Elsőre nem látszik, de ez az autó egy gigantikus cirkáló. 4,85 méter hosszú és tükrökkel 2,19 méter széles, közel akkora, mint egy X5-ös BMW. Ehhez a mérethez pedig iszonyatos súly társul, a 2,4 tonnával már veri az X5-öt.
A motor kiválasztása nem okozott problémát, csak a 6 literes W12-est pipálhattad be, de a dupla turbós, 635 lóerős motornál igazából nem is akarsz jobbat. 3,8 alatt van százon ez a 2,4 tonnás bestia, és hatodik fokozatban akár 333 km/h-val is mehetsz vele. Mehetnél. Te is tudod, hogy soha nem fogod belőle kiautózni, de bőven elég a tudat, hogy megtehetnéd. Ha padlóig taposod a gázpedált, olyan a motor hangja, mint ha egy hatalmas vadállat harapna egy nagyot a levegőbe, hátborzongató, ahogy a közel két és fél tonna vas megindul. Nem tűnik nehezebbnek, mint egy Opel Astra.
635 lóerő és 900 newtonméter nem viccel. Tudod, hogy ez a kombináció végzetes is lehet, de a GTC vigyáz rád. Egy csomó vezetéstámogató asszisztenssel, az aktív összkerékhajtással és a 48 V-os karosszériadőlést szabályozó rendszerrel.
Amikor a katalógusban megláttad, már bizsergett valami, de még nem voltál benne biztos, hogy ezt akarod. Aztán megláttad a szalonban, és letaglózott. Élőben sokkal vonzóbb, mint képeken. Jók az arányai, lendületesek a formák, és a lámpák, na azok tényleg csak élőben ütnek. A katalógusszövegek legtöbbször bullshitek, de ez most tényleg igaz: a kristály-hatású LED-mátrix első és hátsó fényszórók bekapcsolt lámpák esetén olyan hatást keltenek, mintha megvilágított drágakövek lennének. Tényleg.
Kérhetted volna fekete hűtőráccsal is, de az nem a te stílusod. Amit be lehet krómozni, az legyen bekrómozva.
21 colos felnivel is kérhetted volna, de az meg sem fordult a fejedben, csak a 22-esek közül válogattál. Jó döntés. Egy hagyományos autóban ez öngyilkosság lenne, főleg a magyar utakon. De ez nem egy hagyományos autó. Tudtad, hogy a háromkamrás légrugós felfüggesztés majd kimozogja. És tényleg, kimozogja.
100 éves a Bentley, az idén gyártott centenáriumi modellek pedig még különlegesebbek, hiszen a kormányon vagy a kerekeken lévő logók is arany színű keretet kaptak, a küszöbön pedig ott a két évszám, 1919 és 2019. Valld be, kicsit jól esik, hogy a haverok lemaradtak erről az évjáratról.
Ez a vászontető már nem az a vászontető. Négyrétegű, ezért zárt tetővel és ablakokkal szinte tökéletes a zajszigetelés. Hét különböző tetőszínből a világosbarna Tweedet választottad, jó az ízlésed, ez harmonizál leginkább a bordó (bocsánat, Cricket Ball) fényezéssel. Amúgy még 50-es sebességnél is nyitható a tető, a szomszédjaid is imádják ezt a 19 másodperces attrakciót. Biztos lehetsz benne, hogy nem őszinte a mosolyuk. Irigyek.
Főleg azért, mert néha télen is nyitott tetővel krúzolsz. Megteheted, mert a mínuszokban is melegíti a fejedet és a nyakadat az ülésekbe épített nyakmelegítő légbeömlőkből áramló forró levegő. A fűthető könyöklők is sokat hozzátesznek a magasélethez. Nyitott tetővel, felhúzott ablakokkal és felrakott szélfogó hálóval szinte egyáltalán nem érezni, hogy nincs feletted tető. A haverok meg nem értik, hogy lehetsz már év elején barna, amikor még nem is voltál nyaralni. Hát, te a kabrióban barnulsz.
Akárhányszor elindítod vagy leállítod az autót, tudod, hogy jó döntés volt bepipálni az extralistán a Rotating Display-t. Motorindításnál a középkonzol tetején lévő díszítőbetét 120 fokban elfordul, és a fabetét helyett megjelenik egy 12,3 colos érintőképernyő, gombnyomásra pedig egy harmadik panel jelenik meg, amelyik három, krómkeretes analóg műszert tartalmaz. Egy kisautó árába került ez a móka, de ha egyszer szórakoztat? Ne viccelj, az autó árának 2 százalékáról beszélünk, arányaiban olcsóbb, mint a parkolóradar vagy a vonóhorog egy Volkswagen Golfhoz.
15 belső bőrszínből választhattál, a külsőhöz passzoló bordót és krémszínt választottad. De nem (csak) ezért szereted a GTC belsejét, hanem az igényesen kidolgozott apró részletek miatt. A bőrkárpithoz 9 észak-európai marha bőrét használták fel (azért nem dél-európaiét, mert azt kilyuggatják a rovarok), a kárpiton a kis rombuszok darabja 712 öltéssel készül, az összes kárpithoz minden autóban 2 mérföldnyi cérnát használnak fel, és összesen 300 ezer öltéssel készülnek a kárpitminták. Ezzel a sztorival mindig lenyűgözöd a hölgy beszélgetőtársaidat.
Nyolcféle fabetétből a vöröses-barnás hawaii koa fát választottad, itt is sztori tetszett meg: a hawaiiak régebben kenut és szörfdeszkát készítettek a koa fából, mivel súlyához képest kifejezetten erős, manapság pedig akusztikus gitárokat készítenek belőle. Csak hab a tortán, hogy az adriai vitorlásod kajütjében is hasonló árnyalatú a faberakás a falakon.
Szereted a zenét, az autódban is jól kell, hogy szóljon. Hifiből háromfélét választhattál volna, de az alap, hogy a 650 Wattos, 10 hangszórós alap Bentley hifi alapból kiesett, az 1500 Wattos 16 hangszórós Bang & Olufsen már bőven elég lett volna, de akkor eszedbe jutott, hogy hányszor is élünk? Na, ugye. Nem vagy audiofil, de berendelted a 2200 Wattos, 18 hangszórós Naimot közel 2 millió forintért. Élvezed, ahogy az első ülésekbe épített aktív mélynyomók remegtetik az üléseket. Nyilván fantasztikusan szól. Ez a válaszod a Burmesterre.
A katalógus szerint vegyesben 14 litert fogyaszt a Conti GTC, a 90 literes üzemanyagtartállyal a hivatalos hatótáv 643 kilométer. Hát persze. Te is tudod, hogy az egész csak fikció.
Amikor megtudtad, hogy egy közel 5 méter hosszú autóban csak 235 literes a csomagtartó, kicsit csodálkoztál, de persze tudod, hogy kell a hely a lenyitott vászontetőnek, néhány palack Dom Pérignon így is elfér a csomagtartóban, a Honma golfütő készletedet pedig úgyis mindig hanyagul a hátsó ülésre dobod. Ott úgysem fér el senki, csomagtartóhosszabbításnak jó lesz.
És hogy mi a lényeg? Az, hogy akárhányszor meglátod, vigyorogsz. Akárhányszor beülsz, vigyorogsz. Akárhányszor beröffented a motort, vigyorogsz. Nem csak autót vettél, hanem egy nagyon ritka műtárgyat. Minden alkalommal arra gondolsz, 96 millió forint volt, de az utolsó forintig megérte.
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