - közölte az MTI-vel Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke.
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal, ennek értelmében nagyobb befogadóképességű repülőket közlekedtetnek Debrecen és München között hétfői és pénteki napokon - jelentették be az első gép megérkezése után pénteken sajtótájékoztatón Hajdú-Bihar vármegye székhelyén.
Jelentősen csökkentek a Suzuki Japánon és Indián kívüli üzemeinek gyártási számai a vállalat közlése szerint. Az érintett egységek februárban összességében majdnem 30 százalékkal kevesebb autót gyártottak, mint egy évvel korábban. A Pénzcentrum ennek oka mellett a vállalattól azt is megtudta, hány vendégmunkás dolgozik az esztergomi gyárban, és kiderült, mikor fog gyártásba kerülni az új Vitara itthon.
Néhány hete egy jól értesült kínai szakértő azt jelezte a Vsquare-nek, hogy a nyolcadik legnagyobb kínai elektromos autógyártó, a Great Wall Motors, fog a Pécs melletti Bicsérdre érkezni – írja heti hírlevelében az oknyomozó portál.
A járműipar számos országban a meghatározó ágazatok közé tartozik, amely nagyban hozzájárul a foglalkoztatottsághoz, az exporthoz és végső soron az emberek jóllétéhez is. Az utóbbi években azonban az ágazatban egy drasztikus folyamat kezdődött el, amit elsősorban a fenntarthatóság és a környezetvédelem váltott ki. A hagyományos meghajtás (benzin és dízelmotor) helyett egyre több a hibrid és az elektromos meghajtással bíró jármű. Azok az országok, akik nem reagálnak időben ezekre a folyamatokra, a technológiai váltásban lemaradnak, ami a járműiparuk hanyatlásához és lassabb gazdasági fejlődéshez vezethet. Ezek fényében ebben a cikkben a kereskedelmi adatok segítségével bemutatom, hogyan teljesítenek a legfőbb országok a járműiparban zajló átmenetet tekintve, és kik állnak nyerésre ebben a folyamatban.
Más autógyártókkal ellentétben a Stellantis nem fog veszteségesen értékesíteni elektromos autókat és hibrideket – jelentette ki Carlos Tavares vezérigazgató (címlapképünkön) pénteken, amikor is felfedték a cég új, elektromos modelljeinek egyes részleteit.
Január 8-án elképesztően magas, 191,855 milliárd forintos, alaptőkével jegyezték be a Szegedre tervezett BYD autógyár mögötti BYD Auto Hungary Kft.-t – írja a hvg360. Az éppen félmilliárd eurós alaptőkét „nagy valószínűséggel” a magyar állam fizette be a lap szerint, ez következik ugyanis az 5 milliárd eurósra becsült beruházásból, illetve a magyar állam elmúlt évekbeli támogatási politikájából, amely jellemzően a beruházás 10%-át adta oda támogatásként. A Telex vasárnap arról írt, hogy már tervek is érkeztek az építésügyi hatósághoz a szegedi beruházásról. Közben a Financial Times arról ír, hogy a BYD kínai anyacége egy brazil lítiumtermelővel tervez szállítási szerződést kötni, vagy közös céget alapítani, vagy akár magának a cégnek a felvásárlását is megtenné az új brazil BYD-autógyár támogatása érdekében, hiszen az elektromos autók akkumulátorgyártásához is kulcsfontosságú alapanyag.
Itt a szokásos év végi nemzetközi sajtótájékoztatója.
Intenzív szakaszában van a háború.
Bojinka Miklós 22 évesen alapította első cégét.
Konszenzusra jutottak a republikánusok és a demokraták.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?