Az új külső és belső formai jegyek minden felszereltségi szinten mások és egyediek. Az új funkciók és megoldások között említést érdemel a bi-xenon fényszóró LED nappali világítással, valamint az új külső/belső színkombinációk. A beltér exkluzív karakterét új, prémium anyagok (pl. Natura Plus bőr és kiváló minőségű fabetétek) alkalmazásával, továbbá egy új, háromküllős kormánykerék beépítésével fokozták. Az infotainment tartalom terén is újat nyújt a felfrissült modell, az új, 8,4 colos érintőképernyővel szerelt UConnect rendszertől a Jeep márkánál első ízben alkalmazott, testre szabható paraméterekkel rendelkező, 7 colos TFT műszerfali kijelzőig.
A Jeep vezetőjét több ma elérhető, a beszállítóktól megvásárolható elektronika is segíti. Viszont ez az egyetlen jármű, amiben a sebességtartó automatika két üzemmódban is használható. Az egyik a hagyományos változat, amikor az előre beállított tempót tartja, hegynek fel, hegyről le. Ez autópályán lehet hasznos, amikor az adaptív rendszerek több kellemetlenséget tudnak okozni, mint hasznot. A másik az országúton jelent kényelmet és biztonságot, amikor a kocsisor nem állandó sebességgel halad, hanem változtatja azt. Ekkor érdemes aktiválni az adaptív, távolságtartó változatot, és ezt követően csak a kormányzásra kell figyelni. Érthetetlen, hogy a többi autógyártó miért nem biztosítja a választás lehetőségét az autóvezetőnek. Ezen kívül tolatókamera, holttérfigyelő rendszer, illetve ráfutásos ütközés veszélyére - koccanásra - figyelmeztető rendszer is elérhető a Jeep Grand Cherokeehoz.
Az új Jeep Grand Cherokee belső terét jó, nem amerikei szemlélettel, hanem olasz stílusérzékkel megválasztott anyagok és modell-specifikus színkombinációk teszik kellemessé. A középkonzolt átdolgozták, azon helyet kapott az új UConnect rendszer 8,4 colos érintőképernyője. Az audiorendszer és a klímaberendezés ezen a monitoron keresztül vezérelhető, a nyomó- és tekerőgombok könnyen felismerhetők és működtethetők.
A padlókonzolon új, bőrrel borított elektronikus programválasztó kar szolgálja ki a nyolcfokozatú sebességváltót. Szintén a 2014-es modellév újdonsága az új, háromküllős bőrkormány, amely az Overland és Summit modelleken finom fabetéteket is kapott. Az optimálisabb testhelyzetet lehetővé tevő kormánykerékről teljes biztonságban kezelhető az audiorendszer, a sebességtartó automata, a mobiltelefon-kihangosító és a hangvezérelt funkciók. Minden felszereltségi szinten az alapkivitelhez tartoznak a kormánykerék hátoldalán elhelyezett váltófülek.
Európában a legracionálisabb választést a 3,0 literes V6-os dízelmotor jelenti a Jeep Grand Cherokee-hoz. Legnagyobb teljesítménye 250 LE 4000/perc fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 570 Nm 2000/percnél. A 3,0 V6 turbódízel motor átlagos hajtóanyag-fogyasztása 7,5 l/100km a vegyes ciklus szerint - ez 10%-kal jobb érték a korábbi modellnél. A rövid hazai mentpróba során - ahol országúton és terepen is lehetőség nyílt az autó kipróbálására - kíméletesnek nem nevezhető kezelési mód után 9,0 litert mutatott az átlagfogyasztásmérő, amely érték, ha teljsen valós körülmények között is tartható, jónak számít.
A Jeep a Chrysler-csoport globális márkája. Típuskínálata az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) piacokon a Compass, Grand Cherokee, Wrangler, Wrangler Unlimited, Patriot és Cherokee gyártmányokat öleli fel (utóbbi csak bizonyos piacokon elérhető). A globális vásárlók eltérő igényeinek kielégítése érdekében mind a hat Jeep modell választható bal- és jobbkormányos kivitelben, benzin- és dízelüzemmel. Széles modellkínálatának köszönhetően a Jeep márka több mint 100 százalékkal növelte globális eladásait 2009 óta. A Jeep márka rekord évet zárt 2012-ben: világszerte több mint 700 000 autót adott el, ami a márka fennállásának eddigi legjobb eredménye, és 19%-kal magasabb, mint 2011-ben. A zászlóshajó Grand Cherokee volt a legkeresettebb modell, több mint 220 000 darabbal járult hozzá az eladási csúcshoz. 1992-es bevezetése óta mintegy ötmillió darab Grand Cherokee jármű talált gazdára. A Jeep Grand Cherokee eladásai 2009 óta több mint 200%-kal emelkedtek az Egyesült Államokban, és 250%-kal az exportpiacokon. Európában 2012-ben a Jeep márka regisztrálta az egyik legdinamikusabb növekedést a piacon: 2012 januárja és decembere között több mint 28 000 Jeep járművet értékesítettek, ami csaknem 20%-kal több mint 2011-ben. A márka piaci részesedése stabil 0,2% volt. A legkeresettebb modell a Jeep Grand Cherokee volt, a modell éves növekedése 69,7% volt a tavalyi évben, míg 2013 első negyedévében 7,9%-kal növelte eladásait. Így a Jeep zászlóshajója megerősítette helyét, mint a szegmens tízes toplistáján szereplő modell.