Nagyot ment az e-kereskedelem, de van még hová fejlődni a webshopoknak
Üzlet

Nagyot ment az e-kereskedelem, de van még hová fejlődni a webshopoknak

Portfolio
A koronavírus-járvány felforgatta a mindennapokat és a vásárlási, és fizetési szokásokat tekintve alapvetően konzervatív magyar fogyasztók is az online térbe kényszerültek, nyomást helyezve az e-kereskedelmi értéklánc minden szereplőjére. Ahhoz azonban, hogy a webshopok meg tudják tartani a régi vevőket és újakat tudjanak szerezni, hogy az emberek ne csábuljanak vissza az üzletekbe, muszáj fejlődnie, változnia az e-kereskedőknek.

Van még fejlődési lehetőség a magyar e-kereskedők előtt: az online kereskedelmi piac ugyanis egyelőre nem tudja teljesen lefedni a fogyasztók online fizetési igényét. 10-ből 9 fogyasztó számolt be arról, hogy hagyta már abba a vásárlást a célegyenesben, mert nem tudott online, előre fizetni a megrendelendő termékért vagy szolgáltatásért – derül ki a Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riport idei kiadásából.

Ugyanakkor tavaly a belföldi online kiskereskedelmi forgalom 45 százalékkal bővült, három évet ugorva előre a fejlődésben.

„A különböző kereskedői szegmensek különböző mértékben voltak rákényszerülve, hogy bővítsék a fizetés elfogadási opciókat. Azonban a digitalizáció az elmúlt években felgyorsult és gyakorlatilag ma már az elektronikus fizetések megléte nem valami plusz, hanem alapelvárás: versenyhátrányba kerül az, aki nem tartja szem előtt vásárlói fizetési igényeit” – mondta a Portfolio-nak Mondovics Péter, a Mastercard marketingmenedzsere, hozzátéve, a vásárlók pozitív élménye az egyes fizetési szolgáltatókkal vagy megoldásokkal, növeli az egész e-kereskedelembe vetett bizalmat.

A riport eredményei szerint a vásárlók 52%-a számára a különböző fizetési lehetőségek az 5 legfontosabb szempont között szerepelnek, amikor arról döntenek, hogy melyik oldalon vásárolnak meg egy terméket.

Nincs olyan, hogy tipikus magyar vásárló

A pandémia miatt bekövetkező változások az idősebb korosztályt is az e-kereskedelem irányába terelték, a hetente online vásárlók között az 55-60 év közöttiek vezetik a rangsort. Épp ezért Mondovics Péter szerint az online ökoszisztéma minden szereplőjének figyelembe kell vennie, hogy miként tudják jobban szem előtt tartani az idősebb korosztály igényeit a termékeik és szolgáltatásaik fejlesztése során, ezzel az attitűddel ugyanis komoly versenyelőnyre lehet szert tenni.

Szintén fontos szempont, hogy a riport szerint a vidéken élő vásárlóknak mások a preferenciái online vásárlás során, mint a fővárosiaknak.

E-kereskedőként érdemes figyelembe venni a vásárlóik földrajzi megoszlását, mert más és más konverzióoptimalizálási stratégia működhet.

„A megoldás a diverzifikáció, vagyis hogy megismerjük és hatékonyan reflektáljunk az egyes társadalmi csoportok kérdéseire” – jegyezte meg Mondovics, hozzátéve, a járványhelyzet csitulásával egyidejűleg tapasztalható bizonyos mértékű átrendeződés, vannak, akik visszatértek a pandémia előtti szokásaikhoz és szívesebben intézik személyesen a vásárlást, ugyanakkor jelentős azoknak a száma is, akik ráéreztek az online vásárlás ízére. Ahhoz, hogy egy webshop meg tudja tartani a régi vásárlóit és új vevőket is tudjon szerezni, elengedhetetlen, hogy folyamatosan monitorozza a vásárlói igényeket, és gyorsan reagáljon azokra, és nagy erőt fordítson az innovációra. A Fizetési Élmény Riport tanulsága szerint például

azok az e-kereskedők tesznek szert versenyelőnyre, akik figyelik a még bizonytalanul navigáló vásárlók igényeit és e szerint tervezik az online élményt.

Jó példa erre a kártyamentés funkció, ami egy olyan megoldás, amivel a felhasználói élmény javítható, mert fogyasztói oldalról kényelmes, a kereskedő oldaláról pedig növeli az ügyfelek lojalitását.

A cikk megjelenését a Mastercard támogatta.

Címlapkép: Getty Images

Kiszámoló

Mennyire lehet jó egy 19 dolláros eper?

Nagyot megy most egy eper. egy szemet(!) adnak 19 dollárért, igaz, szépen becsomagolva. Az emberek pedig veszik, mint a cukrot, mert bár drága, de annyira finom, hogy minden pénzt megér. Az egyik am

Holdblog

A Fogtündér is megszorít

Cudarul alakul a tejfogpiac az elmúlt időszakban, a Fogtündér sem kerülhette el a gazdasági viharokat, zsinórban második éve csökken a kiesett fogakért járó juttatás. Pedig... The post A Fogt

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Itt a nagy bejelentés: megállapodott egymással Ukrajna és az Egyesült Államok, jelentős lépés a béke felé

Portfolió menedzser

Portfolió menedzser
Tanfolyam

Sikeres befektető online tanfolyam

Képes leszel megtalálni a számodra legmegfelelőbb befektetési terméket, miközben olyan gyakorlati stratégiákat sajátítasz el, amiket azonnal bevethetsz a sikeres befektetésekhez!

Díjmentes előadás

Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa

Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Portfolio Retail Day 2025
2025. április 2.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Portfolio Construction Industry 2025
2025. március 27.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet