
A digitális átalakulás és az adatvezérelt marketing a jövő? - Az autóipari kommunikáció átalakulása
Zmak Kreso, az Infobip termékfejlesztési alelnöke a konferencián előadásában a fogyasztási szokások változásáról, valamint az adatvezérelt marketing lehetőségeiről tartott előadást. Magyarországon az emberek 40%-ára igaz, hogy 3-5 órát tölt a közösségi média egyes platformjain (Facebook, TikTok, Instagram, stb.) és az is egyértelmű, hogy a mobilapplikációs üzenetváltások meghatározóak a különböző kommunikációs csatornák között.
Vannak megatrendek, amelyek meg fogják változtatni az üzletkötéseket és az ügyfelekkel való kapcsolattartást is. A mesterséges intelligencia - például a chatbotok, amelyek átveszik az ügyfélszolgálati kapcsolattartást - az egyik ilyen meghatározó változás, de emellett az üzenetküldő alkalmazások - Messenger, Viber, WhatsApp - is felértékelődnek az ügyfelekkel való kommunikációban.
Az autóipar számára ez azt jelenti, hogy a brandépítés mellett nagyon fontos, hogy képesek legyünk ne csak e-mailben, hanem egy sokkal gyorsabb üzenetküldési platformon kezelni az érdeklődéseket az értékesítéssel kapcsolatban, akár a tesztvezetési időpontfoglalást, vagy a vásárlást követő kommunikációt. Míg az AI alapú chatbotok az ügyfélszolgálati teendők kiváltásában segíthetnek.

Kiskereskedelem itthon és a régióban – Ügynöki modell, ESG, elektromos autózás
Pletser Tamás CFA, az Erste olaj- és gázipari elemzője többek között arról kérdezte a beszélgetés résztvevőit, hogy miként fog változni a következő 10 évben az autókereskedési modell, mi az oka annak, hogy az ügyfél-modell a prémium szegmensben működik inkább, milyen támogatási lehetőségek állnak rendelkezésre az elektromos autók elterjedése érdekében, hogyan lehet megteremteni a szükséges szervizelési tudást, munkaerőt.
Antal Péter, az AutoWallis Group Kiskereskedelmi üzletág igazgatója elmondta, hogy főként a gyártótól függ, hogy ügynöki vagy hagyományos kereskedelmi modellt alkalmaznak-e az autókereskedők. Főleg a német prémium gyártók, akik már komolyabb lépéseket tettek az ügynöki modell felé, de náluk sem eldöntött még ez a kérdés. Az elektromos gépjárművek lehetséges támogatási programja kapcsán a szakértő elmondta, hogy egy hosszú távú célt kellene kitalálnia a szakmának, ennek megfelelően létrehozni hosszú távú támogatási programokat. Ugyanakkor a zöld energia megteremtése, valamint az elektromos autózáshoz szükséges infrastruktúra kiépítése is problémás egyelőre.
Petrányi Zoltán, a Petrányi Autó cégtulajdonos elmondta, hogy az ügynöki modellre van már olyan példa Európában, egészen pontosan Hollandiában, ami nem aratott nagy sikert. Az elektromos autóknak komoly szerepe kellene, hogy legyen a városi közlekedésben, ennek megfelelően kell létrehozni a szabályozási keretet. A szükséges munkaerőt illetően - amely speciális az elektromos autók és plug-in hibridek esetében - a belső képzések segíthetnek. Az elektromos autók normál időszakos karbantartása esetében a költségek viszonylag fix mederben maradhatnak, de a karambolos javításoknál, azért jóval nagyobb költségekre kell készülni, ami akár gazdasági totálkárt is jelenthet.
Schiller Márk, a Schiller Autó Család stratégiai & marketing igazgatója szerint a személyes kapcsolatoknak hatalmas szerepe van az értékesítésben, a tapasztalatok azt mutatják, hogy az online tér lehetőségei mellett is úgy tűnik, hogy az emberek igénylik a személyes találkozást, része az ügyfélélménynek. Az elektromos autók népszerűsítése kapcsán elmondta, hogy az első lépés a célok tisztázása kellene, hogy legyen. A városi levegő javítása lehet egy ilyen cél, ebben az esetben viszont nemcsak az elektromos személyautók támogatására van szükség, hanem a buszok, teherautókéra is. Emellett ezekbe az autókba kerülő villamos energia zöldítésére is fókuszálni kellene. Az elektromos autók szervizelését illetően elmondta, hogy például a BYD esetében az alkatrészek utánpótlása nem jelent gondot a régióban, a szükséges szervizes munkaerőnél pedig azt tapasztalják, hogy a fiatalok motiváltságának jót tett az elektromosautó-forradalom, van aki már konkrétan elektromosautó-szerelő akar lenni.
