Sorozatunk első részének vendége a Menedzserszövetség és a DAS Jogvédelmi Biztosító közös Év Fiatal Menedzsere Díj kitüntetettje, Birmacher Barnabás, a Bitrise vezérigazgatója és társalapítója, valamint a Menedzserszövetség és a Foxconn közös Jövő Menedzsere Különdíj kitüntetettje Kádár Tamás, a SEON alapító-vezérigazgatója.
Mindkét fiatal menedzser Magyarországról indulva ért el komoly nemzetközi sikereket. Birmacher Barnabás nyolc évvel ezelőtt, 24 évesen két társával alapította meg a céget, ahol olyan szolgáltatást fejlesztenek, mely könnyebbé és hatékonyabbá teszi a mobilalkalmazás-fejlesztők életét, automatizálva a fejlesztési folyamat nagy részét. Jelenleg összesen 95 millió dollárnyi befektetésért és egy globálisan sikeres, rendkívül dinamikusan növekvő scale up cégért felel.
Kádár Tamás tizenöt éves kora óta épített webshopokat, majd a Corvinuson töltött egyetemi évei alatt társaival belevágott egy kriptopénzváltó oldal fejlesztésébe. Saját kárukon szembesültek a csalók és hackerek komoly biztonsági intézkedéseket is átverő módszereivel, ezért csalás-megelőző rendszer integrálására kerestek szolgáltatót. Hasonló megoldás hiányában ők maguk kezdték el kifejleszteni és felépíteni saját kockázatelemző rendszerüket. A SEON online csalásmegelőző technológiai szolgáltató ma már globális fókuszú vállalat jelenleg 250 fős csapattal dolgozik, és Budapesten, Londonban, Austinban, valamint Jakartaban is rendelkezik irodával.
Nézd meg te is a Business Menü videósorozat első részét, amelyben Birmacher Barnabással és Kádár Tamással beszélget Bombera Krisztina, valamint a díjak átadói is kérdeznek: Tálos Péter, a Foxconn csoport alelnöke és Szabó György, a DAS Jogvédelmi Biztosító vezérigazgatója.
Kádár Tamás szerint akkor lehet igazán sikeres egy vállalkozó, ha át tudja lépni az országhatárt: a SEON a kezdetektől fogva külföldi partnereknek értékesíti a termékeit, sőt, a külföldi vevők igényeire is szabták megoldásaikat.
Birmacher Barnabás ugyanakkor úgy látja, ez a folyamat inkább piacfüggő: elképzelhető egy erős piaci jelenlét úgy is, hogy egy cég kizárólag a magyar piacot célozza meg. Ugyanakkor ő is úgy látja, hogy a digitálisan működő cégeknél nem szükséges országhatárokban gondolkodni.
Szerinte más, elsősorban nyugati országokhoz viszonyítva nehezebb Magyarországról indítani egy céget: a jogi háttér sokszor nem adja meg azokat az előnyöket, amiket Nagy-Britanniában vagy az Egyesült Államokban megkaptak volna, nincs megfelelően szabályozva például a dolgozói részvények rendszere. Arról is beszámolt, hogy tapasztalata szerint a befektetők jelenleg kevésbé fogadják pozitívan a magyar cégeket, nem biztos, hogy szívesen dolgoznak velük.
Kádár Tamás a siker egyik kulcsának tartja az "ügyfél-megszállottságot", azaz hogy olyan terméket építsenek, ami az ügyfél igényeire van szabva, és természetesen az is szükséges, hogy ezt egy olyan csapat állítsa elő, amelyik sikerorientáltan tudja ezt létrehozni.
Az Év Menedzsere Díjak médiatámogatója a Portfolio.
Címlapkép: Portfolio