Nagyot ment az e-kereskedelem, de van még hová fejlődni a webshopoknak
Üzlet

Nagyot ment az e-kereskedelem, de van még hová fejlődni a webshopoknak

Portfolio
A koronavírus-járvány felforgatta a mindennapokat és a vásárlási, és fizetési szokásokat tekintve alapvetően konzervatív magyar fogyasztók is az online térbe kényszerültek, nyomást helyezve az e-kereskedelmi értéklánc minden szereplőjére. Ahhoz azonban, hogy a webshopok meg tudják tartani a régi vevőket és újakat tudjanak szerezni, hogy az emberek ne csábuljanak vissza az üzletekbe, muszáj fejlődnie, változnia az e-kereskedőknek.

Van még fejlődési lehetőség a magyar e-kereskedők előtt: az online kereskedelmi piac ugyanis egyelőre nem tudja teljesen lefedni a fogyasztók online fizetési igényét. 10-ből 9 fogyasztó számolt be arról, hogy hagyta már abba a vásárlást a célegyenesben, mert nem tudott online, előre fizetni a megrendelendő termékért vagy szolgáltatásért – derül ki a Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riport idei kiadásából.

Ugyanakkor tavaly a belföldi online kiskereskedelmi forgalom 45 százalékkal bővült, három évet ugorva előre a fejlődésben.

„A különböző kereskedői szegmensek különböző mértékben voltak rákényszerülve, hogy bővítsék a fizetés elfogadási opciókat. Azonban a digitalizáció az elmúlt években felgyorsult és gyakorlatilag ma már az elektronikus fizetések megléte nem valami plusz, hanem alapelvárás: versenyhátrányba kerül az, aki nem tartja szem előtt vásárlói fizetési igényeit” – mondta a Portfolio-nak Mondovics Péter, a Mastercard marketingmenedzsere, hozzátéve, a vásárlók pozitív élménye az egyes fizetési szolgáltatókkal vagy megoldásokkal, növeli az egész e-kereskedelembe vetett bizalmat.

A riport eredményei szerint a vásárlók 52%-a számára a különböző fizetési lehetőségek az 5 legfontosabb szempont között szerepelnek, amikor arról döntenek, hogy melyik oldalon vásárolnak meg egy terméket.

Nincs olyan, hogy tipikus magyar vásárló

A pandémia miatt bekövetkező változások az idősebb korosztályt is az e-kereskedelem irányába terelték, a hetente online vásárlók között az 55-60 év közöttiek vezetik a rangsort. Épp ezért Mondovics Péter szerint az online ökoszisztéma minden szereplőjének figyelembe kell vennie, hogy miként tudják jobban szem előtt tartani az idősebb korosztály igényeit a termékeik és szolgáltatásaik fejlesztése során, ezzel az attitűddel ugyanis komoly versenyelőnyre lehet szert tenni.

Szintén fontos szempont, hogy a riport szerint a vidéken élő vásárlóknak mások a preferenciái online vásárlás során, mint a fővárosiaknak.

E-kereskedőként érdemes figyelembe venni a vásárlóik földrajzi megoszlását, mert más és más konverzióoptimalizálási stratégia működhet.

„A megoldás a diverzifikáció, vagyis hogy megismerjük és hatékonyan reflektáljunk az egyes társadalmi csoportok kérdéseire” – jegyezte meg Mondovics, hozzátéve, a járványhelyzet csitulásával egyidejűleg tapasztalható bizonyos mértékű átrendeződés, vannak, akik visszatértek a pandémia előtti szokásaikhoz és szívesebben intézik személyesen a vásárlást, ugyanakkor jelentős azoknak a száma is, akik ráéreztek az online vásárlás ízére. Ahhoz, hogy egy webshop meg tudja tartani a régi vásárlóit és új vevőket is tudjon szerezni, elengedhetetlen, hogy folyamatosan monitorozza a vásárlói igényeket, és gyorsan reagáljon azokra, és nagy erőt fordítson az innovációra. A Fizetési Élmény Riport tanulsága szerint például

azok az e-kereskedők tesznek szert versenyelőnyre, akik figyelik a még bizonytalanul navigáló vásárlók igényeit és e szerint tervezik az online élményt.

Jó példa erre a kártyamentés funkció, ami egy olyan megoldás, amivel a felhasználói élmény javítható, mert fogyasztói oldalról kényelmes, a kereskedő oldaláról pedig növeli az ügyfelek lojalitását.

A cikk megjelenését a Mastercard támogatta.

Címlapkép: Getty Images

Kasza Elliott-tal

Edison International - elemzés

A Top10-es listámat nézegetve találtam rá, nem volt benne az első 10-ben, de jók a számai. Aztán megnéztem pár negyedéves prezentációját, és eldöntöttem, hogy követni fogom.Cégismertető

Holdblog

Zsidayval vágjuk a rendet a káoszba

Zsiday Viktorral próbáltunk meg rendet teremteni Trump fejében. De sikerült? Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, A

Holdblog

Megint a HOLD lett az Év Alapkezelője

Kilencedik alkalommal, zsinórban harmadjára lett a HOLD az Év Alapkezelője a hazai befektetési alapok Oscar-gáláján, a Klasszis 2025 díjátadón. A Deep Value Részvény Alap és... The post Megin

PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Itt a váratlan bejelentés: jön az új állampapír!
Portfolio Gen Z Fest 2025
2025. május 9.
Portfolio AgroFood 2025
2025. május 20.
Portfolio AgroFuture 2025
2025. május 21.
Digital Compliance 2025
2025. május 6.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes online előadás

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!

Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!

Díjmentes online előadás

Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?

Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.

Ez is érdekelhet