Üzlet

Így készült minden idők legjobb Porschéja

A terv az volt, hogy elkészítsék a legjobb Porschét. Nem sportautót, mert az már rég megszületett. Olyat, amit mostanában imádnak az emberek, egy SUV-t, de ami úgy megy, mint egy 911-es, csak öt főnek is elég tágas, és több, mint 700 literes a csomagtartója.
Évek óta tilos volt a dohányzás a Porsche zuffenhauseni központjának irodáiban, de a Porscheplatz 1 szám alatti épület legfelső szintjén lévő tárgyalóteremben aznap valaki egész nap cigarettázott. Az a valaki Michael Baumann, a Porsche vezérigazgatója volt, a füst pedig valahogy passzolt a hangulatához, nagy beszélgetésre készült a vállalat fejlesztési igazgatójával, Wolfgang Degenharttal. Aztán nyílt az ajtó, és belépett a fejlesztési igazgató, komótosan, mint mindig.

- Foglalj helyet Wolfgang - mondta kicsit sürgetve a vezérigazgató, aki az első pillanattól kezdve éreztetni akarta, nincs vesztegetni való ideje. - Azért vagyunk itt, hogy egy fontos feladattal bízzalak meg, azt szeretném, ha megépítenénk a legjobb Porschét! - mondta a mindig céltudatos Baumann, és hozzátette - A tulajdonosok beleegyezését már megkaptam.
- De hát a legjobb Porsche már rég elkészült, az a GT3 - vágta rá személyes kedvencét a fejlesztési igazgató, de azonnal érezte, nem jó választ adott.
- Azt hiszem nem voltam elég egyértelmű - húzta fel a szemöldökét Baumann, és igyekezett pontosítani. - Olyan autót szeretnék, amibe mindent beleteszünk, amit a Porsche tud, de ne csak vezetni legyen jó, hanem tágas utazóautó is legyen öt személynek, magas üléspozícióval, csomagtartóstól, mindenestől. Egyszerűen mindent tudjon!
- De hát az a Cayenne - vágott közbe Degenhart, erre pedig már bólogatott a vezérigazgató, de hozzátette - Igen, de most minden létező technológiát belepakolunk, és az autó hátsó dizájnját is rendbe rakjuk, hogy végre jól nézzen ki!

Így készült minden idők legjobb Porschéja
- Mire gondolsz pontosan? - villanyozódott fel Degenhart.
- Az autó lehetne egy kicsit sportosabb, mondjuk néhány centivel hosszabb, hogy több hely legyen belül és a csomagtartóban, és lehetne egy kicsit laposabb is, ezek a változtatások nem feltűnőek, de atlétikusabbnak hatna tőlük az autó - magyarázta a vezérigazgató.
- Azt hiszem ezzel nyerhetnénk vagy 100 litert a csomagtartóban, és a lábtér is nagyobb lenne - vette fel a fonalat Degenhart. - Az új parkolásasszisztensünk meg pont most készült el, azzal még egy 5 méter hosszú autóval is gyerekjáték a parkolás, és hamarosan kész az új rendszerünk, amivel már magától is parkol az autó - mondta büszkén a fejlesztési vezető.

Így készült minden idők legjobb Porschéja
- És ha már a külsőnél tartunk, kérlek, állítsd rá a legjobb embereidet a hátsó lámpára - folytatta a vezér. - Ne kelljen megint azt hallgatnom, hogy olyan, mint ha a koreaiakat másolnánk, mint az előző Cayenne-nél. Legyen elegáns, modern, nézzétek meg az új 911-es hátsó lámpáját, valami olyasmit itt is el tudnék képzelni.

Így készült minden idők legjobb Porschéja
- A műszerfalra meg kellene egy jó nagy érintő kijelző, a váltó köré meg néhány érintőgomb, legyen korszerű az is, tudod mi kell a vevőknek mostanában.

Így készült minden idők legjobb Porschéja
- Nem véletlenül említettem az előbb a 911-est - folytatta a vezérigazgató, - azt szeretném, ha az új Cayenne olyan bestia lenne, mint az. Tépje le a fejed, gyorsuljon úgy, mint egy sportautó! Azt akarom, hogy aki kipróbálja az autót, egyszerűen ne higgyen a saját érzékszerveinek, hogy így tud menni egy ekkora gép, és soha többet ne akarjon kiszállni belőle - kezdte el csodálni saját ötletét a vezér.
- Tudom mire gondolsz, most bevethetjük az új V8-as, 4 literes, duplaturbós motorunkat, az 550 lóerő meg a 770 Nm nyomaték nagyon masszív, 3,9 másodperc alatt gyorsít egy ekkora autót 100-ra. Persze ahhoz a súlyból is le kellene faragnunk egy kicsit, de ha áttervezzük a kasznit, alumíniummal meg könnyűacéllal nyerhetünk néhány tíz kilót.

