A futóáramlat (jet stream) az utasszállító repülőgépek közlekedési magasságában, 9000 és 12000 kilométer közötti tengerszint feletti magasságnál mozgó szél, ami nyugatról kelet felé halad, keresztül az Atlanti-Óceánon, körülbelül 300-350 kilométeres óránkénti sebességgel. A légitársaságok ezt kihasználják, hogy az Atlanti-Óceán felett keleti irányba haladva felgyorsuljanak és üzemanyagot takarítsanak meg, így fordulhat elő, hogy például a Dublin-New York-járat általában 7 óra 50 perces út, míg a New York-Dublin irány mindössze 6 óra 30 percig tart.
A héten a futóáramlat begyorsult, a BBC Weather szerint sebessége elérte a 418 km/h sebességet,
ezzel együtt pedig a futóáramlattal közlekedő gépek is: a British Airways New Yorkból Lisszabonba tartó járata például egészen 1344 km/h sebességig gyorsult, ami már szuperszonikus sebesség, több mint 100 km/h-val meghaladja a hangsebességet. Az erős futóáramlatnak köszönhetően egy órával csökkent a repülési idő a lap szerint. (Összehasonlításképp a forgalomból kivont Concorde repülőgépek 2100 km/h feletti sebességgel repültek.)
Meteorológusok szerint a futóáramlat begyorsulása a klímaváltozás következménye, egy fokos hőmérsékletnövekedés esetén az átlagos sebesség körülbelül 2 százalékkal nő. Ezzel együtt pedig a súlyos turbulenciák száma is megnövekedhet, a lap által megkérdezett professzor szerint a 2060-es évekre a két-háromszorosára emelkedhet.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images