A Goodwill Pharma családi vállalkozásból nőtte ki magát nagyvállalattá, de ahhoz, hogy ez a fejlődés továbbra is dinamikus maradjon és a nemzetközi piacokon is jó látható szereplővé váljon a cég, annak elengedhetetlen lépcsőfoka volt a tőzsdérelépés. „A Magyar Multi Programra a pályázatunkat még kft.-ként nyújtottuk be, azóta tőzsdei cég lettünk. A pályázati pénz elnyerésével a folyamataink új lendületet kaptak, amely nemcsak ránk vannak kedvező hatással, hanem kihat a hazai gyógyszergyártásra és kereskedelemre is. Továbbá lehetőséget ad arra is, hogy ne csak regionálisan, hanem globális szinten is szereplőkké váljunk és exportra termeljünk” – mondta Szegeden a cég sajtóeseményén Dr. Jójárt Ferenc a cég tulajdonosa, elnök-vezérigazgatója.
A beruházás mértéket jól mutatja, hogy párhuzamosan három helyszínen zajlik, melynek keretében már tart a regionális központ kivitelezése, valamint a régi oktatási épület szerkezeti átalakítása. Bővül a speciális - hűtésre is alkalmas - nagykereskedelmi raktár kapacitása, amely a korábbihoz képest a háromszorosára nő.
A projekt egyik legérdekesebb fejlesztése az a multifunkcionális épület, amely flexibilisen alkalmazkodni tud a legmodernebb gyártási technológiákhoz és rugalmasan képes lesz kiszolgálni a következő évek gyártási igényeit, mellyel jelentős mértékben támogatja majd a külföldi terjeszkedést is. Az új épületben kap helyet a GMP (Good Manufacturing Practice - „Jó gyártási gyakorlat”) laboratórium is. Ez utóbbi kulcsszerepet kap a szegedi gyógyszergyártás megerősítésében is, a Goodwill Pharma még nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy a kutatásfejlesztési tevékenységét még magasabb szintre emelje a Szegedi Tudományegyetemmel.
Szeretnénk létrehozni egy olyan „orvosság” kategóriát, amely olyan hatással bíró termékeket jelöl, amelyek különböznek a mindennapokban szedett általános vitaminoktól
– mondta.
A kapacitásbővítéstől, termékfejlesztéstől a cég elnök-vezérigazgatója a következő tíz évben folyamatosan kétszámjegyű bővülést remél, amit esetleges akvizíciókkal is segítenek majd.
Nem újoncok a nemzetközi mezőnyben
A szegedi cég külföldi terjeszkedés területén már eddig is jelentős eredményeket tud felmutatni: a vállalat központokat létesített Lengyelországban, Szerbiában, Észak-Macedóniában, Koszovóban, Albániában és Boszniában is, folyamatos rendeléseket kapnak Csehországból, Romániából, jövő évtől pedig a tervek szerint Mongóliába is szállítják a Szent-Györgyi Albert C-vitamin termékeiket.
A cégcsoport nemrég adta ki féléves tőzsdei jelentését is, amiből kiderül, hogy konszolidált eredmény a terveknek megfelelően alakult:
az adózás előtti eredmény az előző év azonos időszakához képest több mint 20%-kal emelkedett,
amit kimondottan jó eredményként értékelnek a jelenlegi gazdasági helyzet tükrében és a jövőre nézve biztató, hogy a leányvállalatokat külön-külön vizsgálva is pozitív trendek láthatók.
„Ahhoz, hogy a vállalat betöltse küldetését, több feltételt is folyamatosan biztosítanunk kell. Kreatív és elkötelezett szakembergárdát építeni, a terápiás igényeknek megfelelő, problémákat hatékonyabban megoldó, új fejlesztéseket véghez vinni. Biztosítanunk kell a legmagasabb standardok szerint minősített gyártóhelyeket és azt is, hogy az ellátás stabil legyen, a patikákban a termékek elérhetők legyenek minden páciens számára” – mondta előadásában Dr. Kardos Mária a cég másik tulajdonosa, kommunikációs igazgatója és hozzátette, hogy fontosnak tartják, hogy azok a tudományos értékek, melyek itt képződnek Magyarországon, itt is maradjanak.
Szeretnénk az ilyen fejlesztésekhez a rendelkezésre álló lehetőségeinkkel hozzájárulni, hogy az azokhoz hasonló csodák, melyeket Szent-Györgyi vagy Karikó Katalin és sok más magyar Nobel-díjas tudós alkotott, és a hazai tudásalapra épültek, teljes mértékben magyar büszkeségekké váljanak
– tette hozzá.
Az eseményen részt vett Lázár János, építési és közlekedési miniszter, aki hangsúlyozta, hogy pontosan azért jött létre a Magyar Multi Program, hogy támogassák az olyan vállalkozásokat, amelyek piaci teljesítményüket és részesedésüket tekintve reménykeltők, és a külföldi piacokon is versenyben tudnak maradni. Ebbe nemcsak az autóipari fejlesztések, beszállítók tartoznak bele, hanem az olyan családi vállalkozások is, mint a szegedi gyógyszeripari cég. A miniszter ebben a tekintetben külön kiemelte az élelmiszeripari és gyógyszeripari szektort.
A cikk megjelenését a Goodwill Pharma Nyrt. támogatta.
Címlapkép forrása: Goodwill Pharma via Misc