Így készült minden idők legjobb Porschéja
Ezen a ponton már nem Michael Baumann, a Porsche vezérigazgatója, hanem Michael Baumann az autóversenyző ült a füstös szobában.
- Azt szeretném, ha kanyarokban is gyors lenne, hogy a szerpentinen ne csak a hátul, hanem az anyósülésen ülőnek is felkavarodjon a gyomra, ha lepadlózza a sofőr - vigyorgott a cég első embere.
- A sebességen és a stabilitáson már dolgozunk, nem akarlak untatni olyan dolgokkal, mint a kerekenként háromkamrás légrugó, a Dynamic Chassis Control meg a nyomatékvektoros hajtásrásegítés és még a hátsó kerekeket is lehet majd kormányozni, mint a 911-esnél, a lényeg, hogy meg tudjuk oldani, hogy egy bőven 2 tonnás SUV még extrém szituációkban is stabil és gyors legyen. És van egy kis meglepetésem is, a csapatom már dolgozik egy olyan tetőspoileren, ami akár 6 centit is fel tud emelkedni, hogy az úthoz nyomja az autó hátulját. Persze valahogy meg is kell állítani az autót, arra meg jók lehetnek a karbon-kerámia, meg az új volfrám-karbid bevonatú féktárcsák, és tehetnénk az elsőknél szélesebb gumikat hátulra, pont, mint a 911-esnél.

Így készült minden idők legjobb Porschéja
- Arra azért végig figyeljetek, hogy a mi vevőink nem csak a vezetési élményt, de a csendet is nagyra értékelik, szóval valahogy oldjátok majd meg, hogy gyorsításnál a V8-as öblös, bugyogó, sportautós hangja legyen a domináns, ha meg együtt úszik az autó a forgalommal, akár nagy sebességnél is, akkor olyan legyen, mint egy süketszoba - szállt vissza a földre Baumann.
- Dupla üvegek? - nézett kérdően a fejlesztési igazgató.
- Rátok bízom, oldjátok meg! - zárta le a témát Baumann.

Így készült minden idők legjobb Porschéja
- És még valami. A mi vevőink saját maguk szeretnek vezetni, de egyre többen kérdezik, mikor tud már olyan dolgokat egy Porsche, mint a Teslák. Nem kell önvezetés, de tudunk valami hasonlót? - vonta kérdőre beosztottját Baumann.
- Az InnoDrive-ot hamarosan beletehetjük a Cayenne-be is, optimalizálja, hozzá igazítja a sebességet, a sebességfokozatot a terepviszonyokhoz, vagy segít a dugókban araszolásnál, de van sávtartó asszisztensünk, automata parkoló és garázsból kiálló asszisztens is, és olyan rendszerünk is, ami figyelmeztet, mielőtt lepadkáznánk az autót, este meg nagy segítség lesz az új, 84 pixeles LED-mátrix fényszórónk.
- Tegyétek bele mindet. És jó lenne, ha minden lehetséges kütyühöz is tudna kapcsolódni az autó, legyen online navigáció, hangvezérlés, olyan legyen az élmény, mint egy mobilon vagy tableten. - Meglesz - nyugtázta a feladatot Degenhart.

Így készült minden idők legjobb Porschéja
Forrás: Porsche
- Nem lesz olcsó! - mondta Degenhart.
- Mi nem lesz olcsó? - kérdezte a vezérigazgató.
- Hát, az autó, ha mindent belepakolunk, amiről most beszéltünk - jött a válasz.
- Ne aggódj Wolfgang, eddig sem volt olcsó a Cayenne, mégis eladtunk belőle vagy 800 ezret. Az új Cayenne Turbóért legalább 140 ezer eurót is elkérhetünk, ha mindent belepakolunk, amiről az előbb beszéltünk, akkor még jóval többet. Úgyis vinni fogják, mint a cukrot. Bízd ezt nyugodtan az értékesítőinkre, csak egyszer üljön bele az új SUV-ba az ügyfél, és nem akar többet kiszállni. Ez lesz a legjobb Porsche. Ha elkészül, azt hiszem nyugdíjba megyek - mondta Michael Baumann, és kisétált a füstös zuffenhauseni irodából.

Így készült minden idők legjobb Porschéja

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

Kasza Elliott-tal

PepsiCo Inc - kereskedés

Folyamatosan keresek olyan osztalékfizetőket, amiket nem örök tartásra, hanem pár hónapos kereskedésre vennék meg. Azért osztalékfizetőket, mert ha nem jön be az elképzelésem és nem emelked

Kiszámoló

Új Raiffeisen számlacsomag

Tegnap óta megszűntek a régi lakossági számlacsomagok a Raiffeisennél (kivéve a 26 év alattiak Yello számlacsomagja és az alapcsomag, illetve a két, már régebben rosszabbá tett prémium csoma

Holdblog

Egy szendvics hatása (?) a tőkepiacokra

Ne keressünk ott mintázatot, ahol nincs! Alakokat látunk a felhőkben, jelentést a csillagokban, emberi arcokat a Mars felszínén, de az elvetemültebbek még sátánista szövegeket is... The post Eg

RSM Blog

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A H

KonyhaKontrolling

Csináljunk jó adórendszert!

Nemrég olvastam egy jó könyvet, ami az adózásról, főként annak a történelméről szólt. Egyfelől számomra nagyon érdekes a téma, de elgondolkoztatott arról is, hogy milyen a jó adórendsze

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megvan a nagy bérmegállapodás! Itt van, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
befektetés tőzsde chart getty stock