A jegybank a tudatos bankkártyahasználatra hívja fel a figyelmet a nyári utazások során, többek között abban segítenek, hogyan kerüljük el a drágább kártyás devizaváltást és hogyan cselezzük ki a csalókat. A legforróbb payment trendekről a Portfolio Financial IT rendezvényén is szó lesz, részletek itt!
Ismert utaztatási társaságok külföldi autókölcsönzési vagy szállásadói partnereihez kötődő ügyleteknél fordulhattak elő digitális bankkártya-csalási kísérletek. A támadások nem a biztonságosan működő magyar bankoknál, hanem kereskedelmi szolgáltatók kapcsán indultak - közölte az MNB. Vásárlási limitbeállítás, tranzakciós értesítések, végső esetben azonnali kártyaletiltás segíthet a védekezésben.
A Mastercard novemberben mutatta be a tavalyi évre vonatkozó Digitális Fizetési Index eredményeit, amellyel elsősorban a bankoknak és a döntéshozóknak szeretne segítséget nyújtani. Magyarországon kívül Ausztriában, Horvátországban és Romániában mérik a digitális fizetéssel kapcsolatos kereskedői és fogyasztói magatartást. A mostani felmérés alapján elmondható, hogy Magyarország stabilan a középmezőnyben található a három alappillér – infrastruktúra, tudás és használat – alapján. Boris Martinovic, a Mastercard Public Policy igazgatója értékelésében arról beszélt a Portfolio-nak, hogy a legfontosabbnak a csalásokkal kapcsolatos ismeretek terjesztését tartják, illetve a digitális fizetési módoktól elzárkózó kereskedőkkel való párbeszéd erősítését az elektronikus fizetések előnyeiről.
Látványos változásokat tapasztalhattak az ügyfelek az elmúlt években a fizetéstechnológiai megoldásoknál. A bankkártyánk évekkel ezelőtt a mobilunkba költözött, ma már szinte keresni kell azokat a helyeket, ahol nem lehet digitálisan fizetni. A bankoknak és a fizetéstechnológiai szolgáltatóknak szorosan kell együttműködniük, a fejlesztések komplexek és hosszú távra szólnak. A Portfolio ezekről a fejlesztési tervekről is kérdezte Becsei Andrást, az OTP Bank vezérigazgató-helyettesét és Peter Bakeneckert, a Mastercard közép-európai regionális vezetőjét.
Nem túlzás azt mondani, hogy drámai számok érkeztek a visszaélési trendekről: az idei harmadik negyedévben már több mint 11 milliárd forintot loptak el a csalók Magyarországon az ügyfelek számláiról. Az átutalásos visszaélések értéke háromszorosára emelkedett egy év alatt. A digitális fizetések derűsebb statisztikái szerint a mobilfizetés ismét száguldott, a kártyás forgalom kétszámjegyű növekedést produkált, a POS-terminálok és az ATM-ek száma is emelkedett.
Hiába növekedik töretlenül évek óta a kártyás fizetések aránya, a magyarok még mindig biztonságosabbnak gondolják a készpénzt - ennek okai valószínűleg az utóbbi években számban és volumenben is jelentősen megugró csalási trendek - derül ki a Mastercard Digitális Fizetési Index elnevezésű kutatásának eredményeiből. Magyarország a digitális fizetési infrastruktúra, tudás és használat szempontjából a régió középmezőnyében helyezkedik el, de bőven van még hely a fejlődésre.
Az UnionPay International (UPI) és a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. partnerség 2023. szeptember 1-től lehetővé teszi, hogy a résztvevő kereskedők Magyarországon UnionPay kártyatranzakciókat fogadjanak fel. Az úgynevezett EMV-biztosított (Europay, Mastercard, Visa) chipes fizetések támogatása mellett a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. a UnionPay QuickPass érintésmentes megoldását is bevezeti - olvasható a K&H közleményében.
A kártyás forgalom tovább bővült, az e-kereskedelmi forgalom még mindig húzza a kártyás fizetéseket, a mobilfizetések ismét nagyot mentek, a fizetési kérelmek alacsony bázisról ugrottak, az azonnali fizetési rendszer forgalma kis mértékben emelkedett - derül ki az MNB friss pénzforgalmi statisztikájából. Az is látszik, hogy a MNB rendeletét követően a hazai ATM-hálózat mérete nem zsugorodott tovább, a negyedévben 63 bankautomtát telepítettek a bankok. Megnéztük, mi történt az első negyedévben a pénzforgalomban.
Megtévesztette üzletfeleit a bankkártya-terminálok üzemeltetésével foglalkozó Fizetési Pont Kft. – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata. A GVH ezért az érintett kereskedők pénzbeli kompenzálására kötelezte a céget. A vállalkozás 8 ezer forintot ír jóvá minden ügyfelének, aki a jogsértő kampányok alatt szerződött vele - olvasható a GVH közleményében.
