Szerbiától a német határig működik a régió vezető vasúti árufuvarozási vállalata
Üzlet

Szerbiától a német határig működik a régió vezető vasúti árufuvarozási vállalata

Portfolio
Magyarország és a közép-európai régió vezető vasúti árufuvarozással foglalkozó vállalata tizenöt évvel ezelőtt alakult. A vasúti árufuvarozással elsősorban speciális, köztük veszélyes, túlsúlyos, túlméretezett áruk szállításával foglalkozó cégcsoport Szerbiától a német határig épített ki szállítási folyosót.

Mint minden vállalat életében, úgy a CER Holdingnál is volt példa hullámvölgyekre. A 2009-es év – mint minden vasúttársaságot – új kihívásokkal szembesítette a céget. 2010-ben 1,4 millió tonna árut fuvaroztak, az árufuvarozási teljesítményük pedig 424,76 millió átkm volt. A gazdasági válság ellenére jövedelmezőségük fennmaradt, és 2011-ben 1,3 millió tonna elszállított árumennyiség mellett 353 millió árutonna-kilométert teljesítettek. Ebben az évben megalakult szlovákiai tagvállalatuk is.

A 2012-es év is tartogatott nehézségeket: a cég legnagyobb megbízója az aszály miatt leállította a gabonafuvarozást a magyarországi berakóállomások és a nyugat-európai rendeltetési állomások között. A megoldást az jelentette a CER számára, hogy egy új szegmensbe léptek be: veszélyes áruk szállításával kezdtek foglalkozni. Emellett 2012-ben megkezdték saját flottájuk kiépítését, és a bérelt eszközökről a saját eszközökre történő átállást. Még ebben az évben létrejött a CER Cargo Holding SE, melynek aktuális tagjai a

  • CER HUNGARY Zrt. (Magyarország),
  • a CER SLOVAKIA A.S. (Szlovákia, Csehország),
  • a CER-FERSPED S.A. (Románia), a CER CARGO D.O.O. (Horvátország),
  • az EDERLOG UG (Németország és Nyugat-Európa),
  • és a BILK-TRANS Kft. (vasúti és közúti szállítmányozás).

Nem kellett sokat várni az első saját mozdonyra sem: megérkezésére 2014-ben került sor, majd a következő évben beszerezték a második, 6 tengelyes Softronic Transmontana mozdonyt is. 2015-ben a CER Slovakia flottájához csatlakozott egy 242-es típusú Plehács villanymozdony és egy 740-es Kocur dízelmozdony. A flotta gyorsan fejlődött, 2016-ban érkezett a harmadik Softronic Transmontana villanymozdony, a következő évben pedig a flotta tovább bővült egy 774-es CZ Loko „Csillagromboló” dízelmozdonnyal, a szlovák tagvállalat flottáját pedig egy újabb 740-es „Kocurral” erősítették meg. Az elmúlt két évben a jelentősen megnövekedett forgalom újabb beruházásokat eredményezett.

A holdingon belüli részlegek nem versenyeznek, hanem kiegészítik egymás munkáját, ezt támogatja a RIS (Railway Integrated System), azaz a vasúti árufuvarozást támogató informatikai rendszer kiterjesztése a többi egységre.

„A RIS egyedülálló rendszer Európában, melyet komplexitása tesz egyedivé. Felhasználója számára könnyen átláthatóvá, hatékonyabbá teszi a vasúti árufuvarozás egyes tevékenységeit, melyek a rendszer segítségével pontosabban ellenőrizhetővé válnak. Az alkalmazás célja a megrendelő főtevékenységének (vasúti áruszállítási szolgáltatás nyújtása) támogatása, a konkrét vonatmegrendeléstől kezdődően, annak leközlekedtetésén át az elszámolásig. Az elvégzett tevékenységeket egységesen szabályozott, kötelező erejű végrehajtási rendszerbe fogja össze, biztosítva a folyamatok átláthatóságát, nyomon követhetőségét” – mondta Horváth László, a CER cégcsoport tulajdonosa.

