Üzlet

Akiknek a farmer a “business like" - Jeep Grand Cherokee

Hámor Iván
A rendszerváltást követően az egyetlen volt, mára egy a sok közül. Az 1990-es évek elején, közepén sok akkori “vállalkozó" státuszszimbólumként választotta az akkori autógyártásban szinte egyedülálló - de a Range Rovernél minden esetre nagyságrendekkel kedvezőbb áron beszerezhető - Jeep Grand Cherokee-t. A modell hazai hírnevét kétségkívül az a korszak határozta meg, melyet a német és japán konkurensek megjelenésével sem tudott teljes egészében levetkőzni.
A Jeep Grand Cherokee több mint két évtizeddel ezelőtti bevezetésével a Jeep újraértelmezte a prémium szabadidőjárművek kategóriáját, és új sztenderdet állított a szegmensben. Most, csaknem ötmillió, világszerte eladott autóval később friss külső és belső kialakítással, új technológiai tartalommal, valamint a vadonatúj, nyolcfokozatú automata sebességváltójának köszönhetően tovább tökéletesített országúti viselkedéssel és terepképességgel lép színre. Az új - ZF által gyártott - automatikus sebességváltó, amely a modell minden kivitelénél az alapfelszereltség részét képezi, jelentős mértékben mérsékli a hajtóanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, illetve dinamikusabb gyorsítást és finomabb, gyorsabb sebességváltásokat tesz lehetővé.

Akiknek a farmer a “business like
Az új külső és belső formai jegyek minden felszereltségi szinten mások és egyediek. Az új funkciók és megoldások között említést érdemel a bi-xenon fényszóró LED nappali világítással, valamint az új külső/belső színkombinációk. A beltér exkluzív karakterét új, prémium anyagok (pl. Natura Plus bőr és kiváló minőségű fabetétek) alkalmazásával, továbbá egy új, háromküllős kormánykerék beépítésével fokozták. Az infotainment tartalom terén is újat nyújt a felfrissült modell, az új, 8,4 colos érintőképernyővel szerelt UConnect rendszertől a Jeep márkánál első ízben alkalmazott, testre szabható paraméterekkel rendelkező, 7 colos TFT műszerfali kijelzőig.

Akiknek a farmer a “business like
A Jeep vezetőjét több ma elérhető, a beszállítóktól megvásárolható elektronika is segíti. Viszont ez az egyetlen jármű, amiben a sebességtartó automatika két üzemmódban is használható. Az egyik a hagyományos változat, amikor az előre beállított tempót tartja, hegynek fel, hegyről le. Ez autópályán lehet hasznos, amikor az adaptív rendszerek több kellemetlenséget tudnak okozni, mint hasznot. A másik az országúton jelent kényelmet és biztonságot, amikor a kocsisor nem állandó sebességgel halad, hanem változtatja azt. Ekkor érdemes aktiválni az adaptív, távolságtartó változatot, és ezt követően csak a kormányzásra kell figyelni. Érthetetlen, hogy a többi autógyártó miért nem biztosítja a választás lehetőségét az autóvezetőnek. Ezen kívül tolatókamera, holttérfigyelő rendszer, illetve ráfutásos ütközés veszélyére - koccanásra - figyelmeztető rendszer is elérhető a Jeep Grand Cherokeehoz.

Akiknek a farmer a “business like
Az új Jeep Grand Cherokee belső terét jó, nem amerikei szemlélettel, hanem olasz stílusérzékkel megválasztott anyagok és modell-specifikus színkombinációk teszik kellemessé. A középkonzolt átdolgozták, azon helyet kapott az új UConnect rendszer 8,4 colos érintőképernyője. Az audiorendszer és a klímaberendezés ezen a monitoron keresztül vezérelhető, a nyomó- és tekerőgombok könnyen felismerhetők és működtethetők.