Elsőként Magyarországon debütálhatnak azok a hazai fejlesztésű, univerzális ügyfélkiszolgáló pontok, amelyekben akár emberi közreműködés nélkül intézhetjük az államigazgatási, postai, banki, közüzemi ügyeinket. A magyar tulajdonú, a Budapesti Értéktőzsdére készülő FaceKom egy olyan eszközt fejlesztett, melyben többek között érintőképernyő, bankkártyaterminál, dokumentumolvasó és más eszközök biztosítják az ügyfélkiszolgálást - olvasható a társaság közleményében.
Pilot jelleggel elsőként a Budapest–Baja vonalon közlekedő egyes járatok fedélzetén lesz lehetőség bankkártyás jegy- és bérletvásárlásra a Volánbusznál. A közlekedési társaság 2023. január 30-tól február 26-ig 10 autóbuszon vizsgálja a kártyás fizetést lehetővé tevő fedélzeti eszközöket - olvasható a társaság közleményében.
A fizetési módok mára teljesen átalakultak, a készpénzes fizetés kezd kimenni a divatból. Gondolnánk elsőre. A bankkártyás fizetés mellett ugyan már rengeteg digitális fizetési mód is létezik, a fintech innovációk sora pedig szinte végeláthatatlan, a statisztikák szerint a készpénzes fizetés népszerűsége mégis töretlen. A digitalizáció hatása a pénzügyek terén ugyan megkérdőjelezhetetlen, az azonban továbbra is kérdés, hogy vajon a társadalom készen áll-e a digitális megoldások széleskörű használatára, ezzel háttérbe szorítva a régi fizetési szokásokat, és így a készpénzhasználatot.
Hamarosan – akár már ezen a héten – elfogadhatja az Országgyűlés azt a javaslatcsomagot, amely lehetőséget nyit a kiskereskedők előtt arra, hogy a havi kétszeri, legfeljebb 40 ezer forintig szóló ingyenes bolti készpénzfelvétel szélesebb körben terjedjen el segítségükkel Magyarországon. Úgy tudjuk, a bolthálózatok nyitottak a szolgáltatás bevezetésére, az első bolti pénzfelvételekre azonban 3-6 hónapot biztosan várnunk kell még, ugyanis a bankok és a kasszarendszerek fejlesztésére is szükség lesz, és persze arra is szükség van, hogy a kiskereskedők a szolgáltatás bevezetése mellett döntsenek.
A Mastercard 2019. novemberében indította el Magyarországon Doppio névre keresztelt infrastruktúra fejlesztési programját azzal a céllal, hogy három év alatt megduplázza a hazai kártyaterminálok számát. Az egyik legfontosabb célt elérték, de e mellett számos innováció is elérhetővé vált a Doppio égisze alatt.
Milyen fizetési megoldások közül választhat egy KKV, ha ő is profitálni szeretne a saját adataiból? Egyáltalán mennyire ösztönzi a szabályozó az ilyen törekvéseket, és létezik-e olyan integrált szolgáltatás, amely megfelel a jelenlegi elvárásoknak, és kezelni tudja a cégek egy része számára januártól bővülő új adatszolgáltatási kötelezettségeket? Ezekről a kérdésekről is beszélt Molnár Tamás, a PSC CEE alapító-vezérigazgatója a Portfolio Business podcast legújabb adásában. A műsorban szóba került az is, hogy egy olyan vállalkozás, amely digitális fizetési megoldást vezetne be, milyen megoldások közül válogathat.
A SimpleBusiness applikáció új érintéses funkciója segítségével, valamennyi elfogadóhely számára elérhetővé tette az elektronikus fizetés legnépszerűbb formáját. Az alkalmazás eddig is négy – két QR-kód alapú és két fizetési linken alapuló – fizetési opciót kínált, ez a csomag bővül most egy ötödik elemmel, a bankfüggetlen érintéses fizetési funkcióval, aminek részleteiről dr. Al-Absi Gáber Seif-et, az OTP Mobil ügyvezető-helyettesét és egyben üzletfejlesztési és értékesítési vezetőjét kérdezte a Portfolio.
Kihirdette a kormány a közlönyben azt is, hogy kiknek nem kell jövőre extraprofitadót fizetnie.
A háború eszkalációjáról szóló tudósításunk folyamatosan frissül.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
A volt ukrán főparancsnok is megszólalt a kialakult helyzetről.
Határozott nemzetközi fellépést sürget az ukrán elnök.
Jelentős késéseket okoz az időjárás.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?