Horvátországban eddig magasabb volt az autópályadíj a nyári hónapokban, mint az év többi részében, az autópályaüzemeltető viszont úgy döntött, hogy idén október 1-jétől is marad a nyári tarifa, írja az InfoRádió.
Nemcsak az autópálya matricák lesznek drágábbak, a pótdíjak és a különbözeti pótdíjak is nőnek a magyar utakon.
Egy Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter által előterjesztett tervezet jelentős változásokat hozna az állami tulajdonú útdíjrendszerek kezelésében. A kormány szerint a módosítások célja az elektronikus útdíjszedési rendszerek és az ezekhez kapcsolódó hálózati elemek tulajdonosi jogainak és kötelezettségeinek pontos kijelölése.
Adathalász SMS-eket küldenek csalók látszólag a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. nevében, a rövid szöveges üzenetben útdíjtartozásról értesítik a felhasználót, és azt kérik, hogy jelentkezzen be az SMS-ben érkezett linken - hívta fel a figyelmet a szolgáltató szerdán az MTI-nek küldött közleményében.
A kormány társadalmi egyeztetésre bocsátott egy rendeletmódosítást, amelynek célja, hogy megkönnyítse az elektronikus útdíjszedési rendszereinek átjárhatóságát és az útdíjfizetés elmulasztásával kapcsolatos információk határokon átnyúló cseréjét. A rendelet a megtett úttal arányos rendszerre vonatkozik.
Jelentősen emelkedtek március közepéig az e-matrica-bevételek itthon, amely mögött nagy részben az áll, hogy az árak az előző év augusztusi fogyasztói árindexszel nőttek, vagyis 16,4 százalékkal. Április 1-je két szempontból is fontos dátum: elérhető az egynapos matrica és 3,5 tonna feletti buszok már a használattal arányosan fizetnek.
A horvát autópálya-kezelő cég, a HAC bejelentette, hogy a pozsonyi székhelyű SkyToll, a.s. és a prágai TollNet a.s. konzorciumát választották ki az új útdíjbeszedési rendszer kivitelezésére és a tartalékberendezések beszerzésére. Ez a döntés jelentős lépést jelent az ország autópálya-infrastruktúrájának modernizálása felé - írja a Croatia Week.
Mintegy 3,3 millió - 2023-ra váltott - éves autópálya-matrica érvényessége jár le 2024. január 31-én éjfélkor - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ).
Bár kevesebb e-matrica fogyott tavaly, mint 2022-ben, az áremelés hatására a bevétel jelentősen emelkedett, jócskán meghaladva a tavalyi költségvetési előirányzatot is. Ez összeg majdnem annyi, mint amit idénre tervez a kormány.
2024. január 1-től fizetőssé válik mintegy 230 kilométernyi olyan magyarországi sztrádaszakasz, amelynek használatáért eddig nem kellett fizetni - olvasható a Simple felhasználóknak küldött tájékoztatóban.
2024. február 1-jével az eddig időalapú autópálya matricával közlekedő autóbuszok is átkerülnek a használatarányos útdíjfizetésbe. A változtatással uniós kötelezettségnek tesz eleget Magyarország - tájékoztat az obu.utdij.hu
A kormány a csütörtök esti Magyar Közlönyben módosította a 3,5 tonnánál nagyobb tömegű gépjárművek vontatási díjtételeit.
A jelenleg hatályos jogszabályok szerint a 2024-es e-matricák (vagyis az idő alapú útdíj) árait az előző évi augusztusi fogyasztói árakhoz kötik, amelyet ma közölt a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Ez alapján átlagosan 16,4 százalékos drágulás lesz jövőre.
Az októberi és a jövő januári jelentős emeléssel „a magyar útdíj Európa éllovasai közé kerül”, és az elszálló gázolajárral megfejelve oda vezet, hogy „felgyorsul a belföldön tevékenykedő magyar vállalkozások piacvesztése, fokozódik a magyar közúti fuvarozók kiszorulása a hazai és a nemzetközi piacról, miközben erősödik a külföldi, elsősorban harmadik országos cégek jelenléte” – állapította meg csütörtöki aggódó közleményében a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete. Éppen emiatt szakmai egyeztetést kezdeményeznek a kormánnyal „az útdíjrendszer és a jövedékiadó szabályok felülvizsgálatáról annak érdekében, hogy növekvő pályán maradjon a magyar logisztikai ágazat, s megvalósuljanak a kormány inflációs célkitűzései”.
Tavaly a kormány úgy döntött, hogy eltér a 2020 óta érvényes szabályoktól és nem a 2022 augusztusi fogyasztói árindexszel emeli az idei e-matricák árát. Ugyanakkor a vonatkozó jogszabály még érvényben van, és lapunk úgy értesült, hogy 2024-ben újra ennek megfelelően drágulhat az autópályás közlekedés. Ha ez így lesz, akkor a költségvetési tervek vagy visszafogottak, vagy a kormány azzal számol, hogy mérséklődik a forgalom a fizető utakon, esetleg úgy véli, hogy a jövőre érkező egynapos matrica vághat a bevételi számokon.
2024. március 25-éig bevezeti a kormány az egynapos autópálya-matricát – válaszolta a vg.hu megkeresésére az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).
Régóta Németországban élt.
Intenzív szakaszában van a háború.
Kevés részletet osztottak meg.
Német katonák mehetnek akár Ukrajnába is.
Fordulnak a szelek Washingtonban.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?