A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.
Többek között a beszerzési árak csökkenéséből adódó, valamint azon is túlmutató árelőny azonnali továbbadásával már több mint 500 termék árát mérsékelte a Lidl Magyarország – tájékoztatta az áruházlánc a Porfolio-t.
Mint írták, ezt a folyamatot a jövőben is folytatni tervezik, és bíznak abban, hogy a beszállítói árak tovább csökkenek.Az áruházlánctól azt is megtudtuk, hogy a kedvezőbb beszerzési lehetőségből fakadó árelőnyt teljes egészében továbbadja a vásárlóknak. Nem arról van tehát szó, hogy a brutális kiskereskedelmi árverseny miatt mentek lejjebb az árak, hanem a beszállítók engedtek a beszállítási árakból.
A Lidl közlése szerint ezt az árcsökkenést átengedte a vásárlóknak. Ennek eredményeképpen valóban mérséklődtek a polci árak - a másfél éve tartó drágulási folyamatot követően.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy már 500-nál is több termék árát mérsékelte a vállalat.
Az érintett termékek között számos alapvető élelmiszer és a vásárlók által közkedvelt áru is megtalálható. Az intézkedésnek köszönhetően a tej- és tejtermékek esetében többek között többféle vaj, sajt és tejföl, különböző kenyerek és péktermékek, de a rizs, a baromfi rudacska és a vegyes virágméz mellett a száraztészták, a szendvicsfeltétek, a fűszerek, tisztító- és tisztálkodószerek, babaápolási termékek és gyümölcslevek között is megtalálhatóak az árcsökkentett termékek.
Egyes árucikkek akár 38 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatóak 2022 decemberéhez képest, de átlagosan 9 százalékkal kerülnek kevesebbe az érintett termékek, ami jelentős megtakarítást, könnyebbséget jelenthet a magyar családoknak.
Mint megtudtuk, további árcsökkenés is várható a Lidl a hazai áruházaiban, hétről-hétre újabb termékek kerülnek alacsonyabb áron a diszkontlánc polcaira. Az alapvető élelmiszerek mellett számos olyan termék árát is csökkentik, amelyet a vásárlók kedvelnek, de bizonyos szempontból élvezeti cikknek számítanak.
A boltoknak a forgalom miatt is lépniük kell
Mint arról a Portfolio is beszámolt, a rekordmagasságba emelkedő infláció miatt zuhan a fizetések vásárlóereje Magyarországon. A KSH friss adatai alapján ennek hatására jelentősen csökken a kiskereskedelmi forgalom.
Az előzetes várakozásoknak megfelelően 24 százalékos volt áprilisban a fogyasztói árak emelkedése Magyarországon. Egy hónap alatt 0,7 százalékkal emelkedtek az árak.
Az egyes termékköröket vizsgálva a legnagyobb újdonság, hogy az élelmiszerek éves áremelkedési üteme a korábbi 40 százalék feletti szintről 37,9 százalékra esett. És ami talán ennél is fontosabb, havi alapon is megállt a további drágulás, stagnáltak az élelmiszerárak márciushoz képest a KSH beszámolója szerint.
Az élelmiszerfogyasztás több mint 10%-kal csökkent éves alapon. Az élelmiszerforgalom visszaesése már hónapok óta tart, vagyis a lakosságnak egyre inkább oda kell figyelnie arra, hogy milyen árú terméket és mennyit vásárol – nem véletlen tehát, hogy az áruházláncok is érdemi lépéseket tesznek az árak mérséklése érdekében.
Címlapkép: Getty Images
A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.