Szerbiától a német határig működik a régió vezető vasúti árufuvarozási vállalata
Üzlet

Szerbiától a német határig működik a régió vezető vasúti árufuvarozási vállalata

Portfolio
Magyarország és a közép-európai régió vezető vasúti árufuvarozással foglalkozó vállalata tizenöt évvel ezelőtt alakult. A vasúti árufuvarozással elsősorban speciális, köztük veszélyes, túlsúlyos, túlméretezett áruk szállításával foglalkozó cégcsoport Szerbiától a német határig épített ki szállítási folyosót.

Mint minden vállalat életében, úgy a CER Holdingnál is volt példa hullámvölgyekre. A 2009-es év – mint minden vasúttársaságot – új kihívásokkal szembesítette a céget. 2010-ben 1,4 millió tonna árut fuvaroztak, az árufuvarozási teljesítményük pedig 424,76 millió átkm volt. A gazdasági válság ellenére jövedelmezőségük fennmaradt, és 2011-ben 1,3 millió tonna elszállított árumennyiség mellett 353 millió árutonna-kilométert teljesítettek. Ebben az évben megalakult szlovákiai tagvállalatuk is.

A 2012-es év is tartogatott nehézségeket: a cég legnagyobb megbízója az aszály miatt leállította a gabonafuvarozást a magyarországi berakóállomások és a nyugat-európai rendeltetési állomások között. A megoldást az jelentette a CER számára, hogy egy új szegmensbe léptek be: veszélyes áruk szállításával kezdtek foglalkozni. Emellett 2012-ben megkezdték saját flottájuk kiépítését, és a bérelt eszközökről a saját eszközökre történő átállást. Még ebben az évben létrejött a CER Cargo Holding SE, melynek aktuális tagjai a

  • CER HUNGARY Zrt. (Magyarország),
  • a CER SLOVAKIA A.S. (Szlovákia, Csehország),
  • a CER-FERSPED S.A. (Románia), a CER CARGO D.O.O. (Horvátország),
  • az EDERLOG UG (Németország és Nyugat-Európa),
  • és a BILK-TRANS Kft. (vasúti és közúti szállítmányozás).

Nem kellett sokat várni az első saját mozdonyra sem: megérkezésére 2014-ben került sor, majd a következő évben beszerezték a második, 6 tengelyes Softronic Transmontana mozdonyt is. 2015-ben a CER Slovakia flottájához csatlakozott egy 242-es típusú Plehács villanymozdony és egy 740-es Kocur dízelmozdony. A flotta gyorsan fejlődött, 2016-ban érkezett a harmadik Softronic Transmontana villanymozdony, a következő évben pedig a flotta tovább bővült egy 774-es CZ Loko „Csillagromboló” dízelmozdonnyal, a szlovák tagvállalat flottáját pedig egy újabb 740-es „Kocurral” erősítették meg. Az elmúlt két évben a jelentősen megnövekedett forgalom újabb beruházásokat eredményezett.

A holdingon belüli részlegek nem versenyeznek, hanem kiegészítik egymás munkáját, ezt támogatja a RIS (Railway Integrated System), azaz a vasúti árufuvarozást támogató informatikai rendszer kiterjesztése a többi egységre.

„A RIS egyedülálló rendszer Európában, melyet komplexitása tesz egyedivé. Felhasználója számára könnyen átláthatóvá, hatékonyabbá teszi a vasúti árufuvarozás egyes tevékenységeit, melyek a rendszer segítségével pontosabban ellenőrizhetővé válnak. Az alkalmazás célja a megrendelő főtevékenységének (vasúti áruszállítási szolgáltatás nyújtása) támogatása, a konkrét vonatmegrendeléstől kezdődően, annak leközlekedtetésén át az elszámolásig. Az elvégzett tevékenységeket egységesen szabályozott, kötelező erejű végrehajtási rendszerbe fogja össze, biztosítva a folyamatok átláthatóságát, nyomon követhetőségét” – mondta Horváth László, a CER cégcsoport tulajdonosa.

