Bárány Máté, a Ping Identity EE&MEA Account Executive-ja előadásában arról beszélt, hogyan tudja a digitális identitás növelni a biztonságot és az ügyfélélményt a biztosításokban. A digitális csatornákon keresztüli értékesítés egyre fontosabbá válik a jövőben,
az ügyfelek 30%-a már most is használja valamilyen formában a digitális csatornákat.
Továbbra is probléma azonban, hogy rengeteg formanyomtatványt kell kitölteni még mindig az online térben, a jelszókezelés is problémás, de kihívást jelent az adatmegosztás, az IoT limitált használata, a keresztértékesítés nehézkes kihasználása, illetve a kárigények benyújtásának folyamata a digitális térben. Nehezen terjednek még azok az alkalmazások, amelyek nem használnak és nem kérnek jelszót, de az előadó felvázolt néhány megoldási javaslatot.

Szalai-Huszár Enikő, a Danubius IT Solutions igazgatója és a termékfejlesztési vezetője azt emelte ki, milyen gyakorlati példákon keresztül tud az AI a biztosítók szolgálatába állni, ehhez a saját fejlesztésükben létrehozott mesterséges intelligencia alapú szolgáltatást mutatta be. Az AI ma már számos területen tud segítséget nyújtani, legyen az ügyfélszolgálat, termékfejlesztés, kárrendezés, képzés, oktatás, helpdesk, digitális csatornák és marketing, vagy akár a HR területe. Az AI-ra úgy kell tekinteni, mint egy jó eszközre, például az adatbiztonság kérdésére.

Veréb Elemér, a Dynatrace regionális vezetője az obszervabilitás jelentőségét emelte ki a vállalati stratégiában. Az obszervabilitás digitális felhasználói élményt szállít a jogszabályi megfelelőség betartása mellett, a teljes vállalati rendszerre rálátva. Az előadó által felvázolt megoldás alapján meg lehet mondani, hogy egy vállalat milyen sérülékeny és fejlesztésre szoruló részlegekkel bír, hogyan lehet megelőzni egy problémát, illetve ha az már bekövetkezett, hogyan lehet azt a leghatékonyabban megoldani. Három nagy kihívást azonosított a biztosítási szektorban: a rendszerek modernizációja, kiberbiztonság és a felhasználói élmény növelése.

Dalius Simaitis, a PortalPRO vezérigazgatója az insurtech új korszakáról tartott előadást. Kiemelte, hogy több mint 135 milliárd eurót tett ki tavaly a biztosítási veszteség a klímaváltozás miatt,
Magyarországon is gyakrabbak az extrém időjárási jelenségek, a kárigények száma és összege pedig folyamatosan emelkedik.
Kiemelte, hogy szerinte 3 másodperc alatt is lehet ma már egy kárigényt kezelni, erre mutatott egy megoldást.

Ferenczi Ádám, az Insurwiz Technology vezérigazgatója előadásában gyakorlati példán keresztül mutatta be, hogyan lehet olyan kárbejelentő felületet létrehozni az AI segítségével, amely támogatja a biztosítók munkáját. A ChatGPT-nek megírt promt alapján a mesterséges intelligencia létrehozott 10 perc alatt egy kárbejelentésre alkalmas oldalt.

Címlapkép forrása: Portfolio