Blaž Urbanija, Wallis Motor Ljubljana d.o.o., Managing Director elmondta, hogy egyelőre kevés ügyfél-modellel találkoztak a szlovén piacon, de látszik, hogy a német gyártók próbálkoznak vele. Nehéz megállapítani, hogy melyik modellnek van több előnye, de az biztos, hogy a kereskedő a helyi fogyasztókról több információval rendelkezik, jobban látja a kereskedelmi lehetőségeket. Az elektromos autók támogatása kapcsán elmondta, hogy Szlovéniában viszonylag magas adó terheli a céges autókat, de az elektromosok ez alól kivételek, tehát az adózási kedvezményekkel igyekeznek népszerűsíteni ezeket a vállalkozások körében. A szakértő elmondta, hogy az elektromos autók egyes alkatrészei sokkal kevesebb karbantartást igényelnek a hagyományos autókéhoz képest, de vannak olyan programozási, vagy típushibák, amik viszont gyakrabban jelentkeznek, és a javítási költsége is magasabb lehet.

Érvényesíthetőek a fenntarthatósági szempontok a céges beszerzéseknél és az autóflották menedzselésében?
Farkas Péter, a Nelson Flotta ügyvezető igazgatója a beszélgetés során feltette többek között kérdésként, hogy mennyire fontos az ügyfeleknek a fenntarthatóság az általuk igénybe vett szolgáltatásoknál, hogyan lehet összeegyeztetni az európai ESG-megfeleléseket a világ más olyan pontjaival, ahol ezek kevésbé fontosak.
Antalffy Dániel, az Allianz Hungária értékesítési osztályvezetője szerint biztosítóként a szolgáltatás rendelkezésre bocsátása a feladatuk, figyelni kell a flottaigényeket, a magánigényeket, majd arra reagálni. Például arra, hogy milyen károkkal kell számolni az elektromos autók esetében. A szakértő felvetett olyan még megválaszolásra váró kérdéseket is, ami a jelenlegi elektromosautó-ipart befolyásolhatja: kiválthatja-e a szilárdtest-akkumulátor, mint a jövő egy lehetséges meghatározó technológiája, a lítiumion-akkumulátorokat?
A magyarországi elektromos autókra vonatkozó támogatások kapcsán elmondta, hogy ezeknek a szerepe az, hogy megteremtsen egy olyan kritikus tömeget, ami mellé már épül az infrastruktúra, a biztosítási piac, a szervizek. A fejlődés elindult, ettől kezdve tud egyszerűbb lenni a világ, amiben élünk.
Tóth András István, az E.ON Hungária Csoport Megoldásértékesítési igazgatója kiemelte, hogy energiakereskedőként abban van szerepük, hogy olyan töltőinfrastruktúrát építsenek ki, ami támogatja az elektromos autózást, és, hogy ne kelljen a távokon, töltésen aggódni. Másrészt feladatuk, hogy az autókba valóban zöld energia kerülhessen. Hozzátette, hogy illúzió azt feltételezni, hogy ami pénzügyileg nem megtérülő zöldítés, az hosszú távon fenntartható lesz. Az ESG-rendszer hivatott arra, hogy tudatosítsa a vállalatokban, hogy fenntarthatóan kell működni, míg Ázsiában vélhetően ezt megoldják állami beruházásokkal. Lehet, hogy rövid távon versenyképességben rosszabbul áll Európa, de vajon szívesebben élünk egy olyan Európában, ami tesz a társadalom fenntarthatóságért, a környezetért, vagy inkább élnénk Kínában?
Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke, a Merkantil Bank CRO és Igazgatósági tagja elmondta, hogy az ESG-jelentések komoly adminisztratív kötelezettséget jelentenek elsőként a nagyvállalatokra nézve, de ez majd a kisebb szereplőkre is vonatkozni fog. Az országok, kontinensek közötti versenygépességgel kapcsolatban elmondta, hogy rövid távon hátrány lehet gazdasági szempontból az, hogy Európa "zöldebb", mint a világ más részei, de muszáj a környezetvédelmi szempontoknak megfelelni.

A rendezvény délelőttjéről készült beszámolónk:
Címlapkép forrása: Portfolio
Alaposan bevásárol fegyverekből az apró európai ország - több százmillióból fejlesztik a légvédelmet
Jó 80 milliárd forint értékben vesznek rakétákat.
