Nettó 600 ezres fizetést is kereshetnek a sofőrök: de hogyan élnek túl a kis fuvarozó cégek?
Az Opten adatai szerint 2018 nyarán 10 152 árufuvarozással foglakozó cég működött Magyarországon, ez 902-vel kevesebb, mint két évvel ezelőtt. A sofőrhiány, az üzemanyagár változása és az emelkedő útdíj egyaránt nehezíti a fuvarozók helyzetét.
A piac 70-80 százalékát ráadásul 2-3 óriáscég tudhatja magáénak, van még kb. 50-60 közepes méretű cég, de igazán nehéz helyzetben a kisebb vállalkozók vannak, akik nagyon nehezen tudnak maguknak nagy ügyfeleket szerezni
- mondta a Portfolio-nak Siska Miklós, az Euro Dori Transport HU Kft. üzletfejlesztési és kommunikációs igazgatója.A cég tulajdonosai 25 éve foglalkoznak fuvarszervezéssel és fuvarozással: 1994-ben a román piacon indult, Magyarországon pedig 2015-ben kezdte meg működését. Nincsenek saját eszközeik, a cég alvállalkozók bevonásával végzi a fuvarfeladatokat.
"Az általunk kifejlesztett, EDT KOMPOZIT névre hallgató rendszer lényege az, hogy a kisebb fuvarozók is hozzájussanak nagyobb megrendelésekhez és hatékonyan használják kapacitásaikat. Hogy pontosan miről is van szó? Egy elvállalt fuvarfeladat teljesítéséhez eszközökre és pénzre van szükség: az úton tankolni kell, ki kell fizetni az útdíjat is. Az alvállalkozók a vevőpartnerektől általában 60-90 nap, vagy ennél is hosszabb idő után kapják meg a pénzt a teljesített munkáért. Vagyis ez egy pénzügyileg igen bizonytalan helyzet. Mi azt találtuk ki, hogy mint fuvarszervező, nem előfinanszírozunk, hanem az alvállalkozóinknak a munkához kapcsolódó költségeket szinte azonnal megtérítjük. Biztosítunk például üzemanyagkártyát, rendezzük az útdíjat, ezzel könnyítve a terheiken" - magyarázta a rendszer működését Siska Miklós, aki megjegyezte, ennek persze óriási költsége van. Pénzügyi partnerük az OTP Business: a pénzintézet biztosítja a tőkét rendszer működtetéséhez.
A kereskedelmi faktoring és a folyószámla hitel jelentette a megoldást
- mondta Sághy Tamás, a cég banki kapcsolattartója, aki hozzátette: az Euro Dori Transport HU Kft. dinamikusan növekszik, újabb és újabb alvállalkozókkal dolgozik együtt."Óriási a munkaerőhiány a piacon, én is mindenkitől ezt hallom, de az alvállalkozóinkat ez a probléma nem érinti: hétről hétre jönnek az önéletrajzok, sokan jelentkeznek sofőrnek. A kiépített rendszer miatt nincs pénzügyi bizonytalanság, rendszeres a fizetés, és a fuvarszervezésnél figyelünk arra, hogy az egyéni igényeket ki tudjuk elégíteni, vagyis van, aki egy hétig úton van, a hétvégét otthon tölti, más három hétig van úton, de aztán egy hétig pihen. Arra is van példa, hogy egy sofőr egy hónapig dolgozik, és aztán egy hetet tölt otthon a családjával. Ezt is értékelik a sofőrök" - jegyezte meg Siska Miklós, hozzátéve, már az utánpótlás kinevelésén is dolgoznak.
Székelyföldön kialakítottak egy sofőrképzési programot, középiskolákban tartanak előadásokat a sofőr-szakmáról. Siska Miklós szerint ugyanis sok olyan sofőr dolgozik, aki kényszerből választotta ezt a pályát, és bízik benne, hogy a jövőben több olyan szakember lesz, aki kifejezetten ezzel szeretne foglalkozni. A bérekkel kapcsolatban megjegyezte: egy nemzetközi fuvarokat teljesítő kamionsofőr akár nettó 450-600 ezer forintot is megkeresheta napidíjakkal együtt.