A CER Holding mostanra felépített egy olyan szállítási folyosót Szerbiától a német határig, ahol a teljes útvonalon saját eszközökkel és személyzettel képes professzionálisan megfelelni az ügyfelek elvárásainak.

A hagyományos vasúti áruk továbbítása mellett a vállalat a veszélyes áruk vasúti továbbításában emelkedik ki a versenytársak közül. Ezen kívül a speciális, túlméretes, illetve túlsúlyos küldemények szállításának – munkavállalóik speditőri múltját és nemzetközi kapcsolatait, valamint a CER Cargo Holding nemzetközi hálózatát kihasználva – szegmensében minden más vasúttársaságot megelőznek Magyarországon. A cég jövőbeni terveivel kapcsolatban Horváth elmondta: a cél az intermodális piacra belépés. A társaság növekedésének finanszírozásával kapcsolatban pedig a gyorsabb növekedés érdekében a külső finanszírozásra nyitottak inkább, a finanszírozók számára elsősorban a megtérülés, dinamikus piacszerzés miatt lehet vonzó a cég.

„Ötéves terveinkben szerepelnek hibrid technológiát alkalmazó vontatójárművek, és korszerű, változtatható felépítményű vagonpark vásárlása is” – közölte a tulajdonos, hozzátéve, szeretnének a közeljövőben Ausztriában, Romániában, Lengyelországban és Horvátországban is terjeszkedni. A cég vezetése a tervek szerint a következő években nem fog jelentősen változni, már csak azért sem, mert a közelmúltban ment végbe egy generációváltás a menedzsmentben.

BET50_NSR-CerCargo-11

A dinamikus növekedés és a töretlenül sikeres vállalkozás kulcsa a cégvezető szerint több tényezőnek köszönhető. Fontos, hogy nagyon jó a csapat, a kollégák elkötelezettek, kitartóak, és épp ilyen fontos a menedzsment folyamatos piacelemzése és gyors reakciója is.

„A kapcsolatrendszerek és partnerségek állandó karbantartása mellett sikereinket ’a jó helyen, jó időben’ mondat szele is megérintette már többször a történelmünk során” – mondta a cégvezető.

Horváth László elárulta, a cég figyel a fenntarthatóságra is: a CER Cargo Holding modern mozdonyokkal rendelkezik, melyek alkalmasak villamos energia visszatáplálására, így összességében az elfogyasztott és visszatáplált energia jelentős mértékben javítja a vasúti fuvarozás energiahatékonyságát.

A cikk eredetije a Budapesti Értéktőzsde kiadványában, a BÉT50-ben jelent meg. A BÉT50 médiatámogatója a Portfolio Csoport.

Címlapkép: BÉT50

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

Kiszámoló

Olajkrízis várható Magyarországon?

Egy múlt heti hír nem annyira bolygatta fel az ország közvéleményét, mint kellett volna. Az ukránok megtiltották a Lukoilnak, hogy Ukrajnán keresztül szállítsák a kőolajat Európába. Az ukr

Holdblog

Mi az értelmetlen befektetés?

Értelmetlen befektetés az, ami a dráguláson kívül semmire sem képes? Vagy önmagában a drágulás tényétől máris nem lehet az? Egyik olvasónk vendégcikkben elmélkedik arról, lehet-e... The

Holdblog

Egyre kevesebb emberre számítanak

Azt sem tudjuk pontosan, hány ember él a Földön, pláne nehéz megbecsülni, hányan fognak száz év múlva. Az ENSZ azért pár évente megteszi, a jelen... The post Egyre kevesebb emberre számítan

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Európa legrosszabb rémálma válhat valóra Donald Trumppal – Tényleg Kamala Harris maradt a kontinens utolsó reménysége?
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Ez is érdekelhet
tőzsde