Baleset történt a forgalmas úton, rengeteg dízel ömlött ki
Összeütközött egy kamion és egy személygépkocsi.
Itt az új rekord: valósággal ömlik az arany Amerikába
Felkészülnek a kereskedők a vámokra.
Szomorú részletek derültek ki a négy eltűnt amerikai katonáról
Az egyik katonát még mindig keresik.
Látványosan összeomlott az elmúlt évek egyik legforróbb tőzsdei sztorija
Több ok is meghúzódik a háttérben.
Pár válság után már nem pánikolsz
\"Ez egy igazi HOLD-sztori: találtunk egy kicsi, gyenge céget egy apró szigeten, amire senki sem figyelt, és megláttuk benne az értéket.\" A hazai alapkezelői piac...
The post Pár válság után m
Mennyit bukhatnak a két- vagy háromgyermekes családok az SZJA kedvezménnyel kapcsolatban, ha nem gondolják végig?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Mennyit bukhatnak a két- vagy háromgyermekes családok az SZJA kedvezménnyel kapcsolatban, ha nem gondolják végig? Érdemes tisztában lenni a családok s
Cégfelvásárlás - az ár és az érzelmek játéka
A cégfelvásárlások középpontjában mindig az ár áll, de a tranzakciók nem csupán racionális pénzügyi döntéseken múlnak. Az eladók és a vevők érzelmi attitűdje, intuíciói és pszichol
Nálatok laknak-e állatok?
Denevérek és mosómedvék - egészen meglepő fajok lesznek egyre gyakoribb vendégek a városokban és külvárosokban. A világ eltérő pontjain tapasztalható jelenség nem új,
Gauder Milán nem hajótörött! (2. rész)
Móricz Dániellel a magyar kötvénypiaci ársapkáról, Gauder Milánnal meg Afrikáról, színházgazdaságról és oktatásról beszélgettünk. Jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még
Ingyenes Födémszigetelés és a HEM Rendszer: Hogyan Használhatod Ki Az Otthonfelújítási Támogatásokat?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Ingyenes Födémszigetelés és a HEM Rendszer: Hogyan Használhatod Ki Az Otthonfelújítási Támogatásokat? A lakásfelújítási támogatások sok család
Mennyivel támogattad tavaly a kleptokráciát?
Az adóbevallási szezon közeledtével remélhetőleg sokan reflektálnak arra, hogy mennyi pénzt vesz el tőlük az állam. Ugyan nem szeretek adózni, de úgy gondolom, a befizetett adó egy részének
Kinyílt a rézolló, a záródása érdekli a befektetőket
A chicagói börzén új történelmi csúcsra futott a réz árfolyama, ami remek arbitrázslehetőségre hívja fel a figyelmet. A tőzsdén kétféle \"réz\" van: az amerikai réz...
The post Kinyílt


- Drámai jóslat érkezett a nyári időjárásról: nagyon fájdalmasan érintheti Magyarországot
- Itt van Orbán Viktor bejelentése: minden kistelepülésen élőt érint
- Figyelmeztet a Bizottság: Magyarország olyan adóssághegyen ül, amit nehéz lesz legyűrni
- Újra elszabadul az infláció – minden borul a lakossági állampapírok piacán?
- Összeomlott a Tesla Európában
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
Előadásunkon bemutatjuk a Portfolio Online Tőzsde egyszerűen kezelhető felületét, a számlatípusokat és a gyors kereskedés lehetőségeit. Megismerheted tanácsadó szolgáltatásunkat is, amely segít az első lépések megtételében profi támogatással.
Warren Buffett helyett én: Kezdők útmutatója a befektetéshez
Fedezd fel a befektetés világát úgy, ahogy még sosem! Ez a webinárium egyszerűen és érthetően mutatja be az alapelveket, amelyekre még a legnagyobb befektetők, mint Warren Buffett is esküsznek.
Az amerikaiak is beszállnak a paksi projektbe?
Jöhetnek a kis moduláris reaktorok?
Hullámvasútra kerülhet a tej ára Magyarországon, ha fokozódik a vírushelyzet
Nagy baj lehet, ha nem sikerül lokalizálni a száj- és körömfájás betegséget.
Muszlim piacra is jut magyar bárány, itthon viszont alig keresik
Sok ínyenc a bárány fejét akarja, sőt igazi különlegességnek számít az állat szeme is.
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.