Az OTP Business Nagykövet Program kommunikációs csatornát tud nyitni, részben ezért jelentkeztünk. A program számos előnnyel jár, azt tapasztaljuk, hogy az alvállalkozók még nagyobb bizalommal fordulnak felénk. Fontos, hogy a program adta közvetlenebb OTP kapcsolatot mindenképpen hosszabb távon szeretnénk képviselni, mint 6 hónap
- tette hozzá Siska Miklós.TÁMOGATOTT TARTALOM
Az OTP Business Nagykövet Program médiatámogatója a Portfolio Csoport.
Szabadkereskedelmi tárgyalásokat kezd az EU és az Egyesült Arab Emírségek
Több területen is együttműködhetnek felek.
Fontos egyezségre jutott az EU és Kína az elektromos autós vámok ügyében
Új megoldás születhet.
Trump posztjai felpörgették a tőzsdét – Felmerült a piaci manipuláció gyanúja
Kongresszusi tagok is vizsgálatot követelnek.
Folyamatosan gyengül tovább a forint, hiába a vámháborús szünet
A nagy esti rali után itt a hullámvasút.
NAV késedelmi pótlék változások 2025-től - havonta kell megfizetni a pótlékot
A NAV 2025-től új rendszert vezet be a késedelmi pótlék kiszabására: az éves egyszeri előírás helyett havi rendszerességgel kerülnek előírásra a késedelmi pótlékok az adószámlán. Ez a
HP Inc. - elemzés
Az áprilisi Top10-ből éppen csak kicsúszott. Ha ma csinálnám a listát, a 10. lenne, az árfolyamok nagyon hektikusan mozognak. Ránéztem, és követni is kezdtem.Cégismertető1939-ben alapítottá
"Túl sok tervet láttunk bele a trumpi álmokba"
Példátlanul szigorú vámintézkedéseket jelentett be Donald Trump az Európai Unióval és Kínával szemben. Trump a bejelentés napját a felszabadítás napjának nyilvánította az Egyesült Állam
"Túl sok tervet látunk bele Trump vámjaiba"
Példátlanul szigorú vámintézkedéseket jelentett be Donald Trump az Európai Unióval és Kínával szemben. Trump a bejelentés napját a felszabadítás napjának nyilvánította az Egyesült Állam
SPB: Törékeny az egyensúly a globális piacokon
Jelenleg az erős túlpozicionáltság okoz drasztikus mértékű esést a piacon, miközben makrogazdasági oldalról nem történt jelentős változás az elmúlt időszakban. Kínában a feldolgozóipa
A mesterséges intelligencia szerepe a high-frequency tradingben
Az MI-alapú high-frequency trading növeli a piaci likviditást és csökkenti a vételi és eladási árak közötti különbségeket, ugyanakkor gyorsasága miatt instabilitást és visszaéléseket is
Donald, WTF?!
Az összes vámháborús verzió közül ez volt talán a legdurvább, főleg amiatt, hogy milyen piaci reakció érkezett rá. A HAH különkiadásában Zsolt Móricz Danival és...
The post Donald, WTF?!
Globális energiaipari foglalkoztatás: trendek és kihívások
A munkahelyteremtésben egyre jelentősebb a tiszta energiával foglalkozó ágazatok szerepe, egyszersmind lassul a fosszilis energiahordozókban érdekelt szektorok növekedése.

Minden eddiginél olcsóbb villanyautó jöhet Magyarországra? (x)
Új, kínai autógyártó tarolhat a magyar piacon

- Trump meghátrál! Tépik a piacokat
- Itt a Telekom bejelentése: változik az inflációkövető díjkorrekció
- Nyakunkon az újabb "devizahiteles" válság? - Soha nem látott összegben adósodnak el a magyarok
- Megtörténhet az elképzelhetetlen Amerikával Trump miatt – aggódnak a hitelminősítők
- Amiről senki sem beszél: még az állampapírokon is bukhatsz nagyot – mutatjuk, hogyan kerüld el
Trump miatt rángatóznak a tőzsdék – Mi jelent most menedéket?
Gyorsan változnak az események Amerikában.
Kockázat vagy lehetőség a génmódosított élelmiszer?
A génmódosítás és a génszerkesztés fontos lehet az élelmezési válság és a klímaváltozás elleni küzdelemben, de sokan félnek tőle.
Nagy hibát vétett Donald Trump, és hol lehet még a szakadék vége?
Folytatódik a vámháború.
Kiadó raktárak és logisztikai központok
A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.