Üzlet

Még nem biztos a német autópályadíj bevezetése

MTI
A német autóklub (ADAC) elutasítja a külföldieket terhelő autópályadíj bevezetésének kormányzati terveit, a szervezet szerint inkább az üzemanyag után fizetendő jövedéki adót kellene emelni, ha elkerülhetetlen az autósok terheinek növelése - tudósít az MTI a Die Welt online csütörtöki írására hivatkozva.
Az ADAC minden lehetséges eszközzel fellép az autópályadíj ellen - mondta Peter Meyer, a szervezet elnöke a Die Weltnek. Az autópályadíj bevezetése "közlekedéspolitikailag értelmetlen lépés, és plusz bevételt sem eredményez" - tette hozzá.
A külföldi autósokat terhelő sztrádahasználati díj bevezetése a bajor CSU nyomására került a koalíciós szerződésbe. A bajor konzervatívok arra hivatkoznak, hogy a német autósoknak Európában szinte mindenütt fizetniük kell az autópályák használatáért, a külföldiek viszont ingyen autózhatnak a német sztrádákon, ami szerintük tarthatatlan állapot.

A CSU-s közlekedési miniszter, Alexander Dobrindt elképzelése szerint a matricás rendszert vezetik be, és az évi 100 euró körüli díjat 2015-től kell majd megfizetni. A pénzt minden autóstól beszedik, de a németeknek visszafizetik.
Az adminisztrációs költségek levonása után így egyetlen euró plusz forrás sem maradna a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére, "sőt, (a tervezett megoldás) veszteséges lenne" - mondta Peter Meyer.

Az ADAC elutasítja az autósok terheinek mindenfajta növelését. A német autótulajdonosok már így is évente 53 milliárd eurót fizetnek be az államkasszába, de ebből csak 19 milliárdot fordítanak az úthálózat fejlesztésére. A politikának inkább ezen kellene változtatnia, ha pedig mégis elkerülhetetlen a terhek növelése, akkor inkább az üzemanyag jövedéki adóját emeljék, mert az legalább igazságos megoldás, hiszen "aki többet autózik, az többet is fizet" - mondta az ADAC elnöke.
Kasza Elliott-tal

Alibaba - kereskedés

Tavaly októberben volt egy kitörése a BABA-nak, akkor azt hittem, véget ér a végtelen várakozás, és eladhatom a 2021-es vételeimet. Akkor nem jött össze, de talán majd most. A 2024 Q4 jel

Holdblog

Senki ne vegyen Beat alapot!

Cser Tamással a (nem)olcsó európai részvényekről, Sándorfi Balázzsal a (nem)olcsó magyar ingatlanpiacról beszélgetünk és aztán kitárgyaljuk, hogy senki ne vegyen a nemolcsó Beat alapból. J

KonyhaKontrolling

Mibe fektessek most?

Coachingok során rendszeres kérdés, hogy mit tegyünk a mai kilátások mellett. Erre mindig egy válaszom van: honnan tudod, hogy milyenek a kilátások? A bejegyzés hallgatható verzióját itt talá

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hoppá: jönnek az új bónusz állampapírok, ennek sokan nem fognak örülni!
Green Transition & ESG 2025
2025. március 6.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Portfolio-MAGE Automotive Industry 2025
2025. március 26.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?

A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.

Tanfolyam

Sikeres befektető online tanfolyam

Képes leszel megtalálni a számodra legmegfelelőbb befektetési terméket, miközben olyan gyakorlati stratégiákat sajátítasz el, amiket azonnal bevethetsz a sikeres befektetésekhez!

Ez is érdekelhet
GettyImages-2149539501-digitális-etika-fejlesztés-igazságügy-innováció-jog-kutatás-mesterséges-intelligencia-szabályozás-technológia