Egy halálos baleset után Kína szigorítja az önvezető autók szabályozását
Üzlet

Egy halálos baleset után Kína szigorítja az önvezető autók szabályozását

Portfolio
Kína betiltja az "okos vezetés" és "autonóm vezetés" kifejezések használatát a vezetéstámogató rendszerek reklámozásakor, és szigorítja az ilyen technológiai fejlesztések felügyeletét.

Az Ipari és Információs Technológiai Minisztérium szerdán közel 60 autógyártó képviselőjével tartott találkozóján adta ki a járműreklámozásra vonatkozó utasítást, a Reuters által látott és az egyik résztvevő által megerősített jegyzőkönyv szerint.

Az intézkedés a Xiaomi népszerű SU7 szedánjával márciusban történt halálos baleset után következett be, amely széles körű aggodalmakat váltott ki a járműbiztonság kapcsán.

Az előzetes megállapítások szerint a Xiaomi autó kigyulladt, miután 97 km/h sebességgel betonoszlopnak ütközött, másodpercekkel azután, hogy vezetője átvette az irányítást a fejlett vezetéstámogató rendszertől (ADAS).

A minisztérium egy rövid közleményben megerősítette a találkozót, és közölte, hogy tisztázta az autógyártók számára a februárban közzétett új követelményeket, amelyek az intelligens és összekapcsolt járművek vezetéssel kapcsolatos, távolról történő technológiai frissítéseire vonatkoznak.

A frissített szabály szerint az autógyártók a találkozó jegyzőkönyve alapján már nem tesztelhetik és fejleszthetik ADAS rendszereiket távoli szoftverfrissítésekkel az ügyfeleknek már leszállított járműveken engedély nélkül. Most már elegendő tesztet kell végezniük a megbízhatóság ellenőrzésére, és a hatóságoktól engedélyt kell szerezniük az ilyen frissítések bevezetése előtt.

A jegyzőkönyv szerint a találkozón részt vett a Huawei is, amely ADAS rendszereit legalább hét márkának, köztük az Audinak szállítja Kínában.

Az autógyártók versenyeznek az ADAS rendszerekkel felszerelt új modellek piacra dobásában, és az "okos vezetés" kulcsfontosságú funkcióvá vált a világ legnagyobb autópiacán már harmadik éve tartó brutális árháború közepette.

A BYD februárban olajat öntött a tűzre, amikor legalább 21 megfizethető modellt dobott piacra 10 000 dollár alatti áron, amelyek ingyenes "okos vezetés" funkciókkal vannak felszerelve. Számos versenytársa, köztük a Leapmotor és a Toyota is követte példáját, hasonló funkciókkal rendelkező megfizethető járműveket bevezetve.

A szabályozók az elektromos járművek akkumulátor-szabványait is szigorítják, hogy csökkentsék a tűz és robbanás kockázatát. Elemzők és iparági források figyelmeztetnek, hogy a szigorúbb szabályozási előírások növelni fogják a költségeket és lassítani fogják a technológiai fejlesztés és alkalmazás ütemét. Ugyanakkor ez felgyorsíthatja a régóta esedékes konszolidációt Kína zsúfolt autóiparában, amely túlkapacitással küzd.

Forrás: Reuters

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

Holdblog

Zsidayval vágjuk a rendet a káoszba

Zsiday Viktorral próbáltunk meg rendet teremteni Trump fejében. De sikerült? Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, A

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Brüsszel bekeményít: az EU komolyan nekimegy a belső fenyegetéseknek
Díjmentes online előadás

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!

Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!

Díjmentes online előadás

Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?

Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Portfolio Gen Z Fest 2025
2025. május 9.
Portfolio AgroFood 2025
2025. május 20.
Portfolio AgroFuture 2025
2025. május 21.
Digital Compliance 2025
2025. május 6.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet