Pár éve még alig ismerte valaki a BYD-t – Így vált a világ e-autópiacának domináns szereplőjévé Kína

Pár éve még alig ismerte valaki a BYD-t – Így vált a világ e-autópiacának domináns szereplőjévé Kína

Miközben Európában az elektromos autók értékesítési számai messze elmaradnak a várttól, addig Kínában ennek épp az ellenkezője a helyzet: tavaly a világon itt nőtt a leggyorsabban az elektromos járművek iránti kereslet, sőt, 2024-ben Kína már a globális elektromosautó-eladások több mint 60%-át adta. A kínai elektromosautó-ipar a 2012-es 13 000 darabos termelésről 2024-re 1,2 millióra nőtt, s a mintegy 100 kínai elektromosjármű-márka immár a világpiac 76%-át foglalja el. Tíz évvel ezelőtt, kis túlzással, Kínán kívül még senki ismert olyan autómárkákat, mint a BYD, Geely, Chery vagy Nio, de napjainkra ez is megváltozott. Mint oly sok esetben, ha Kínáról van szó, e folyamatok mögött is a kínai államot kell keresnünk.

Rabszolgaság gyanúja miatt leállították a BYD brazíliai gyárának építését

Rabszolgaság gyanúja miatt leállították a BYD brazíliai gyárának építését

A brazil hatóságok 163 kínai állampolgárt találtak, akik embertelen körülmények között dolgoztak a BYD kínai elektromos járműgyártó vállalat egyik gyárának építkezésén Brazília Bahia államában. A munkaügyi ügyészség szerint a munkások rabszolgamunkához hasonló körülmények között"végezték munkájukat, ami súlyos munkaügyi jogsértésekre utal.

Jó, de mit adnak nekünk az óriásgyárak?

Jó, de mit adnak nekünk az óriásgyárak?

A csőben lévő három magyarországi óriásberuházás 2030-ig összesen 2 százalékkal emeli a GDP szintjét - így számol a Magyar Nemzeti Bank.

Döntött az EU: jönnek a magasabb vámok a kínai elektromos autókra

Döntött az EU: jönnek a magasabb vámok a kínai elektromos autókra

Az Európai Unió jelentős lépésre szánta magát a kínai elektromos járművek importjával kapcsolatban. A döntés értelmében akár 45,3%-ra is emelkedhetnek a vámok, ami komoly hatással lehet az európai autópiacra és a nemzetközi kereskedelmi kapcsolatokra egyaránt - írja a Reuters.

Az EU egyelőre nem tudott megállapodni Kínával az elektromos autók ügyében

Az EU egyelőre nem tudott megállapodni Kínával az elektromos autók ügyében

Az Európai Unió elutasította Kína javaslatát az elektromos járművek minimális árára vonatkozóan, amely a kínai gyártók által Európában értékesített elektromos autók árát legalább 30 000 euróban határozta volna meg. A javaslat célja az volt, hogy elkerüljék az EU által tervezett, akár 45%-os vámok bevezetését a kínai elektromos járművekre. A tárgyalások folytatódnak, de az idő szűkös, mivel a vámok bevezetésének határideje október 31.

Nagy dobásra készül a Magyarországon terjeszkedő autógyártó

Nagy dobásra készül a Magyarországon terjeszkedő autógyártó

Az elektromos járművek akkumulátor-technológiájában jelentős áttörés várható a következő években. A szilárdtest-akkumulátorok széles körű elterjedése forradalmasíthatja az elektromos autózást, nagyobb hatótávolságot és gyorsabb töltést biztosítva. A BYD vezető szakembere szerint ez a fejlődés akár öt éven belül bekövetkezhet, amely jelentősen felgyorsíthatja az elektromos járművek térnyerését - írta meg az Electrek.

Úgy veszik a BYD autóit, mint a cukrot

Úgy veszik a BYD autóit, mint a cukrot

A kínai BYD autógyártó vállalat szeptemberben új rekordot állított fel a havi kiszállítások terén, először lépve át a 400 000 darabos határt - írta meg a Bloomberg.

Közel százezer autójárt hívja vissza a BYD

Közel százezer autójárt hívja vissza a BYD

A kínai BYD autógyártó közel 97 ezer elektromos jármű visszahívását jelentette be a kínai szabályozó hatóságnak. A visszahívás oka egy gyártási hiba a kormányvezérlő egységben, amely potenciális tűzveszélyt jelent.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hoppá: jönnek az új bónusz állampapírok, ennek sokan nem fognak örülni!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.