Berobbantak a banki csalások Magyarországon: a kár nagy részét az ügyfelek fizetik

Berobbantak a banki csalások Magyarországon: a kár nagy részét az ügyfelek fizetik

Nagyot emelkedett az elektronikus pénzforgalomban elkövetett csalások száma az elmúlt időszakban, különösen az adathalász visszaélések szaporodnak és az ügyfelek megtévesztése, manipulációja terjed szélsebesen a csalók körében. 2023 első negyedévében már 4 milliárd forint feletti összeget lovasítottak meg az ügyfelektől, és a kár jelentős részét is ők állják. Ugyan az elektronikus pénzforgalom ennek ellenére összességében biztonságosnak mondható, de a probléma egyre nagyobb méreteket ölt. Mutatjuk a részleteket.

Banki csalások: mikor jár vissza az ellopott pénz és mikor nem?

Banki csalások: mikor jár vissza az ellopott pénz és mikor nem?

Korlátozott a lehetőség az ügyfél pénzének visszaszerzésére, ha az ő aktív közreműködésével szerzik meg azt a digitális adathalászok. A fogyasztó súlyos, szándékos gondatlansága esetén ráadásul a pénzforgalmi szolgáltatónak (pl. banknak) nincs kártérítési kötelezettsége sem. A gondatlanságot, netán csalárd szándékot viszont a banknak kell részletes vizsgálattal bizonyítania. Önmagában a bankkártya vagy mobilbank használata, a PIN-kód megadása vagy az erős ügyfél-hitelesítés még nem bizonyítja, hogy a tranzakciót az ügyfél indította - olvasható az MNB közleményében.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megrohamozta a magyar lakosság a bankokat, mindenki lakáshitelt és személyi kölcsönt akar
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.