Lázár János: Magyarország nem lesz senkinek a leányvállalata!

Lázár János: Magyarország nem lesz senkinek a leányvállalata!

A kínai elnök látogatása nem a magyar függetlenség feladásáról szól, hanem pont a magyar szuverenitás erősítését jelenti - jelentette ki a Portfolio-nak adott interjújában Lázár János építési és közlekedési miniszter, majd aláhúzta: a kínai-magyar kapcsolatok erősítése nem politikai rögtönzés alapján történik, tudatos stratégia szerint halad előre. Meglátása szerint az EU nem tudja eldönteni, hogyan viszonyuljon Kínához. A tárcavezető beszélt arról is, hogy Európa gazdag, de már gyenge, a korábbi gazdasági modell már nem érvényes az unióban, a régi képletet kidobták, de még nincs helyette új megoldóképlet és rémisztőnek nevezte, hogy a blokk katonailag értelmezhetetlen erőt képvisel. Az interjú során szóba került a Budapest-Belgrád vasútvonal, a V0 vasútvonal kínai megvalósítása, általánosságban a kínai tőke szerepe, Magyarország mint gazdasági kulcsállam, az autóúthálózat fejlesztése, valamint az orosz-ukrán háború következményei, a várható szimbolikus jelentőségű beruházások a szűk költségvetési keretek közepette. Jelezte azt is a miniszter, hogy 2025 nyarára kész lesz a Budapest-Belgrád vasútvonal teljes vasúti pályája. Annak a reményének adott hangot, hogy a háború után lennie kell európai-orosz energetikai együttműködésnek, és ebben Magyarország közvetítő lehet. Az interjúban Lázár János elismerte, hogy a legnagyobb magyar tulajdonú építőipari cégek megerősödésében nagy szerepet játszottak az állami beruházások, szerinte ez legitim mód volt, ugyanis stratégiai érdek a szektor magyar kézben tartása. Ezen a ponton azonban az állam és a piaci szereplők kapcsolata korszakváltáshoz érkezett elmondása szerint.

Telítettek a sávok az M7-esen

Telítettek a sávok az M7-es autópályán, a Balaton felé, Budapest és Martonvásár között a forgalom lassul, szakaszosan torlódik - írja az Útinform.

Baleset miatt újra lezárták az M1-est

Baleset miatt újra lezárták az M1-est

Újabb baleset történt, több jármű karambolozott az M1-es autópályán a kiépített terelés elején Tatánál, az országhatár felé vezető irányban, ezért kedd este ismét lezárták a sztrádát - közölte a katasztrófavédelem az MTI-vel.

Nagy sávlezárás jön hétvégén az M0-son, dugók várhatók

Nagy sávlezárás jön hétvégén az M0-son, dugók várhatók

Szombaton és vasárnap hézagkiöntési munkálatok miatt forgalomkorlátozás lesz az M0-s autóúton, Törökbálint térségében. A munkavégzésre és korlátozásokra a szakemberek előjelző és változtatható jelzésképű táblákon is felhívják a közlekedők figyelmét - írja az Infostart.

Fontos elkerülő utat adtak át Sopronnál

Fontos elkerülő utat adtak át Sopronnál

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő, 3,6 kilométer hosszú, 8647-es számú utat hétfő délután. A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában 10,3 milliárd forintból valósult meg, és az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.

Óriási dugó van az M1-es autópályán

Óriási dugó van az M1-es autópályán

Az M1-es autópályán, a komáromi csomópont közelében, a Budapest felé vezető oldalon, a 71-es és a 81-es km között terelést építenek ki, a külső sávot lezárták. A torlódás meghaladta a 6 km-t - írja az

Nyilvánosságra került: legalább 15-17 ezer milliárd forintot fizetnek a magyar adófizetők az autópálya-koncesszióért

Nyilvánosságra került: legalább 15-17 ezer milliárd forintot fizetnek a magyar adófizetők az autópálya-koncesszióért

A magyar autópálya hálózat 35 évre kiszervezett üzemeltetése és további szakaszok építése legalább 15,1-17,3 ezer milliárd forintba fog kerülni – írja a Szabad Európa az általa kiperelt szerződéses mellékletek alapján. Ezek az összegek jóval nagyobbak, mint amelyek eddig ismertek voltak (12,6 ezer, illetve 13,7 ezer milliárd forint) korábbi számítások és becslések alapján. Az is kiderült, hogy kik állnak a nyertes hét magántőkealap mögött, mint végső tulajdonosok.

Sortűz alá vette Magyarországot az Európai Bizottság

Sortűz alá vette Magyarországot az Európai Bizottság

Három fajsúlyos ügyben is kötelezettségszegési eljárást kezdeményez az Európai Bizottság a magyar kormány által hozott intézkedések ügyében: a lex CEU-ügy esetében hiába változtatott a törvényen a kormány, továbbra is szabálytalannak tartják a magyar jogszabályokat. Eljárás indul az autópálya-koncessziók miatt, valamint a menekültügyi eljárásokra vonatkozó hazai szabályok miatt – derül ki az uniós végrehajtó szerv bejelentéséből.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megjött a Moody's ítélete Magyarországról
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.