A CER Holding mostanra felépített egy olyan szállítási folyosót Szerbiától a német határig, ahol a teljes útvonalon saját eszközökkel és személyzettel képes professzionálisan megfelelni az ügyfelek elvárásainak.

A hagyományos vasúti áruk továbbítása mellett a vállalat a veszélyes áruk vasúti továbbításában emelkedik ki a versenytársak közül. Ezen kívül a speciális, túlméretes, illetve túlsúlyos küldemények szállításának – munkavállalóik speditőri múltját és nemzetközi kapcsolatait, valamint a CER Cargo Holding nemzetközi hálózatát kihasználva – szegmensében minden más vasúttársaságot megelőznek Magyarországon. A cég jövőbeni terveivel kapcsolatban Horváth elmondta: a cél az intermodális piacra belépés. A társaság növekedésének finanszírozásával kapcsolatban pedig a gyorsabb növekedés érdekében a külső finanszírozásra nyitottak inkább, a finanszírozók számára elsősorban a megtérülés, dinamikus piacszerzés miatt lehet vonzó a cég.

„Ötéves terveinkben szerepelnek hibrid technológiát alkalmazó vontatójárművek, és korszerű, változtatható felépítményű vagonpark vásárlása is” – közölte a tulajdonos, hozzátéve, szeretnének a közeljövőben Ausztriában, Romániában, Lengyelországban és Horvátországban is terjeszkedni. A cég vezetése a tervek szerint a következő években nem fog jelentősen változni, már csak azért sem, mert a közelmúltban ment végbe egy generációváltás a menedzsmentben.

BET50_NSR-CerCargo-11

A dinamikus növekedés és a töretlenül sikeres vállalkozás kulcsa a cégvezető szerint több tényezőnek köszönhető. Fontos, hogy nagyon jó a csapat, a kollégák elkötelezettek, kitartóak, és épp ilyen fontos a menedzsment folyamatos piacelemzése és gyors reakciója is.

„A kapcsolatrendszerek és partnerségek állandó karbantartása mellett sikereinket ’a jó helyen, jó időben’ mondat szele is megérintette már többször a történelmünk során” – mondta a cégvezető.

Horváth László elárulta, a cég figyel a fenntarthatóságra is: a CER Cargo Holding modern mozdonyokkal rendelkezik, melyek alkalmasak villamos energia visszatáplálására, így összességében az elfogyasztott és visszatáplált energia jelentős mértékben javítja a vasúti fuvarozás energiahatékonyságát.

A cikk eredetije a Budapesti Értéktőzsde kiadványában, a BÉT50-ben jelent meg. A BÉT50 médiatámogatója a Portfolio Csoport.

Címlapkép: BÉT50

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

Kasza Elliott-tal

PepsiCo Inc - kereskedés

Folyamatosan keresek olyan osztalékfizetőket, amiket nem örök tartásra, hanem pár hónapos kereskedésre vennék meg. Azért osztalékfizetőket, mert ha nem jön be az elképzelésem és nem emelked

RSM Blog

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A H

Holdblog

Egy szendvics hatása (?) a tőkepiacokra

Ne keressünk ott mintázatot, ahol nincs! Alakokat látunk a felhőkben, jelentést a csillagokban, emberi arcokat a Mars felszínén, de az elvetemültebbek még sátánista szövegeket is... The post Eg

Holdblog

New Yorkban nyafogunk

Óceánon innen és túl, podcastünk így is dúl. Jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podca

KonyhaKontrolling

Csináljunk jó adórendszert!

Nemrég olvastam egy jó könyvet, ami az adózásról, főként annak a történelméről szólt. Egyfelől számomra nagyon érdekes a téma, de elgondolkoztatott arról is, hogy milyen a jó adórendsze

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megvan a nagy bérmegállapodás! Itt van, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet
befektetés tőzsde chart getty stock