A kereskedési idő felénél a Richter vezeti a hazai blue chipek emelkedését.
Nincsenek jelentős elmozdulások ma a magyar tőzsdén, a hazai blue chipek közül az OTP teljesít a legjobban.
Az AutoWallis a BÉT-en közölte, hogy a társaságban, mint kibocsátóban vezetői feladatokat ellátó személyekkel szoros kapcsolatban álló személynek minősül Wallis Asset Management 670 ezer darab részvényt vásárolt.
Jó volt a hangulat ma az európai tőzsdéken, csak délután veszítettek valamelyest a lendületükből a tőzsdék, miután az Európai Központi Bank a várakozásoknak megfelelően bejelentette a ciklus első kamatvágását. A döntés nem jelentett meglepetést, a piac is 25 bázispontos vágásra számított, viszont nem kaptunk előretekintő iránymutatást a kamatkilátásokról, és a jegybankelnök is azt hangsúlyozta, hogy adatvezérelten fogják meghozni a következő döntéseket. A tőzsdék viszont a kamatdöntés utáni kisebb lendületvesztés ellenére is határozott pluszban maradtak Európában, a magyar piac ráadásul kiemelkedően jól szerepelt, miután a Richtert leszámítva az összes hazai blue chip komoly emelkedést produkált a mai kereskedésben.
Az autópiaci trendek, a mobilitás és az élhető városok voltak a középpontban a Automotive Business in CEE Region konferencia késő délutáni előadásai és beszélgetései során. A legújabb trendek szerint egyáltalán nem biztos, hogy megéri egy városi lakosnak autót fenntartani, mikor az az idő nagy részében csak áll az utcán, költséget jelent, és közben foglalja a parkolóhelyet. Éppen ezért egyre többen használnak autómegosztási szolgáltatást a külföldi nagyvárosokban és Budapesten, ami a városi mobilitás jelentős átalakulását hozza magával. Az elektromos autózásban némi megtorpanás érezhető, vannak azonban tervek, amelyek az állami támogatásokhoz hasonlóan segíthetik az elektromos autózás terjedését.
A kereskedési idő felénél közel 1 százalékos pluszban van a BUX. A blue chipek közül a Telekom a legjobban teljesítő, a mostani emelkedéssel pedig ismét megpróbálkozhat az 1000 forintos szint áttörésével az árfolyam.
A negatívra forduló nemzetközi hangulatban eséssel zárt ma a magyar tőzsde, a blue chipek közül a Richter és az OTP is közel 2 százalékkal került lejjebb.
A kereskedési idő felénél már több mint 2 százalékos pluszban van a BUX, a nagypapírok közül pedig elszállt a Richter árfolyama.
Bár napon belül még szép pluszban volt a BUX, a délutánra elromló nemzetközi hangulat a magyar tőzsdét sem hagyta érintetlenül.
Jelentős változások mennek végbe a régió autókereskedelmi piacán, felgyorsult az iparági konszolidáció, növekvő ütemben történnek felvásárlások; átalakulnak az értékesítési modellek, a fogyasztók egyre több csatornán tudnak bekapcsolódni a vásárlási folyamatba; a márkáknak külön fenntartott nagy telephelyeket elkezdték felváltani a multimárkás kereskedések. De mi áll a változások mögött és milyen hatása lesz ezeknek a változásoknak az autókereskedelmi piacra? Erről kérdeztük Müllner Zsoltot, az AutoWallis Csoport igazgatóságának elnökét. Hasonló témákról lesz szó a június 5-én megrendezésre kerülő Automotive Business in CEE Region Conference 2024 konferencián.
A hazai blue chipek közül a Mol, az OTP, valamint a Richter papírjai is több mint 2 százalékos mínuszban zártak kedden.
Fél százalékos mínuszban van a magyar tőzsde, a hazai blue chipek közül a Mol és az OTP szerepel a leggyengébben.
Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus növekedés és akvizíciók mellett üzletfejlesztésekkel is tovább növekedjen.
A hazai blue chipek közül a Mol részvénye vezeti az emelkedést.
Nem változtatott az AutoWallis részvényeire vonatkozó célárán és ajánlásán a Concorde elemzője a társaság ma reggel publikált gyorsjelentését követően, vételre ajánlják a papírokat, 218 forintos célár mellett, ami jelenlegi árfolyamhoz képest 45 százalékos felértékelődési potenciált jelent.
Piaci átlag felett, 9 százalékkal bővült az AutoWallis Kiskereskedelmi üzletágának árbevétele az első negyedévben, miközben a társaság külön üzletágba rendezte év elején a mobilitáshoz kapcsolódó, az akvizícióknak köszönhetően tavaly bővült szolgáltatásait. Az AutoWallis Nagykereskedelmi üzletága által értékesített járművek száma elsősorban bázishatások és a tengeri szállítások nehézségei miatt csökkent, így a társaság árbevétele az első három hónapban 89 milliárd forinton, míg EBITDA-ja 4,8 milliárd forinton alakult - mindkettő visszaesést jelent a bázishoz képest. Az AutoWallis az idén összességében a tavalyi évet érdemben meghaladó értékesítési adatokkal számol a jelenlegi makrogazdasági környezetben.
Sokáig nem sikerült kilőni.
Talán kicsit stabilabb a front, mint tavasszal.
A hiány magas, 2026-ban választások lesznek.
A szintetikus kövek mindent felforgatnak.