A cikk megjelenését a Telenor támogatta.
Áprilisban jelentette be a kormány, hogy az online kasszát használó kereskedők 2021 januárjától kötelesek mindenhol biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy legalább egy, nem készpénzes fizetési lehetőséget kell adniuk: ez lehet kártyás fizetés, azonnali átutalásra épülő (pl. QR-kódos) fizetés, vagy más egyéb megoldás.
Ma Magyarországon nagyjából 215 ezer online kassza üzemel, és mindeközben a legelterjedtebb készpénzmentes fizetési megoldás, azaz a bankkártyás fizetés mintegy 150 ezer POS-terminálon lehetséges. A gyakorlatban ez az intézkedés első sorban a POS-terminálok használatát támogatja, hiszen az online pénztárgépet használó boltokban a terminál biztosítja az egyik leggyorsabb és legegyszerűbb fizetési lehetőséget a vevők számára. Ilyen megoldást kínál kereskedőknek a Telenor Magyarország is, melyben szolgáltatópartnere a Fizetési Pont.
„Ebben az együttműködésben kettős szerepünk van. Egyrészt mobilszolgáltatóként segítjük a vállalkozásokat – és nem csak a Telenor előfizetőket, hanem bármely vállalkozást, aki érintett a kérdésben – abban, hogy a január 1-ei jogszabálymódosítás miatt szükséges elektronikus fizetési módot megtalálják, sőt, ennek egy kifejezetten kedvező feltételekkel igénybe vehető és gyorsan bevezethető megoldását kínáljuk; másrészt feladatunkat látjuk abban is, hogy partnereink ezáltal akár az ügyfélbázisukat, profitabilitásukat is növelni tudják” – mondta el lapunknak Homola Márton, a Telenor digitális termékeiért felelős igazgatója.
A távközlési szolgáltató ehhez ajánl kedvező konstrukciót a kereskedőknek a Fizetési Ponttal együttműködve, amelynek keretében a kereskedő bérelheti a POS-terminált, ezen kívül a kiszállítás és a beüzemelés nehézségeit is elkerülheti, hiszen ez is része az ajánlatnak. A vállalkozások egyébként 80 ezer forintos állami támogatást is kaphatnak. A készlet erejéig minden olyan vállalkozás jogosult államilag támogatott első terminálra vagy államilag támogatott terminálcserére, amelynél 2017. november 1-jén nem volt üzemben POS-terminál.
Új eszköz, új szokások
A szakértő azt tanácsolja, a kereskedők figyeljenek arra, hogy eszközeik megfelelő áramellátást kapjanak, óvják az eszközt a nem kívánt fizikai behatásoktól, és ahol használják, ott az üzembe helyezés során győződjenek meg, hogy megfelelő térerőt tapasztalnak-e. Ehhez persze szükséges egyfajta edukáció is, amit a készpénzmentesség elterjesztése mellett a szolgáltató saját feladatának is tekint.
Milyen rendelkezésre állási garanciát jelent a kereskedőnek az, hogy POS-terminál mobilhálózaton kommunikál?
„A Hipernet hálózat országos, lakosságra vetített lefedettségben elérte a 99,5%-ot, redundáns rendszereik folyamatos rendelkezésreállást biztosítanak ugyanúgy a POS-terminálban lévő SIM-ek számára, mint a több, mint 3 millió előfizető számára a mindennapi mobilozásukhoz.” – véli a szakember.
A cikk megjelenését a Telenor támogatta.
Címlapkép: Getty Images