Az oroszok által folyamatosan veszélyeztetett ukrán gabonaexport kapcsán Kijev új megoldásokat keres, hogy biztosítani tudja a mezőgazdasági termények folyamatos áramlását a külföldi partnerek számára.
Oroszország és Ukrajna képviselői a múlt héten az Egyesült Arab Emírségekben találkoztak, hogy megvitassák egy hadifogolycsere lehetőségét. A tárgyalások részben az orosz ammóniaexport újraindításához kapcsolódnak a Reuters értesülései szerint.
Fontos megállapodást írt alá Marokkó és Hollandia zöld hidrogén előállításával kapcsolatban. A megállapodás keretében létrejött projektek közül kiemelkedik egy új zöld ammóniagyártó üzem építésére vonatkozó terv a marokkói Jorf Lasfarban, számol be róla a Hespress.
Ukrán tüzérségi támadás történt a 2014 óta szakadárok által ellenőrzött Donyec város sörfőzdéje ellen – számol be több helyi forrás.
Problémát okozhat, hogy az Euro 6-os dízelmotorok üzemeléséhez szükséges AdBlue adalék alapanyagaiból, és így az adalékból is hiány alakulhat ki: a Német Üzleti, Közlekedési és Logisztikai Szövetség (BWVL) arra figyelmeztetett, hogy ha nem találnak megoldást az üzemanyag-adalék pótlására, akkor veszélybe kerülhet a közúti áruszállítás – írja a Magyar Nemzet.
A rendkívüli mértékben ingadozó gázárak miatt döntött úgy a Nitrogénművek Zrt., hogy leállítja ammóniatermelését, és a helyzet javulása sem valószínű az elkövetkező időszakban – mondta el Bige László, a cég tulajdonosa és vezérigazgatója az ATV Egyenes Beszéd című műsorában szerdán. Hozzátette: a háború elhúzódása esetén mind a műtrágya, mind a gabona ára nagyon magas lehet.
Bekövetkezett, amitől hónapok óta tartott a piac: Magyarország legfontosabb műtrágyapiaci szereplője beszünteti az ammónia termelését a drámaian megnövekedett gázárak miatt. A lépés tovább fűtheti a már eddig is jelentős áremelkedést a műtrágya piacán, amely megdrágíthatja a mezőgazdasági termelést is. Utóbbi azért is rossz hír, mert a terményárak is sokat emelkedtek az elmúlt hónapokban, a további drágulás pedig még inkább megjelenik az élelmiszer-árakban és így az inflációs adatokban is.
A benzinesek aránya pedig nem akar csökkeni.
Turbulens heteken vagyunk túl, de van még öt és fél hónap.
Turbulens heteken vagyunk túl, de van még öt és fél hónap.
A Checklist szerdai adásában egyebek mellett ezekről a témákról kérdeztük ifj. Becsey Zsoltot, az Unicredit vezető elemzőjét.
Az egyetemi professzor, volt jegybankár a Checklist vendége volt.