Akiknek a farmer a “business like
A padlókonzolon új, bőrrel borított elektronikus programválasztó kar szolgálja ki a nyolcfokozatú sebességváltót. Szintén a 2014-es modellév újdonsága az új, háromküllős bőrkormány, amely az Overland és Summit modelleken finom fabetéteket is kapott. Az optimálisabb testhelyzetet lehetővé tevő kormánykerékről teljes biztonságban kezelhető az audiorendszer, a sebességtartó automata, a mobiltelefon-kihangosító és a hangvezérelt funkciók. Minden felszereltségi szinten az alapkivitelhez tartoznak a kormánykerék hátoldalán elhelyezett váltófülek.

Európában a legracionálisabb választést a 3,0 literes V6-os dízelmotor jelenti a Jeep Grand Cherokee-hoz. Legnagyobb teljesítménye 250 LE 4000/perc fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 570 Nm 2000/percnél. A 3,0 V6 turbódízel motor átlagos hajtóanyag-fogyasztása 7,5 l/100km a vegyes ciklus szerint - ez 10%-kal jobb érték a korábbi modellnél. A rövid hazai mentpróba során - ahol országúton és terepen is lehetőség nyílt az autó kipróbálására - kíméletesnek nem nevezhető kezelési mód után 9,0 litert mutatott az átlagfogyasztásmérő, amely érték, ha teljsen valós körülmények között is tartható, jónak számít.

A Jeep a Chrysler-csoport globális márkája. Típuskínálata az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) piacokon a Compass, Grand Cherokee, Wrangler, Wrangler Unlimited, Patriot és Cherokee gyártmányokat öleli fel (utóbbi csak bizonyos piacokon elérhető). A globális vásárlók eltérő igényeinek kielégítése érdekében mind a hat Jeep modell választható bal- és jobbkormányos kivitelben, benzin- és dízelüzemmel. Széles modellkínálatának köszönhetően a Jeep márka több mint 100 százalékkal növelte globális eladásait 2009 óta. A Jeep márka rekord évet zárt 2012-ben: világszerte több mint 700 000 autót adott el, ami a márka fennállásának eddigi legjobb eredménye, és 19%-kal magasabb, mint 2011-ben. A zászlóshajó Grand Cherokee volt a legkeresettebb modell, több mint 220 000 darabbal járult hozzá az eladási csúcshoz. 1992-es bevezetése óta mintegy ötmillió darab Grand Cherokee jármű talált gazdára. A Jeep Grand Cherokee eladásai 2009 óta több mint 200%-kal emelkedtek az Egyesült Államokban, és 250%-kal az exportpiacokon. Európában 2012-ben a Jeep márka regisztrálta az egyik legdinamikusabb növekedést a piacon: 2012 januárja és decembere között több mint 28 000 Jeep járművet értékesítettek, ami csaknem 20%-kal több mint 2011-ben. A márka piaci részesedése stabil 0,2% volt. A legkeresettebb modell a Jeep Grand Cherokee volt, a modell éves növekedése 69,7% volt a tavalyi évben, míg 2013 első negyedévében 7,9%-kal növelte eladásait. Így a Jeep zászlóshajója megerősítette helyét, mint a szegmens tízes toplistáján szereplő modell.

Holdblog

Egy szendvics hatása (?) a tőkepiacokra

Ne keressünk ott mintázatot, ahol nincs! Alakokat látunk a felhőkben, jelentést a csillagokban, emberi arcokat a Mars felszínén, de az elvetemültebbek még sátánista szövegeket is... The post Eg

Holdblog

New Yorkban nyafogunk

Óceánon innen és túl, podcastünk így is dúl. Jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podca

RSM Blog

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A H

Kiszámoló

Bankkártya helyett fizess gyűrűvel

Írtam a Curve-ről egy update cikket nemrég. Akkor vettem észre, hogy a Curve lehetőséget ad a bankkártyán és mobiltelefonon kívül számos egyéb fizetési lehetőségre is. Amikor megjelent a Pa

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megvan a nagy bérmegállapodás! Itt van, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
Száguldani kezdtek az olajárak